[JSP] error500:unable to compile class (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Hutje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2005
Hallo,

Vaak, maar de laatste tijd bijna steeds weer, loop ik met jsp vast op de error500: unable to compile class...

Er is dus iets fout, maar de code ziet er meestal goed uit.. Ook nu. Voor een simpele inlog die ik probeer te maken (op misschien wel een moeilijkere manier dan nodig is, maar ok) loop ik al vast.

Stukjes code.. Allereerst login:

<form action="login_succes.jsp" method="post">
<label>Gebruikersnaam:</label>
<input name="user" type="text" maxlength="20"><br>
<label>Wachtwoord:</label>
<input name="pass" type="password" maxlength="20"><br>
<input name="login" type="submit" value="login"><input name="reset" type="reset" value="reset">
</form>

Vervolgens in login_succes.jsp:

<!-- formulier gegevens ophalen en in een waarde stoppen -->
<%
String user = request.getString("user");
String pass = request.getString("pass");
%>

<!-- connectie maken en waardes ophalen (connectie weggelaten, was zeker goed, waardes wel neergezet -->
<%
String Waarde1="";
String Waarde2="";

//code

Waarde1=rs.getString(1);
Waarde2=rs.getString(2);
%>

Allebei de codes in login_succes.jsp werken dus wel apart en ook tegelijk, maar onderstaand stukje tekst gaat de fout in...

<% if (user.equals(waarde1)) && (pass.equals(waarde2))
out.write("de inloggegevens zijn correct");
else
out.write("de inloggegevens zijn niet correct");
%>

Volgens mij zijn deze wel goed, maar het lukt me niet de compile fout eruit te krijgen.

Wat ik geprobeerd heb (nu en in het verleden):
- Kleine aanpassingen in de code
- Gezocht op google en in discussiegroepen naar zowel de foutmelding als de code
- In het verleden gekeken naar de foutmelding op java.sun.com, maar niet DEZE code, want ik kwam daar niet op de site.

Een vraagje daarnaast, zou de fout kunnen liggen aan de server??

Ik ben vandaag eventueel bereikbaar op icq..

Aan een mod: sorry voor de ongestructureerde code, maar ik kan er niet achterkomen hoe ik dat moet doen. Wellicht kunnen jullie mij dat middels een bericht vertellen...

Life is like a box 'o chocolates...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Je kunt code-tags gebruiken om de code uit te lijnen:

[code]
// hier code
[/code]

Daarnaast zijn compiler errors eigenlijk iets wat je zelf moet kunnen oplossen. De compiler geeft nl. naast die 'unable to compile class' ook nog een andere melding, nl. wat de reden is dat je niet kunt compilen.
Die error moet je begrijpend lezen, nadenken, de fout interpreteren, de goeie syntax opzoeken en verbeteren.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.