BPM Studio en ABit NF7-S

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een ABit NF7-s moederbord daar zit zo'n 5.1 onboard geluidskaartje op,
ik krijg met BPM Studio het niet voor mekaar om playerB te hooren op speakers 3+4 of 5+6.. uitgang 1+2 doet het wel maar die is al voor playerA playerB wil ik dus op een andere uitgang.
Bij opties zeg ik tegen BPM Stuido dat PlayerB 3+4 moet gebruiken, maar ik hoor hem niet spelen op die uitgang, en ik heb 5+6 ook geprobeerd en doet ook niets.
Nu d8 ik een 2e geluidskaart te installeeren om dat ik het niet voor mekaar kreeg met dat onboard geluids kaartje, de 2e geluidskaart en een Creative soundblaster 64 maar als winxp opstart en zegt nieuwe hardware gevonden dan gaat hij zoeken naar drivers maar dan loopt windows vast.
Als ik de pc dan opnieuw opstart, dan start winxp helemaal niet meer op, als ik de soundcard er vervolgens weer uithaal dan start winxp weer op.

Weet iemand hoe ik die kanalen 3+4 en 5+6 aan de praat krijg, en als dat niet kan hoe ik dan die 2e souncard installeer.
Als ik de onboard soundcard uitschakel in aparaatbeheer, dan kan ik die Andere soundcard wel installeeren, maar daar schiet ik ook niet veel me op want dan heb ik nog steeds maar 1 uitgang.

[ Voor 4% gewijzigd door Beat691 op 19-01-2004 11:55 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
je hebt in windows zelf (windows en nforce control panel) wel bij allae bij ingesteld dat je een 5.1 setje hebt?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb in configuratie scherm bij geluiden en audioaparaten -> volume -> geavanceerd -> luidsprekers -> luidspreker opstelling. heb ik gezegt "5.1 Suround Sound-luidsprekers"
En in dat control panel van nForce heb ik gezegt 6 speakers. ook geprobeerd met 4 speakers.

Maar op 1 of andere manier lijkt het er op dat dat nforce panel het steeds weer terugzet naar 2 speakers.
Ik kan ook nergens toepassen doen in dat panel, maar dat zal wel hooren dan.
nforce panel geeft ook een foutmelding als ik nforce panel op start.. "Unsuported action" ofzo en ook bij de speaker instelling wizard.
De nieuwste nforce drivers staan er op van nvidia.com

Als ik via nforce panel een speaker test uitvoer hoor ik gewoon door de front speakers left en right en door de rear spekers hoor ik dan ook gewoon left suround right suround, en ook de center blijkt het te doen met de test.

[ Voor 33% gewijzigd door Beat691 op 19-01-2004 12:16 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!