Toon posts:

[vb] nieuwe mail [outlook2000]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een vb applicatie te ontwikkelen waarmee ik gegevens van bestellingen in Excel 2000 wegschrijf.

Dit werkt allemaal perfect maar nu wil ik de mogelijkheid hebben om dit excel bestand te kunnen mailen.

Weet iemand hoe je via Vb6 in Outlook 2000 (standaard mail applicatie) het nieuwe mail venster kan openen en een attachement kan invoegen ?

De mail hoeft niet automatisch verstuurd te worden als Outlook maar opkomt met de geselecteerde attachement.

Ik heb gezocht op Google en Got en vind veel over de vb en outlook 2000 combi maar niks wat ik kan gebruiken.

Verwijderd

dit is wel erg basic, maar vooruit: kijk eens op http://www.pv.nl/pvkennis...be5ab?OpenDocument&Click=

(had geen zin om code te kloppen, 10 seconden googelen gaat sneller)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Mischien had ik de verkeerde keywords in ge "googled"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 17:28 ]

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim myOlApp As Outlook.Application
Dim myItem As Outlook.MailItem

Set myOlApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set myItem = myOlApp.CreateItem(olMailItem)
myItem.Attachments.Add "C:\Temp\test.txt"
myItem.Display

Set myItem = Nothing
Set myOlApp = Nothing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Sikko2go en robjanssen het werkt uitstekend. Is er ook niet zoiets wat gewoon je standaard mailclient pakt in plaats van alleen outlook ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De functies die je dan zou moeten aanroepen zijn heel anders, daarbij weet je niet eens of die default
wel bereikbaar is via OLE.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Je kan ook een SMTP server aanroepen zonder dus de outlook client te gebruiken. Enig minpuntje is dan dat je de mail standaard niet aan kan passen voor je hem verstuurt. Maar dat kan je zelf schrijven natuurlijk ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1