Asus Radeon 9600 XT Tv-Out

Pagina: 1
Acties:

• pietschie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:49
Ik heb gisteren mijn Ti4200 vervangen door een Asus Radeon 9600 XT. Met de drivers van Asus zag ik niets op tv en kon ik helemaal niks qua tv-out instellen, dus heb ik de laatste omega-drivers geïnstalleerd. Ik kan nu bij weergaven instellen dat de tv een clone is van mijn primaire beeldscherm, maar ik heb alleen zwart/wit beeld ;( De tv staat bij de settings ingesteld op PAL-B en is aangesloten via een SVHS naar composite kabel.

Iemand enig idee hoe ik het beeld in kleur kan krijgen?

Oh ja, tijdens het opstarten krijg ik ook beeld op mijn tv... dit is ook zwart/wit.

[ Voor 9% gewijzigd door pietschie op 19-01-2004 11:45 ]

Verwijderd

search: Radeon TVout zwart/wit en De grote tv-out FAQ gezien ? ;)

Je Geforce deed waarschijnlijk Composiet over S-video/Scart (en je TV begrijpt geen S-video over Scart), de Radeon doet dat expliciet gescheiden. Als je een converter toepast die composiet over S-video gooit moet je probleem opgelost zijn.

edit:
Radeon9600XT heeft geen jumper, de instelling van de TVout wordt geregeld vanuit software (bios en driver).
Omega of Ati maakt niet uit, daar ze op de zelfde DLL's gebaseerd zijn en er geen bekende TVout problemen met de Omega tweaks zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 12:07 ]

Verwijderd

is er geen jumper op de kaart om van ntsc naar pal over te schakelen ??

je kan ook gewoon drivers van de ati site downloaden en niet met de omega's gaan stoeien

met drivers van ati moet t wel goedkomen en dus op die jumper letten en in je manual kijken hoe die moet staan :) (als er een jumper op zit)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 11:55 ]

• pietschie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:49
Dus als ik het goed begrijp zijn er 3 opties:

1. Ik vervang de kabel en sluit mijn pc op de tv aan via een S-video kabel (via een scart-convertor aangezien mijn tv geen s-video-in, en de pc geen composiet-out heeft)

2. Ik gebruik een convertor om een composiet-sginaal te sturen aangezien hij nu op een composiet aansluiting op de tv zit (Euss, wat voor convertor praten we hier over? Hardware, software??)

3. Ik heb iets gelezen dat de BIOS van de Radeon aan te passen is van NTSC naar PAL of zo... Kan ik hier iets mee?

[ Voor 3% gewijzigd door pietschie op 19-01-2004 12:49 ]

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 09:05
Had hetzelfde na vervangen van Ti4200 door 9600XT. Had mijn tv out aangesloten via het verlengkabeltje van de Ti4200 (het korte zwarte kabeltje dat rechtstreeks op de videokaart wordt aangesloten) omdat die er hetzelfde uitzag als die bij de 9600XT geleverd was. Nadat ik die van de 9600XT had gebruikt was er wel kleur...

Success

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 11:36
Ik heb mijn Asus 9600XT via een s-video kabel aangesloten en ik heb ook zwart wit beeld!
Het rare is als op m'n tv het composit kanaal kies dan heb ik wel kleur maar dat ziet er niet uit.

Zo ziet het er dan uit (plaatje uit FAQ):
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/exts.jpg

Met m'n vorige kaart, een Gigabyte Radeon 9000 Pro II werkte het perfect. Dus het ligt niet aan de kabels of tv.

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij optie 1 moet de Scart van de TV wel S-Video (Y/C) ondersteunen. En je moet bij de TV die Scart uitgang/ingang kunnen selecteren.

Zie ook part 2 nummer 3 "Scart": http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/

Ook handig: De grote tv-out FAQ

Verwijderd

Voor de duidelijkheid: Ik heb het over een hardware converter.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/verloop.jpg

De biosmod heb je niets aan in jouw geval, omdat je in Windows op Pal-B ook grijs beeld hebt. Dit geeft aan dat het een hardware probleem is (van kabel/TV) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 22:44 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 11:36
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:43:
Voor de duidelijkheid: Ik heb het over een hardware converter.
[afbeelding]

De biosmod heb je niets aan in jouw geval, omdat je in Windows op Pal-B ook grijs beeld hebt. Dit geeft aan dat het een hardware probleem is (van kabel/TV) ;)
Het is bij de Asus 9600XT is zo'n kabeltje niet nodig want er zit een kastje bij met een composit in/out en s-video in/out:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21827/full.jpg

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde kaart, Asus 9600XT TVD, gister geinstalleerd. Mijn Philips breedbeeld TV (32PW9527) heeft wel een S-video ingang dus ik had dat vrij snel met de standaard drivers op de Asus CD aan de gang. Echter de beeldkwaliteit laat nog te wensen over. Kan iemand aangeven hoe ik die kan aanpassen cq instellen? Kan ik beter de ATI Catalyst drivers gebruiken?

In de settings heb ik reeds aangegeven dat mijn TV een clone is van mijn monitor, voor deze monitor kan ik vanalles instellen maar zodra ik dat voor de TV wil doen lukt dat niet. Iemand suggestie?

Mark

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb hem ook, en ik heb een gewone (4:3) Philips tv, via composiet aangesloten, en de tv reso op 800x600 dan is ie scherper :) op 1024x768 zijn de dingen waziger en kleiner...
tis trouwes beter om meteen de ATI Catalyst 4.1 te installeren, dan moet je wel ff eerst de oude eraf gooien...

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 22-01-2004 14:28 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Heb je catalyst 4.1 drivers geinstalleerd tbv mn Asus Radeon 9600XT TVD kaart, heb via S-Video mn breedbeeld aangeloten. Ik wil nu in de settings van de TV zaken als refresh rate, resolutie en color depth aanpassen maar telkens als ik dingen verender worden die genegeerd. Iemand suggesties? Een copie van het beeld op mn monitor krijg ik wel op mn TV maar de kwaliteit is nog erg slecht.
Dank voor response, Mark

Verwijderd

Ik vind de tvout van mijn 9600XT ook niet geweldig...in de witte gedeeltes zie je toch nog een soort kleurenwaas en er bewegen figuren van rechts naar links door mn beeld...kan niet echt uitmaken wat het is..net waren het balkjes en nu weer cirkeltjes....erg vaag...

Ik heb de s-video kabel gebruikt die erbij zit i.c.m. een scartblokje...zou het misschien komen omdat deze kabel niet goed afgeschermd is?

Is er trouwens een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld de resolutie van je tv op 800x600 zet en je monitor gewoon op een hogere (je normale) resolutie?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 15:33 ]

Pagina: 1