Toon posts:

[WinXP] Na bep. tijd geen verkeer meer op port 80 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje met een lastig probleem en ik vind er maar geen oplossing voor, het zit namelijk zo, Als ik een tijd met het internet verbonden ben valt plots alle verkeer op poort 80 uit dit gebeurd soms al na enkele uren maar dit kan evengoed gebeuren als mijn pc al een dag (of twee) aanstaat en soms gebeurd het gewoon niet, het gaat dus enkel over poort 80 voor de rest kan ik op alle andere poorten verbindingen maken zowel inbound als outbound en zelfs mijn lokale webserver kan ik niet bereiken. Ik dacht eerst dat het weer IE was maar met opera en mozilla heb ik juist hetzelfde voor. Dns geeft ook geen problemen want na een flushdns kan ik met nslookup alles resolven en Ik heb alle patches en updates voor windows XP geinstaleerd die er zijn (ook SP1). Ik moet dus elke keer weer rebooten voordat ik kan verdersurfen. Ik zit achter een Benq router die verbonden is met mijn isp Telenet (.BE), ik heb ook al met en zonder de proxy van telenet geprobeerd telkens zonder resultaat.

Software die op mijn pc actief is: Norton AV 2004, Norton Anti-spam, serv-u, IIS, telemeter(kijkt limiet van isp na) mysql, msn
Ik heb ook al geprobeerd om al die dingen uit te zetten maar ook zonder resultaat.

weet iemand hier raad mee of heeft misch iemand hetzelfde tegengekomen graag responce dan

Thx en vriendelijke groeten
Grass

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je een tweede PC? Dan weet je of het aan je router/instellingen ligt, of aan je PC.

Je hebt trouwens geen firewall / intrusion detector / oid.? Misschien dat die anders moeilijk doet.

Maar dat het na rebooten weer werkt doet toch iets lokaals vermoeden natuurlijk.

offtopic:
OS toegevoegd aan titel, zie het WOS Policy en omdat het anders te lang werd de rest ook iets aangepast. Trouwens gaat het topic wellicht verplaatst worden naar een ander subforum als duidelijk is dat het bijv. aan je router ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2004 11:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
we zitten met 6 man op dezelfde verbinding en ik ben de enige die het probleem heeft, wat ik nog niet geprobeerd heb is via mijn laptop en internetsharing te werken als mijn pc problemen heeft maar jah dit zou ook alleen maar bevestigen dat het een lokaal probleem is (waarvan ik vrij zeker ben dat het zo is).

En nee ik draai geen firewall of intrusion detection (ook niet de widows firebrol)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weird. Een probleem met driver, DNS, IP stack oid. lijkt me vreemd aangezien het om alleen poort 80 gaat.

Draaien er misschien rare processen (spyware oid)? Zie ook de SA FAQ over spyware en [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Check ook even met http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml of er rare verbindingen open staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nope geen spyware ik scan mijn pc bijna elke week en em vind alleen tracking cookies dus...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 12:13:
nope geen spyware ik scan mijn pc bijna elke week en em vind alleen tracking cookies dus...
Dat Ad-Aware/Spybot zegt dat je sys clean is, houdt niet in dat het het daadwerkelijk is. Heb je je HijackThis log al eens bekeken?
Mocht je er niet uitkomen dan mag je het posten.(liefst tussen code tags)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb eens die hijackthis geprobeerd en hier staat de logfile:

users.pandora.be/grass/hijackthis.log

het enige wat ik niet herken in de lijst is
code:
1
O16 - DPF:  (IntraLaunch.MainControl) - file://K:\Interface\IntraLaunch.CAB

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 12:31 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je geen verbinding op port 80 meer kan maken, staan er dan erg veel connecties open op port 80? (doe eens een netstat -an ? ) ?

Om te kijken - als je op het moment dat niet werkt, een telnet doet naar een willekeurige webserver op port 80 - werkt het dan ook niet? Volgens mij heeft Telenet ook een proxy server - staat die wel uit ?

Verder - heb je geen ZoneAlarm geinstalleerd of geinstalleerd gehad - dat wil dat probleem wat jij beschrijft namelijk ook nog wel eens geven :)

Verwijderd

Topicstarter
telnetten naar webservers lukt ook niet dat heb ik ook al geprobeerd, en netstat heb ik een tijd geleden ook al eens geprobeerd en daar was nix abnormaal aan te zien gewoon geen connecties op port 80, en nee op deze pc heeft nooit een firewall opgestaan. en de telenet proxy server aan of uit maakt geen verschil, en aangezien ik zelfs niet op mijn lokale webserver kan denk ik niet dat het de proxy is

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nog altijd met hetzelfde probleem maar heb nu een en ander geprobeerd, het probleem is niet poort 80 want als ik mijn lokale webserver op een andere poort zet kan ik er ook niet aan, ik heb dit geprobeerd met telnet en met de webserver op verscillende poorten. Ik krijg nooit verbinding maar als ik telnet naar de poort waar mijn ftp server op draaid krijg ik wel connectie. dus mijn concluie zou zijn dat iets mijn HTTP packetjes tegenhoudt. Iem misch en idee ?
Pagina: 1