Epox 8K7A+ met T-Bred cpu, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 13:14
Hi all,

ik heb een Epox 8K7A+ en probeer daarop een Athlon XP 2000+ (T-Bred) te installeren alleen tijdens het booten krijg ik de melding:

Unknown CPU type: 1666 Mhz (12,5 *133)

Volgens een pdf van Epox zou dit moederbord een T-Bred moeten ondersteunen, alleen als ik de support van Epox mail zeggen ze dit:
Geachte Peter,

Dat kunt u niet daar de 8k7a series alleen met een Palomino Core XP CPU
goed werkt en niet met de T-Bred Core XP CPU's.

Best Regards
Dus ik vroeg me af of iemand al eens een T-Bred op dit mobo werkend heeft gehad?? De pc is nl op dit moment niet stabiel en reboot steeds tijdens het opstarten.

Hail to the king baby!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb je het bios geflashed naar de nieuwste versie? Vaak worden dan nieuwere CPU's ondersteund.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De CPU werkt toch prima? Het draait op de juiste snelheid. Dat er "Unknown CPU type" staat is onbelangrijk. Deze CPU staat simpelweg niet in de CPU-herkenningstabel van de BIOS. Dat doet niks af aan de werking van de CPU :) Een BIOS update zou de oplossing kunnen zijn, maar het ligt er natuurlijk maar aan of jouw CPU in de microcodetabel staat ;)

Wat betreft de stabiliteitsprobleem: lees de startpost van het PMG Beleid door voor een checklist hoe je een "Help, mijn PC doet het niet" topic moet openen. Dit is niet de manier namelijk ;)

/overbodig

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 19-01-2004 11:14 ]

Dit topic is gesloten.