Redelijk mobo voor K6?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21
Ik wil een servertje gaan opzetten met een K6-2 400 ofzo, maareh ik weet niet zo veel van ss7 mobo's, dus, weten jullie misschien een goed(koop, kmoet ook nog geld overhouden voor wat ram) atx mobo ervoor?
Moet iig dimm-sloten en 3 pci-sloten hebben...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

Asus P5A

Verwijderd

ik draai alweer een klein jaar een servertje op een P5A met een K6-2-300, loopt prima.

Verwijderd

Inderdaad Asus P5A is op dit moment de beste en voordeligste koop, lekker stabiel overklokken!

• VorteX
thnx :)
max van een k6-2 400 is zeker 450 ofzo?

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
ja je kan 500 proberen maar reken er maar niet op
sommigen zijn zelfs neut te overclocken :(
maar een p5-a is de best keus ja

.

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Ik heb zelf een ASUS SPAGP-x mobo met een k6 266. is een erg goedkoop bordje, maar draait verder lekker vind ik. Het lag laatst ergens in een winkel voor minder dan 100 piek :)
Hij ondersteunt zeker k6 II. De multiplier gaat tot 4,5 , dus om een 400 mhz er in te prakken moet je dus op ongeveer een bussnelheid van 90 mhz gaan zitten. je kan geen AGP divider instellen, dus of je kaarten het leuk vinden, is maar de vraag.(ik weet niet hoe hoog die mogen gaan)
er zitten 3 dimm sloten op, 3 isa en 3 pci (waarvan een pci/isa gedeeld)
Dus. Je kan er niet veel mee, maar het is wel bokkegoedkoop! :)

• VorteX
Oh, ik heb trouwens 4 pci nodig...
1 pci riva 128
1 pci fout geluidskaartje
2 pci netwerkkaartjes
Dat is idd goedkoop...maar niet echt handig...

Verwijderd

A-Open AX59Pro is ook een lekker board.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

asus p55t2p4 rev 3.x

op http://members.tripod.com/~martijn2000/index2.htm staat hoe je daar een k2 400 op kunt zetten.

Heb zelf mijn p 200 mmx stabiel op 262 op die mobo :)

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

Aopen AX59pro is idd een heel lekker bordje

• VorteX
Hmm...die asus en aopen gebruiken allebei een andere chipset, welke is beter? De aopen is wel ietsje goedkoper...

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

De truuk met de goedkopere mobo (tot 66/75 Mhz) schijnt te zijn:

(geldt alleen voor K6-2 met CXT-core!!!)

stel de multiplier in op 2, de CPU zal deze dan lezen als 6, 6 x 66 = 400 Mhz.

(please correct me if I'm wrong)

Ik heb zelfs een ASUS P5A en draai daar al
een jaar naar tevredenheid een AMD K6-2 400
op

suc6

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Pagina: 1