[TFT DVI] IIyama H430 via DVI niet op 1280x1024 te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kripppo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 19:20
Eerst even wat informatie over het systeem:

Asus P4P800
P 2,8 HT (800 Mhz bus)
ASUS GF FX 5200 (2x DVI)
IIyama H430 <-- wordt ook herkent in system als deze monitor

Ik wil via de DVI 1280x1024 bereiken. Ik kan echter maar resoluties kiezen bij de beeldeigenschappen, tot 1280x960... 1280x1024 staat er gewoonweg niet bij.
Ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd: nieuwste Nvidea-detonator drivers: mn resoluties waaruit ik kan kiezen worden zelfs beperkt tot alleen 800x600 en 1024x768... :S

Echter, als ik de drivers van de GF 5200 verwijder, en dus de standaard videodrivers worden geladen, kan ik opeens wel kiezen uit 1280x1024.... maar dan staat er dus een VGA-compatible apparaat in het systeem, in het geel, dus duidelijk niet geinstalleerd. Na de herstart vindt hij de GF 5200 weer, en wordt er teruggeschakeld naar 1024x768, en mn 1280x1024 verdwijnt weer uit de lijst...

Ik dacht, ik zal eens op de ASUS cd kijken, na het installeren van de "Enhanced Driver voor optimale 3D prestaties" wordt de videokaart herkent als "GF 5200 Video Suite x.xx". Na het opnieuw starten had ik zelfs helemaal GEEN beeld meer. Zelfs bij het posten op zwart.... Daarna heb ik de monitor via de analoge kabel aangesloten --> dus DVI-> converter --> analoog in op monitor. Toen had ik dus wel een resolutie van 1280x1024, maar dus via analoog.

Ik heb dus zwaar het vermoeden dat de driver hier de beperking is... aangezien hij wel met de standaard driver op de jusite resolutie kan... Iemand een idee hoe ik wel de 1280x1024 kan bereiken, of zie ik nu iets heel doms over het hoofd?

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Pak anders eens een standaard monitor 1280x1024@75Hz. Dan kan je in ieder geval even controleren of dat wel werkt.
Het lijkt me dat de videokaart het wel aan moet kunnen. Je zou er ook nog een andere (CRT) monitor aan kunnen hangen om te kijken of die wel 1280x1024 aan kan.

Soms is het gewoon even rommelen. :)

Senile! Senile Oekaki

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12

vozzie

Zo beter?

Heb je trouwens al de drivers van de monitor geinstalleerd.
Dat had ik vorige week ook met nieuwe systeem en toen kon ik ook niet op zijn hoogste resolutie.

• Kripppo
Met een plug en play monitor werkt het dus niet, ook niet als ik mn monitor als iiyama H430 laat detecteren. De videokaart kan het dus wel aan, want ik heb het werkend gehad met DVI en GF FX 5200, alleen zonder mijn videokaart geinstalleerd, zodra hij de videokaart weer vond, werdern de mogelijke resoluties zeer beperkt, dus alleen maar 1024x786 en 800x600 :S

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik zit hier met exact hetzelfde probleem, maar hier met een Iiyama H430 en een GF4 MX-440. Ik krijg hem via DVI met de Nvidia drivers niet hoger dan 1024x786, terwijl met de standaard VGA drivers dit wel goed gaat. :(

Heb je toevallig al een oplossing gevonden?

• Steenvoorde
Ik heb trouwens al een "Standaard 1280x1024" monitor als driver geinstalleerd, maar terwijl de driver tot die resolutie zou kunnen gaan vertikt windows (of Nvidia driver) gewoon hoger te gaan :(

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12

vozzie

Zo beter?

Ik denk niet dat het aan Windows ligt. Mijn ATI kaart kon gewoon na het installeren van de drivers de maximale resolutie aan. Dus denk dat het wel aan de Nvidia software ligt.
Misschien moet je Nvidia mailen en aan hun vragen hoe dat zit.

• Steenvoorde
vayip schreef op 21 januari 2004 @ 10:02:
Ik denk niet dat het aan Windows ligt. Mijn ATI kaart kon gewoon na het installeren van de drivers de maximale resolutie aan. Dus denk dat het wel aan de Nvidia software ligt.
Misschien moet je Nvidia mailen en aan hun vragen hoe dat zit.
Ja, ik kan sowieso niet zoveel DVI info vinden op internet, dus dit zal wel de enige optie zijn om hier achter te komen. Ik zal Nvidia eens mailen en het antwoord hier posten.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
al geprobeerd om via een nvidia tweak programmaatje dit alsnog voor elkaar te krijgen??

Humor moet je serieus nemen

• Steenvoorde
tommie-boy schreef op 21 januari 2004 @ 11:32:
al geprobeerd om via een nvidia tweak programmaatje dit alsnog voor elkaar te krijgen??
Da's een goeie! Weet je misschien ook welke tool ik daar het beste voor kan gebruiken? Ik heb via de search en de meuktracker twee tooltjes gevonden, maar die ondersteunen de laatste Nvidia drivers niet...

edit: Nvidia verwijst me naar de videokaart producent, XFX in mijn geval. En daar moet ik eerst mijn hardware registreren voordat ik uberhaupt toegang krijg tot die support site. Vanavond verder zoeken dus...

[ Voor 22% gewijzigd door Steenvoorde op 21-01-2004 14:42 ]

• Steenvoorde
Kleine update:

Ik ben nu helemaal desperate. Ik heb een andere MX 440 geleend (deze is 8x) en deze heeft precies hetzelfde probleem. Ik heb nu nVHardpage geprobeerd. Als ik de resolutie hierin verander zie ik het scherm even flitsen, maar er veranderd helemaal niks. Verder heb ik wel een intressant draadje gevonden op het 3DGuru forum, hier hebben mensen ongeveer hetzelfde probleem. Als ik het goed begrijp heeft het met de EDID te maken van de monitor. Die geeft blijkbaar de verkeerde gegevens aan het systeem door. Hier heeft Microsoft een stuk over de monitor.inf, er moet een manier zijn om die EDID info te overrulen. Daar ben ik nu mee bezig, i'll keep you informed ;)

• Kripppo
Mooi :D Eindelijk een beetje vooruitgang. ALvast bedankt, ik ga ook eens verder op onderzoek uit..

• Steenvoorde
Ik ben gisteren weer een stukje verder gekomen. Ik heb een tooltje gedownload waarmee je de EDID van de monitor kan bekijken/ bewerken en ben er achter gekomen dat het in ieder geval niet aan de monitor ligt. Aangezien de hardware van de kaart het ook aankan moet het dus aan de drivers of WinXP liggen. Vervolgens Forceware 53.03 uninstalled (met gewone uninstall en daarna Detonator R.I.P.) en daarna Detonator 52.13 installed. Ook meteen de .inf update van de Intel site gedownload en installed. En jawel, nu gaat ie opeens tot 1280x960! :*) Nog steeds niet het gewenste resultaat, maar wel een stapje verder. Ik weet alleen niet of het nu aan de Intel update of aan de Detonator downgrade ligt.

Ik ga vanavond weer met een andere kaart testen (Asus FX5600 Video Suite) en kijken wat ik hiermee kan bereiken. Mijn bevindingen zal ik natuurlijk hier beschrijven. 8)

Edit: Oja, al dit spul heb ik van de Guru3D site gedownload

[ Voor 6% gewijzigd door Steenvoorde op 22-01-2004 10:35 ]

• Steenvoorde
De FX5600 doet precies hetzelfde met de meegeleverde drivers (1280x960 max) en als ik deze update naar de laaste versie Forceware wordt ie weer terug geschopt naar 1024x786. Grrrr :(
Ik ga deze week mijn oude computer her-installeren met Windows XP en hier dan mijn TFT op aansluiten. Ik beschrijf de resultaten wederom hiero... :/

Ik ben het helemaal zat en draai nu via de D-sub ingang, jij nog iets ontdekt Krippo?

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 22:16
ik heb hetzelfde gehad met mijn 9800 pro en een iiyama scherm. Hij leest vanuit het scherm de DDC informatie en dan stelt ie de maximale resolutie in.

Je moet gewoon een beetje zoeken bij jouw geavanceerde instellingen en dan moet je het daar wel ergens zien te vinden, want bij mij is het anders, ik heb een ATI.

GoT a clue? Specs

• Kripppo
Ik heb momenteel nog niets anders ontdekt. De pc is van mijn oom, dus kan er niet altijd bij... echt instellingen uitproberen is er dus niet bij. Ik blijf wel erg geintereseerd in een oplossing.

Het is nu zo dat het inderdaad ook via D-sub werkt, wel op 1280x1024, mn oom hoor ik niet klagen, maar mij zit het toch niet helemaal lekker. Het moet nu eenmaal kunnen...

• H@rry
voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=ddc.jpg

GoT a clue? Specs

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
yupz gebruik van dcc-informatie moet uitstaan, zo heb ik nu mijn monitor op 1152x864@75hz gekregen, wat eerder niet mogelijk was, alleen 60hz.

• Steenvoorde
Shit, ik heb weer een paar post gemist. Werk nog steeds analoog nu :'(

Kan iemand zeggen hoe ik die DCC info uit kan zetten met de laatste forceware drivers? Of moet ik dat op mijn monitor doen? Ik kan die screenshot helaas niet zien, 404 :/

• H@rry
die upload van plaatjes is ook gauw afgelopen :? heb je zo ook weinig an...

GoT a clue? Specs

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Hoi,

Ik heb ook dit probleem. Fijn om te zien dat ik niet de enige ben.
Videokaart is een Asus V9520/TD i.c.m. Prolite H430.
Als de kaart niet geïnstalleerd is, dan is de resolutie 1280x1024 inderdaad te kiezen. Ook lukt het met de D-SUB aansluiting (maar dat wil ik natuurlijk niet; is trouwens al voor m'n laptop). Met DVI inderdaad niet mogelijk.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen (iedereen hier blij) of anders: Welke kaart doet het wel? Is er iemand met een H430 op DVI met een beetje betaalbare videokaart (zeg €150)? Dan ben ik in ieder geval blij. De Asus maakt dan z'n specs namelijk niet waar en dan kan ik dus zeker weten ruilen.
Hoe doet bijvoorbeeld de V9560 Video Suite het? Die heeft 2 DVI-connectoren.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• H@rry
ik heb hierboven een oplossing gegeven voor ATI videokaarten, maar met een nvidia kan je proberen om bij je resolutieinstellingen op geavanceerd te klikken, dan bij beeldscherm, en dan "modi verbergen ..." uitvinken. Dan kan je iig verschillende resoluties kiezen

GoT a clue? Specs

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Helaas heb ik al dat soort zaken al geprobeerd. Alle modi weergeven, geeft een hoop keuzes, maar max. resolutie: 1280 x 960. Dus geen extra resoluties. Ik snap niet dat zo'n videokaart cq. windows niet gewoon de optie "expert mode" heeft, waarin je alle resoluties kan kiezen. Die kaart zou 2048x1536 moeten ondersteunen. Zelfs dual head, dus waarom 1280 x 1024 te veel gevraagd is, snap ik niet.

Maargoed, de kaart blijft dus tot op hden in gebreke, dus terugbrengen is nog een uitkomst. Daarom wil ik graag de alternatieven, zodat ik weet welke kaarten het wel goed doen. DVI is een must, omdat ik ook een laptop heb die af en toe het beeldscherm "leent" van m'n PC...

• Steenvoorde
Welkom bij de club! 8)

Ik denk dat onderstaande screenshot wel laat zien hoe vreemd ons probleem is:

Afbeeldingslocatie: http://www.psyhead.com/file/powerstrip.jpg
Let dan vooral op de "Maximun resolution" waarde en op de (current) "Resolution" schuif 8)7

Ik ben dus aan het stoeien geweest met Powerstrip en zoals je ziet helaas zonder resultaat. Ben wel wat breder gaan zoeken op de Guru3D fora en op de Google newsfeeds.
Het blijkt dat dit niet alleen bij de H430 voorkomt, maar ook bij andere TFT's, HDTVs en Beamers. Allemaal DVI > DVI trouwens en problemen met hogere resoluties en refreshrates. Het was me zelf nog niet opgevallen, maar mijn refreshrate kan ook niet hoger dan 60HZ (terwijl dit analoog wel kan). Ik heb zo'n gevoel dat jullie ook geen hogere refreshrate kunnen instellen, kloptda?

Zover ik nu begrijp is het een Nvidia driver bug, die optreedt als hij de EDID info niet goed kan lezen. Ik kan niet achterhalen of dit nou door een corrupte EDID (configuratie) komt of dat dit ook een Nvidia bug is.
Wat ik wel weet is dat het probleem opgelost is als je Detonator 42.01 gebruikt, deze negeert de EDID namelijk (als laatste versie). Voor ons helaas geen oplossing omdat hier de fx5000 serie nog niet in staat. Er zijn al veel mailtjes naar Nvidia over gestuurd, het is een bekend probleem. De eerste posts die ik hierover zag stamden uit 2002, verwacht dus niet op korte termijn een oplossing van Nvidia ;)

Misschien een stomme vraag, maar waar hebben jullie je H430 gekocht? Misschien is het wel een voorkomend probleem in bepaalde productie oplagen. Mijn meuk:

Leverancier: Informatique
Datum: 19-01-2004
serienr: 0519XXXXXXX

Ik ga mijn verhaal ook aan Iiyama Nederland doen. Als iemand weet of dit vaker voorkomt dan zijn zij het wel. Daarbij ga ik testen op mijn oude pc (zit een MX440 in) of dit probleem met v42.01 écht weg is.

Als ik er echt niet uit kom koop ik een andere videokaart, ATI heeft deze problemen dus al lang opgelost in hun drivers. En zal deze jongen op zoek gaan naar een knappe Radeon plank met dual-dvi. De FX5600 die er nu in zit heb ik gelukkig te leen :)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Kijk, we worden samen wel steeds wijzer.. :+

Die 60 Hz. klopt wel, dat geeft Asus op de site ook toe. Maar dat is voor TFT-schermen heel normaal. Sterker nog, je wil echt niet op een andere frequentie draaien, want dan ga je interferenties e.d. zien. Ik heb dat met een Fujitsu Siemens die ik voor een klant had gekocht. Die stond te hoog. resultaat: Een verticaal gebied waarin letters er als bold uitzien (en een beetje wazig). Als je dan de frequentie goed zet (en bij die TFT ook de frequentie en de fase in de het OSD) dan had je daar geen last van.

Omdat DVI voor TFT-schermen gemaakt is (volgens mij zijn DVI's alleen op TFT te krijgen, toch?), is die 60 Hz. dus wel goed. Volgens Iiyama ligt het aan Windows XP (die 60 Hz dan, maar vermoedt dus ook de rest van de resoluties).

Ik zou het wel erg jammer vinden als het met een vage work-around opgelost moet worden. Als ik een nieuw systeem koop, mag ik verwachten dat alles goed werkt. Dat ik na een paar jaar rare truukjes uit moet halen is niet erg, maar niet met een nieuw systeem.

Mijn handel komt van Powerline Zoetermeer (vrijdag de 13e 8)7 feb). AMD 2500+, MSI KT6 Delta, Asus V9520 TD, Maxtor 80 GB S-ATA... en een paarse Chieftec case, maar de laatste komt van Progress. (off topic: Die kast is trouwens wel briljant. Chieftec _/-\o_ ) ...

Jammer dat het NVidia is, anders kon ik Asus weer eens de schuld geven :Y). Ik had m'n hoop een beetje gevestigd op een V9560 VS (dual DVI), maar ben bang dat dat niets uithaalt. Over naar Radeon dan...

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb net Iiyama aan de lijn gehad. Het ligt aan NVIDIA en die zijn wel bezig, maar dat ging nog wel even duren. Het probleem is er niet bij D-SUB (maar dat wisten we allemaal al). ATI kaarten doen het zeker weten goed. Dus deze jongen gaat z'n videokaart inruilen...

• H@rry
weet iemand toevallig of er een 9800 ofzo met dual dvi is? ik heb nog geen kunnen vinden, en een fx5600 hoef ik niet. Dual DVI is wel erg lekker :D

GoT a clue? Specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Dit is een nVidia probleem? Ik heb hier ook een nVidia dual DVI kaart (FX 5700 Ultra) en ik kan gewoon 1280*1024 selecteren, de native reso van m'n TFT's. Ik heb dan alles net zoals jullie via DVI aangesloten en gebruik Forceware 53.03. Erg wazig dat probleem van jullie.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, het is echt een nVidia probleem. Het heeft te maken met de EDID (o.i.d.) en de interpretatie ervan. Bij nVidia interpreteren ze de EDID anders en bij sommige schermen gaat het dan ook mis.

Wazig is het zeker.. Letterlijk en figuurlijk.. :+

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik weet wel dat IIyama bij een aantal monitors (ook analoge) foute DCC info aan de videokaart doorgeeft.

Dit kun je oplossen door De nVidia bios editor te downen, en een dump te maken van je videokaart-bios.

Binnen de nVidia bios editor kun je DCC uitschakelen, als je nu de bios terugflasht, reageert de kaart niet meer op de foute signalen van de IIyama.

Ik heb dit tenminste gedaan voor mijn IIyama vision master pro 451(analoog, D-sub), ik weet niet of het met DVI hetzelfde werkt.

Als je experimenteel ingesteld bent, zou ik zeggen, give it a shot :)

• Steenvoorde
D3ton4tor schreef op 18 februari 2004 @ 16:16:
Ik weet wel dat IIyama bij een aantal monitors (ook analoge) foute DCC info aan de videokaart doorgeeft.

Dit kun je oplossen door De nVidia bios editor te downen, en een dump te maken van je videokaart-bios.

Binnen de nVidia bios editor kun je DCC uitschakelen, als je nu de bios terugflasht, reageert de kaart niet meer op de foute signalen van de IIyama.

Ik heb dit tenminste gedaan voor mijn IIyama vision master pro 451(analoog, D-sub), ik weet niet of het met DVI hetzelfde werkt.

Als je experimenteel ingesteld bent, zou ik zeggen, give it a shot :)
Had ik ook al geprobeerd. Maar als ik de BIOS van mijn kaart (Asus V9560 VideoSuite) uitlees staat die optie op DCC uit te zetten er dus mooi niet in :(

Verder wel een goeie tip ;) misschien werkt het bij iemand anders wel?

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Allereerst is het maar de vraag of Iiyama de verkeerde signalen (ik dacht EDID en had het probleem alleen bij de DVI aansluiting; D-SUB ging goed) stuurt of dat nVidia ze verkeerd interpreteert.
Ik heb inmiddels mijn Asus V9520TD ingeruild voor een Sapphire Radeon 9600 Atlantis en had nu nog geen 5 minuten nodig om de kaart goed te installeren. ATI heeft dus nergens last van.

Dit laatste is dus de goede oplossing: Plank ruilen voor een ATI of genoegen nemen met D-SUB.

Daarbij komt nog: Al zouden truukjes als BIOS flashen en dergelijke werken; het gaat natuurlijk nergens over. Het is absoluut geen "nette" oplossing. Ik vind het best als ik nieuwe drivers moet downloaden (meegeleverde CD is al verouderd als die verpakt wordt), maar verder wil ik niet moeilijk hoeven doen; dat doe ik wel als ik me verveel ofzo :Z

• Steenvoorde
Nieuwe Forceware drivers, met betere ondersteuning for HDTV (gaat toch via DVI). Misschien betekend dit de oplossing van ons probleem? Vanavond ff proberen, laat het wel weten...

meuktracker: nVidia ForceWare 56.64 WHQL

• Steenvoorde
Jammer maar helaas, nog steeds 1024x768 :(

Weet iemand toevallig een Radeon kaart met dual DVI? Kan in de pricewatch niks vinden... ;)

• Sauria
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 13:34
Ik zit ook met hetzelfde probleem, maar dan met een Asus V9570 kaart (FX5700 TD). Het vreemde is dat hij wel de resolutie op 1280x1024 zet als ik beide kabels aansluit (dus DVI én D-Sub) en dan de analoge aansluiting als primair instel. De DVI wordt dan als clone gezien en neemt dezelfde resolutie aan, dus ook op 1280x1024.

De refreshrate wordt hierbij op 72 Hz gezet, wat een perfect beeld oplevert bij DVI, maar interferentie laat zien bij D-Sub.

Op het moment dat ik de D-Sub kabel los haal dan wordt de resolutie bij de eerstvolgende reboot weer teruggezet.

Vreemd dus dat hij niet maximaal wil als DVI primair is, maar wel als clone...

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 15:51
Is er al een update op dit probleem?

Ik heb een GeForce FX 5200 AGP 128MB met een Iiyama ProLite H430 en bij mij is het probleem nog groter, ik zie namelijk helemaal niets op de DVI-uitgang :o

Als ik ALLES uitzet, de D-SUB-kabel aansluit werkt alles als een zonnetje.
Als ik ALLES uitzet, de DVI-kabel aansluit zie ik helemaal niets, zelfs niet het system-BIOS! Wel hoor ik mijn PC doorstarten naar Windows XP en na een minuutje is ie ook gewoon te pingen.

Naar mijn idee is het dus een hardware-iets, maar wat?
De monitor?
De video-kaart?
De DVI-kabel?

Ik ben in het bezit van 2 van deze monitoren, maar de andere doet hetzelfde, dus dat zal het wel niet zijn.
Zijn er misschien verschillende types DVI-kabels te koop ofzo?

Heeft er iemand misschien een werkende 5200-kaart en kan hij/zij een backup van zijn BIOS maken? Ik heb namelijk het vermoeden dat het 'm in de BIOS van de kaart zit ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Yanze schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:45:

Ik heb een GeForce FX 5200 AGP 128MB met een Iiyama ProLite H430 en bij mij is het probleem nog groter, ik zie namelijk helemaal niets op de DVI-uitgang :o

Als ik ALLES uitzet, de DVI-kabel aansluit zie ik helemaal niets, zelfs niet het system-BIOS! Wel hoor ik mijn PC doorstarten naar Windows XP en na een minuutje is ie ook gewoon te pingen.

Naar mijn idee is het dus een hardware-iets, maar wat?
De monitor?
De video-kaart?
De DVI-kabel?

Ik ben in het bezit van 2 van deze monitoren, maar de andere doet hetzelfde, dus dat zal het wel niet zijn.

Heeft er iemand misschien een werkende 5200-kaart en kan hij/zij een backup van zijn BIOS maken? Ik heb namelijk het vermoeden dat het 'm in de BIOS van de kaart zit ...
Ik zeg de videokaart.
De DVI-kabel is makkelijk uit te sluiten: Probeer een andere.
Er zijn twee types, DVI-I en DVI-D (ofzo), maar die hebben verschillende connectoren, dus het past of het is de verkeerde kabel :)
De monitor is goed... Ik heb 'm ook :7 en geen enkel probleem met DVI.

Ik heb alleen mijn nVidia-kaart verruilt voor een ATi, want die doen niet zo moeilijk met EDID-codes (interne code van de monitor die de resoluties bepaald).
Ik heb dus een DVI-kabel met H430-monitor, maar met andere videokaart.

nVidia heeft nogal een probleem met PC uitzetten en dan gaan rommelen met bekabeling. Als je twee monitors hebt en je trekt er één uit, moet je niet gek opkijken als je de hele driver opnieuw moet installeren (dat heb ik met verschillende Dell-PC's (met van die smalle videokaartjes gehad)).

[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 01-12-2004 12:20 ]

• Yanze
Ik zeg .. tnx :)

Nou ja, dan kan ik in ieder geval de kabel uitsluiten, want die past namelijk wel gewoon, het is dus niet een andere DVI-variant.
De monitoren leken mij ook niet het probleem, dus het moet inderdaad de kaart zijn ... maar om nou enkele honderden euries uit te gaan geven aan een nieuwe kaart heb ik ook niet zoveel zin in }:O

Zelf heb ik al met diverse BIOS-versies voor de 5200 zitten experimenteren en bij sommige versies kwam er dan ineens een extra monitor tevoorschijn onder XP ... helaas bleek dat dan elke keer de TV-out aansluiting te zijn die in die BIOS-versie ineens geactiveerd werd ofzo :/

Ook heb ik met een of ander tooltje (edid.exe) de info van de Iiyama zitten uitlezen, maar daar stond toch echt in dat ie DVI-compatible was ...

Nou ja, ik blijf dan maar analoog gamen, want ik verwacht niet dat ik dit ooit opgelost krijg zonder een nieuwe/andere kaart te kopen ;(

• Yanze
Afgelopen week een ATI 9800 SE gekocht en *pats* het werkt meteen!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Als je wel dvi kan gebruiken door em als kloon te zetten , maar niet aan de dvi bij opstarten van de pc , dan zit het probleem in je monitor, de Eeprom waar de Edid info instaat is dan gaar , videokaart kan niet de resolutie uitlezen , dus gaat ie er vanuit dat er niets aanhangt.
(zijn er 2 , 1 eeprom voor vga , 1 voor dvi)
Yanze schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:45:

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Frag_lag schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:35:
Als je wel dvi kan gebruiken door em als kloon te zetten , maar niet aan de dvi bij opstarten van de pc , dan zit het probleem in je monitor, de Eeprom waar de Edid info instaat is dan gaar , videokaart kan niet de resolutie uitlezen , dus gaat ie er vanuit dat er niets aanhangt.
(zijn er 2 , 1 eeprom voor vga , 1 voor dvi)

[...]
Of een videokaart die niet weet hoe een EDID-code uit te lezen.
De videokaart ziet wel degelijk wat, maar denkt dat 1280x960 de werkelijke max. resolutie is.
Gebruik je een ATi dan werkt het wel en kan de code prima worden gelezen.
nVidia is daar sowieso niet zo goed is. De problemen die ik met 2 monitoren op een nVidia allemaal heb gehad.

• Steenvoorde
Ah, het probleem speelt dus nog steeds. Bedankt voor de fix Nvidia! :( Ik werk ondertussen al een tijdje met een 9800 Pro met twee H430's via de D-sub aansluitingen. Niet ideaal, dus nu ga ik maar weer een poging doen voor een dual-DVI oplossing!

Heeft iemand ervaringen met de Matrox P750 kaarten? Accepteert deze wel de EDIT info van mijn Iiyama schermen via DVI? Dan kan de 3D performance mij gestolen worden...

• Het Draakje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07-2021
het klinkt gek, maar ik heb geen enkel probleem met dual-dvi op 1280x1024. Ik heb wel een paar ideeen waardoor dit kan komen:

Eerst mijn specs, niet lachen ajb:
Athlon, slot A, 750 MHz
Asus K7V
Asus, FX5200, V9520 Video Suite
2x Philips 19B TFT, beide DVI
Windows 98SE

Theoretiserend, de belangrijkste verschillen zijn Win98SE, oud moederbord/proc. Wellicht draait de Videokaart op mijn mobo via AGP 3.3 Volt (oud beestje)
Ik weet niet eens of ik de nieuwste drivers heb. Als ik jullie problemen zo hoor denk ik dat ik nog even wacht met het upgraden van mijn systeem (OS en Mobo/Proc)

Succes, Boen

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het Draakje schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:21:
het klinkt gek, maar ik heb geen enkel probleem met dual-dvi op 1280x1024. Ik heb wel een paar ideeen waardoor dit kan komen:

Eerst mijn specs, niet lachen ajb:
Athlon, slot A, 750 MHz
Asus K7V
Asus, FX5200, V9520 Video Suite
2x Philips 19B TFT, beide DVI
Windows 98SE

Theoretiserend, de belangrijkste verschillen zijn Win98SE, oud moederbord/proc. Wellicht draait de Videokaart op mijn mobo via AGP 3.3 Volt (oud beestje)
Ik weet niet eens of ik de nieuwste drivers heb. Als ik jullie problemen zo hoor denk ik dat ik nog even wacht met het upgraden van mijn systeem (OS en Mobo/Proc)

Succes, Boen
Nog een verschil: Philips != Iiyama.
En best kans dat Windows 98 SE er voor zorgt dat je geen EDID-code leest (waardoor de driver alles pakt).. ofzo :)

offtopic:
Wel een vreemd configuratie... :P

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Jongens de iiyama 430 heeft helemaal geen (digitale) DVI ingang. Hij kan misschien wel een DVI aansluiting hebben maar deze is dan niet DVI-D maar DVI-A (oftewel analoog). Dit is trouwens geen unicum, een oudere IBM 15inch tft van mij had ook een DVI aansluiting alleen niet digitaal.

Ik heb destijds de 430 laten liggen en de 431s gekocht, deze is namelijk wel echt DVI.

Wat jullie aan het proberen zijn is over een DVI-I kabel (analoog of digitaal) een analoog signaal te sturen naar de monitor.

check de website maar eens van iiyama en je zult het zien..... :+ http://www.iiyama.nl/

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Steenvoorde
ehm:
Ingangsaansluitingen: DVI-D, D-Sub mini 15 pin, (optioneel Video / S-Video (OVA1-3)
Staat onder H430-B > specs :z

Verwijderd

ik zit met ongeveer een zelfde probleem mijn TFT acer al1721 heeft een max resolutie van 1280x1024 dit werkt ook allemaal perfect in windows. is aangesloten via dvi btw, analoog is niet in gebruik

maar in veel nieuwe games zoals nfsu2 en BFME kan ik niet hoger dan 1024x768 kiezen.
als ik dit dan via de ini instel op 1280x1024 werkt het nog niet.

ik heb al verschillende drivers en Biosen voor mijn fx5900XT geprobeerd ik heb dit probleem al een jaar met heel veel games.

is dit gerelateerd aan dit probleem?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

K'was bij E430 aan het kijken in plaats van de H430....excuses |:( :+

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Steenvoorde
Djoekie schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:00:
[...]

K'was bij E430 aan het kijken in plaats van de H430....excuses |:( :+
Aanvaard :)
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:10:
ik zit met ongeveer een zelfde probleem mijn TFT acer al1721 heeft een max resolutie van 1280x1024 dit werkt ook allemaal perfect in windows. is aangesloten via dvi btw, analoog is niet in gebruik

maar in veel nieuwe games zoals nfsu2 en BFME kan ik niet hoger dan 1024x768 kiezen.
als ik dit dan via de ini instel op 1280x1024 werkt het nog niet.

ik heb al verschillende drivers en Biosen voor mijn fx5900XT geprobeerd ik heb dit probleem al een jaar met heel veel games.

is dit gerelateerd aan dit probleem?
Als je deze resolutie in windows wel kan halen via DVI is het niet hetzelfde probeem wat hier beschreven staat. Wij kunnen deze resolutie helemaal niet krijgen, ook niet in Windows dus. :)

• Steenvoorde
Ik werk nu al een jaartje met 2x D-sub's op mijn 9800 Pro. Harstikke leuk, maar ik ga maar weer eens een poging doen om dual DVI te draaien. Zie ook mijn posts hierboven... :/

Weet iemand wat de status is van de laatste versies van de Nvidia drivers cq videokaarten, werkt het nu wel met de H430's? Ik heb hier op werk een XFX GeForce 6600 GT met dual dvi, maar helaas op PCI-e dus dat kan ik thuis niet testen ;)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Steenvoorde schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:16:
Ik werk nu al een jaartje met 2x D-sub's op mijn 9800 Pro. Harstikke leuk, maar ik ga maar weer eens een poging doen om dual DVI te draaien. Zie ook mijn posts hierboven... :/

Weet iemand wat de status is van de laatste versies van de Nvidia drivers cq videokaarten, werkt het nu wel met de H430's? Ik heb hier op werk een XFX GeForce 6600 GT met dual dvi, maar helaas op PCI-e dus dat kan ik thuis niet testen ;)
Daar was ik toevallig ook wel benieuwd naar. Heb er nog niet serieus naar gekeken, maar misschien heb ik binnenkort een tweede H430 en dan de keuze om de huidige kaart (ATi 9600 Atlantis uit mijn hoofd) te nemen (maar dan moet de tweede op D-Sub en is de dual-monitor-support niet geweldig) of een nieuwe te nemen (en dat moet dan helaas bijna wel een nVidia zijn, vanwege dual-DVI en de betere mogelijkheden).

Probleem is echter de ondersteuning (geen zin in weer zo'n 1280x960-verhaal).

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 11-04-2005 11:22 ]

• Steenvoorde
Ah, had jouw reactie niet gezien ;)

Ik ben nog niet veel verder, maar heb in de tussentijd IIyama toch maar even gebeld. Ze kunnen mij niet vertellen of het probleem is opgelost met een nieuwe driver van Nvidia, maar mocht ik het niet aan de praat krijgen dan kan ik de schermen laten vervangen/repareren (DCC update) dus ik ga voor een XFX 6600 met dual DVI en post hier de resultaten wel.

Mocht iemand nog nieuws hebben in de tussentijd, hoor ik dat graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Steenvoorde op 13-04-2005 11:38 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Steenvoorde schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:34:
Ah, had jouw reactie niet gezien ;)

Ik ben nog niet veel verder, maar heb in de tussentijd IIyama toch maar even gebeld. Ze kunnen mij niet vertellen of het probleem is opgelost met een nieuwe driver van Nvidia, maar mocht ik het niet aan de praat krijgen dan kan ik de schermen laten vervangen/repareren (DCC update) dus ik ga voor een XFX 6600 met dual DVI en post hier de resultaten wel.

Mocht iemand nog nieuws hebben in de tussentijd, hoor ik dat graag :)
Hoe moet ik dat precies zien? Firmware upgrade voor een TFT-scherm ofzo? En hoe gaat dat?

• Steenvoorde
MrSleeves schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:52:
[...]

Hoe moet ik dat precies zien? Firmware upgrade voor een TFT-scherm ofzo? En hoe gaat dat?
Ja, een firmware upgrade voor een TFT idd. Maar geen idee hoe ze dat doen, ik denk openschroeven en een nieuwe EPROM erin stoppen (of de oude herprogrammeren).

Update: de 6600 komt maandag dinsdag 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Steenvoorde op 18-04-2005 00:23 ]

• Steenvoorde
:D Het werkt!!! :D

Ik denk dat Nvidia eindelijk het probleem heeft opgelost. Ik heb gewoon die 6600 erin geprakt en de drivers geinstalleerd en het werkte in één keer met dual-DVI en mijn twee H430's!

Voor de duidelijkheid: ik heb een XFX GeForce 6600 128MB DDR (AGP, 2x DVI) aangeschaft...

Zo, nu eerst eens een paar benchmarks draaien met mijn nieuwe aanwinst ;)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hee, geweldig.. en dit is gewoon met de originele H430's? Zonder firmware upgrade..

Oja, kan je dit even proberen: PC afsluiten, één van de monitors loshalen, PC weer opstarten..
Ik vraag me namelijk af of de driver dan crashed..
Ik heb al een aantal nVidia's meegemaakt die dan terugvallen op 800x600x16 kleuren en als je de beeldscherminstellingen opvraagt, krijg je een blauw scherm.. :(

• Steenvoorde
MrSleeves schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:57:
Hee, geweldig.. en dit is gewoon met de originele H430's? Zonder firmware upgrade..

Oja, kan je dit even proberen: PC afsluiten, één van de monitors loshalen, PC weer opstarten..
Ik vraag me namelijk af of de driver dan crashed..
Ik heb al een aantal nVidia's meegemaakt die dan terugvallen op 800x600x16 kleuren en als je de beeldscherminstellingen opvraagt, krijg je een blauw scherm.. :(
Yep, dezelfde schermen zonder firmware upgrade. :)

Ik zal vanavond of morgen die test voor je uitvoeren.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Steenvoorde schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:38:
[...]

Yep, dezelfde schermen zonder firmware upgrade. :)

Ik zal vanavond of morgen die test voor je uitvoeren.
Hou er rekening mee dat je de drivers opnieuw moet installeren.
ATi houdt er over het algemeen "rekening mee" en schakelt gewoon terug naar één scherm; en dan wordt ook de volgorde onthouden (welk scherm links stond en welke rechts) als je de andere monitor er weer bij prikt.
nVidia lijkt (of leek in ieder geval) te kijken welke monitoren aangeloten zijn. Als er dan één losgekoppeld wordt (terwijl de PC uitstaat), crasht de driver van nVidia op één of andere manier.

Het is niet iets wat vaak gebeurd, maar ik had nog wel eens te maken met een pc voor on tour, waarbij ook een reserve-pc aanwezig was met één monitor. Als je dan gaat wisselen van PC's of alles wordt verplaatst, dan wil er wel eens een monitor vergeten worden / kabel valt eruit / etc.
Best lastig als dan de driver crasht.. maar opnieuw installeren lostte het altijd wel op.

Maar verder wel beter; ik had nVidia al afgeschreven voor het geval ik een nieuwe kaart nodig zou hebben.

• Steenvoorde
Sorry voor mijn laatste reactie. Ik heb die tests uitgevoerd, maar ben niet tegen problemen aangelopen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, mooi.. blijkbaar heeft nVidia geleerd.. goede zaak dus :)

Pagina: 1