Ik heb een MSI 865PE Neo2 (MS-6728) moederbord. Vanochtend MSI Liveupdate geïnstalleerd. Daarna een Windows Bios Update gedaan naar de nieuwste versie en een rescue disk laten maken. Echter, ik heb een RAID 0 via de Intel onboard S-ATA chipset geconfigureerd. Na het flashen blijkt de flash-updater alle instellingen ook te resetten waardoor mijn XP niet meer wilde opstarten. Ik heb zelf nu met de bios-instellingen liggen klooien en gelukkig weer aan de praat gekregen maar ik durf nu niet meer te 'flashen'.
Ik neem aan dat je niet de enige bent die deze problemen heeft/had/gaat krijgen, maar wat heb je precies 'lopen klooien' om het weer aan de gang te krijgen?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Het is normaal dat de BIOS instellingen worden gereset met het flashen
Gewoon alle instellingen terugzetten, zoals CPU snelheid, bootvolgorde, aan/uitschakelen van onboard RAID, etcetera. Sim-pel.
Om dat in de toekomst te voorkomen moet je bepaalde parameters meegeven tijdens het flashen (geen idee hoe dat zit met Windows-based tooltjes, daar werk ik immers nooit mee).
Het is in ieder geval geen topic waard, dit. Dicht dus.
Om dat in de toekomst te voorkomen moet je bepaalde parameters meegeven tijdens het flashen (geen idee hoe dat zit met Windows-based tooltjes, daar werk ik immers nooit mee).
Het is in ieder geval geen topic waard, dit. Dicht dus.
[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 19-01-2004 11:01 ]
Dit topic is gesloten.
![]()