Toon posts:

Exchange Herstelmodus? Hoe melding weg!

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om maar eens te beginnen met de melding die ik krijg wanneer ik Microsoft Office Outlook 2003 start:

Afbeeldingslocatie: http://roodzwart.solidweb.be/testmap/melding.jpg

Hij maakt zoals te zien is dus een verbinding met de Exchange server, maar hij verliest deze ook geregeld, en dan duurt het lang voordat ik uberhaupt weer in kan loggen op de Server... Het wordt ook zo traag dat ik Outlook eigenlijk maar af moet sluiten en weer opnieuw moet opstarten, waardoor ik bovenstaande melding wederom krijg...

Hoe kan ik deze melding weghalen, en gewoon connecties behouden met de Exchange server...

Office 2003

ingelogd op domein welke Exchange draait.. Dit probleem doet zich overigens niet bij anderen voor..

Iemand een idee?

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Maak eens je outlook profiel opnieuw aan.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
k-oz schreef op 19 januari 2004 @ 11:11:
Maak eens je outlook profiel opnieuw aan.
De laptop waarop dit het geval is, is op dit moment nog niet aanwezig, die verwacht ik binnen enkele uren. Helaas is er over deze melding niks op het internet te vinden, daarom vraag ik eens hier...

Maar ik kan zometeen de mail wel even exporteren en het profiel eens weggooien en opnieuw aanmelden.. Je bedoeld dan neem ik aan het profiel weer opnieuw in Outlook zetten, of op de exchange server?

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Op je client een nieuw Outlook profiel aanmaken. Daarvoor hoef je niets te exporteren.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik ook slecht of geen verbinding kreeg met een Outlook profiel (op Windows 98 en XP) en na het opnieuw aanmaken van een profiel ging het wel goed.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
k-oz schreef op 19 januari 2004 @ 11:25:
Op je client een nieuw Outlook profiel aanmaken. Daarvoor hoef je niets te exporteren.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik ook slecht of geen verbinding kreeg met een Outlook profiel (op Windows 98 en XP) en na het opnieuw aanmaken van een profiel ging het wel goed.
Nee ik weet dat ik niks hoef te exporteren, want die mail staat wel op de server, maar voor de zekerheid exporteer ik toch altijd maar even. :)

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 11:28:
[...]

Nee ik weet dat ik niks hoef te exporteren, want die mail staat wel op de server, maar voor de zekerheid exporteer ik toch altijd maar even. :)
:? x 1000

Verwijderd

Topicstarter
misschien begrijpen we elkaar niet helemaal...

Ik heb dus een exchange mailbox op een server, en daar vandaan haal ik de mail op. De mailbox is gekoppeld aan een User. Deze usernaam is dus ook het profielnaam in outlook.

Ik kan in outlook niet een nieuwe mailbox aanmaken... Alleen op de server kan ik een nieuwe mailbox aanmaken..

Hoe zie jij voor je dat ik een nieuw profiel ga aanmaken in Outlook dan?

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Exchange mail is toegankelijk doormiddels een Outlook client. De outlook Client moet ingesteld worden voor iedere gebruiker. Wanneer je een Outlook profiel verwijdert, verwijder je niets op de server.

Verwijderd

Topicstarter
k-oz schreef op 19 januari 2004 @ 12:03:
Exchange mail is toegankelijk doormiddels een Outlook client. De outlook Client moet ingesteld worden voor iedere gebruiker. Wanneer je een Outlook profiel verwijdert, verwijder je niets op de server.
Hm, dit moet ik even op me in laten werken :)

Ik begrijp dus dat ik in outlook gewoon de user weg moet gooien, en dezelfde user weer moet aanmaken in outlook.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Je gooit geen User weg maar een profiel. Je kunt ook meerder profielen instellen in Outlook...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39

Korakal

Up up up!

Ik weet niet echt wat dit topic in Internet & Telefonie doet... het hoort er in ieder geval niet, dus schop naar Software Algemeen :Y)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02

A wise man's life is based around fuck you

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Je kan dat offline uitzetten (het schermpje wat je krijgt bij het opstarten) omdat Office 2003 dit automatisch regelt.
Dat is één van de nieuwe dingen binnen Outlook 2003
Je hebt zeker office over een vorige versie gezet.
Weet effe niet uit mijn hoofd waar dat zit maar je moet het vinkje weghalen bij type verbinding opgeven.
Dit kan je doen via configuratiescherm post of mail.
Dit doe ik effe uit mijn hoofd omdat ik hier geen Exchange heb draaien.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
CPZ schreef op 19 januari 2004 @ 22:34:
Je kan dat offline uitzetten (het schermpje wat je krijgt bij het opstarten) omdat Office 2003 dit automatisch regelt.
Dat is één van de nieuwe dingen binnen Outlook 2003
Je hebt zeker office over een vorige versie gezet.
Weet effe niet uit mijn hoofd waar dat zit maar je moet het vinkje weghalen bij type verbinding opgeven.
Dit kan je doen via configuratiescherm post of mail.
Dit doe ik effe uit mijn hoofd omdat ik hier geen Exchange heb draaien.
http://www.microsoft.com/...2003/three/ch7/OutB04.htm

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens, inderdaad, profieletje weggooien en opnieuw aanmaken was de truuk. Wel apart dat er bijna niks over te vinden is op internet. Zelfs Outlook rept met geen woord over een herstelmodus.... Heel apart..

Maar bedankt. Problem Solved!

oh , trouwens, moderator, ik had dit in Internet en Telefonie gezet, omdat ik bij de beschrijving van dit topic het woord E-mail zag staan....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 10:22 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Vreemd he, ik heb me ook eens helemaal te pletter gezocht. Beste is om te zoeken van Client richting Server..... soms is het zelf de kabel waarmee het werkstation is verbonden met het netwerk het probleem, meerdere malen nu meegemaakt en ervaring is de beste leer... :)

Pagina: 1