Toon posts:

[Spyware] Zonder ActiveX of .exe runnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een zwaar irritante lading <a href="http://get-faster.com?go=spyware" onmouseover="window.status = 'goto: spyware';return 1" onmouseout="window.status=''">spyware</a> op mn pc.
Als ik in mijn adresbalk (IE) een site zonder http:// wil bereiken gaat hij gewoon naar een reclame pagina. :( Nu verbaas ik mij hierover omdat op het tijdstip dat de .exe tjes zijn gewijzigd (inmiddels verwijdert ;Y) ) ik geen .exe bestandje of
ActiveX bestand gerunt heb (en dat weet ik HEEL erg zeker)
Dus nu mijn vraag hoe kan dit allemaal (het is al eens eerder voorgekomen)
Ook heeft een Dialer genaamt DIDI zich geinstalleerd.

Spec's:
WindowsXP + SP1
IE6
InternetConnectie met Variable IP

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 09:45 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 09:40:
....
Dus nu mijn vraag hoe kan dit allemaal (het is al eens eerder voorgekomen)...
Om spyware te 'activeren' hoeft er niet per se een .exe te draaien. Kan best via een snelle rundll32.exe gegaan zijn, die daarna weer afgesloten wordt terwijl de spyware al resident is. Ook via registry-keys die zijn toegevoegd en geladen worden bij het starten van windows, hoeven geen aparte processen gestart te worden.

Voorkomen is best makkelijk. Zorgen dat je security in je browser (welke dat dan ook is) lekker strak staat, evenals die van je firewall. Sowieso voorkomt het gebruik van een andere browser dan IE al meer dan driekwart van de spyware (serieus, probeer het maar eens voor een paar weken dan merk je het vanzelf) en regelmatig Spybot - S&D en Ad-aware draaien helpt ook veel ellende voorkomen.

Het probleem is gewoon dat met bv. banners (of op een andere manier verwerkte code) verstuurde spyware/cookies/reghacks/hijackers/keyloggers gewoon vrolijk verwerkt en gedraaid wordt door/in IE, terwijl andere browsers die code niet zomaar accepteren.

LinkedIn
Instagram