schrok me wezenloos met Ami-Bios Liveupdate

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 18:21
Ik heb een MSI 865PE Neo2 (MS-6728) moederbord. Vanochtend MSI Liveupdate geïnstalleerd. Daarna een Windows Bios Update gedaan naar de nieuwste versie en een rescue disk laten maken. Echter, ik heb een RAID 0 via de Intel onboard S-ATA chipset geconfigureerd. Na het flashen blijkt de flash-updater alle instellingen ook te resetten waardoor mijn XP niet meer wilde opstarten. Ik heb zelf nu met de bios-instellingen liggen klooien en gelukkig weer aan de praat gekregen maar ik durf nu niet meer te 'flashen'.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik neem aan dat je niet de enige bent die deze problemen heeft/had/gaat krijgen, maar wat heb je precies 'lopen klooien' om het weer aan de gang te krijgen?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is normaal dat de BIOS instellingen worden gereset met het flashen :) Gewoon alle instellingen terugzetten, zoals CPU snelheid, bootvolgorde, aan/uitschakelen van onboard RAID, etcetera. Sim-pel.

Om dat in de toekomst te voorkomen moet je bepaalde parameters meegeven tijdens het flashen (geen idee hoe dat zit met Windows-based tooltjes, daar werk ik immers nooit mee).

Het is in ieder geval geen topic waard, dit. Dicht dus.

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 19-01-2004 11:01 ]

Dit topic is gesloten.