html met excel database

Pagina: 1
Acties:

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
kan iemand mij uitleggen hoe ik een html pagina met een zoek functie laten zoeken in een excel bestand, of een bestand dat geëxporteerd is uit een .XLS bestand

het moet op een floppy kunnen dus geen MYSQL of PHP!!

ik heb uiteraard lang genoeg gezocht op google en hier, maar helaas niets gevonden wat mij kan helpen

BVD

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Als het geen bezwaar is dat het alleen in Internet Explorer gaat werken, kan je VbScript proberen :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:40
Wat ik begrijp uit je post is dat je een tabel in een browservenster wilt hebben dat kan draaien zonder excel. Er moet een zoekfunctie zijn, en dan geen ctrl-f? (wel lekker makkelijk :) )

Met een javascriptje kun je wel een zoekopdracht maken en een excel sheet kun je zo als html opslaan. Ik ben zelf niet zo heel bekend met javascript dus hoe je het zoeken gaat realiseren.....

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
nee ik wil gewoon via een website die op een lokaal stations staat kunnen zoeken in een database..

dus werken met php op MySQL is helaas dus niet mogelijk

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Niemand heeft het hier over PHP of MySQL behalve jij. Probeer het eens met VbScript.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
als het met php en mysql mocht had ik het al lang klaar gehad.

het punt is dat het een project voor school is. en de eisen zijn dat een bestand met een aantal begrippen en uitwerkingen geëxporteerd moet zijn uit een excel bestand en dat je vanuit een website een zoek opdr8 moet geven en dat er dan in dat zelfde html bestand de resultaten weergegeven moeten worden.

kan dat dan met een VBscript ?

[ Voor 5% gewijzigd door TheSixkiller op 20-01-2004 14:49 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

TheSixkiller schreef op 20 januari 2004 @ 14:49:
kan dat dan met een VBscript ?
dat word er al een keer of vaak gezegd in dit topic. hier kan je waarschijnlijk een antwoord vinden :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Is het geen idee om met het Excel-bestand als XML op te slaan? Dan kun je met XPath de data selecteren die je wilt hebben. Werkt met IE vanaf versie 5, en ook met de nieuwere Mozilla-versies.
Pagina: 1