nieuw speakersetje.

Pagina: 1
Acties:

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:59
Oke het zit zo. ik heb vorig jaar Augustus een inspire 6700 + een audigy 2 gekocht.
Ik vind het wel mooi klinken in games vooral maar ik luister toch meer muziek op m'n computer dan ik had gedacht. nu ben ik vorige week zaterdag naar multimediamarkt (enschede) geweest. daar viel mijn oog op de logitech z-2000.
mooi kwa vormgeving zag der gelikt uit. dus ik vroeg aan de verkoper of ik eens mocht luisteren hij zat aan een paar draden te frunniken en der kwam geluid uit.
erg hard mocht hij niet maar zuiver geluid kwam er zeker wel uit (en een zeer diepe bas) nou kost dit setje bij mij in almelo 199 euro (multimediamarkt ook).
maar daarnaast staat ook de cambridge soundworks 250d. en dit vindt ik persoonlijk ook een zeer mooi setje. maar ik weet niet hoe die klinkt dus als iemand hier ervaring met deze 2 setjes heeft (gehad) wil ik graag de voordelen en de nadelen weten. ik heb ook gehoord dat een downfiring sub beter geluid heeft dan een sub die de box aan de voorkant heeft zitten.

so help me dear tweakers. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Help you? Waarmee? Met Nederlands? Wat is nu je vraag? Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin.

En zoals zovaak het advies luidt: als jij het goed vindt klinken, dan is het goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 07:28 ]

• Dark Master
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 07:27:
Help you? Waarmee? Met Nederlands? Wat is nu je vraag? Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin.

En zoals zovaak het advies luidt: als jij het goed vindt klinken, dan is het goed.
Ik ben hier niet om afgekraakt te worden :( .
Soms heb je van zulke aardige mensen he. (dus als iemand hier ervaring met deze 2 setjes heeft (gehad) wil ik graag de voordelen en de nadelen weten).En dit was de vraag leer jij maar eens eerst lezen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dark Master, je wilt advies van mensen is het dan ook aan te bevelen om deze vraag op een dergelijke manier te formuleren dat er niet alleen uberhaupt mensen zijn die kunnen begrijpen wat je er neerzet, maar wees ook zo duidelijk mogelijk wat je precies wilt weten. Dat ectoneks reactie mischien wat overtrokken is, ok, maar hij stelt wel degelijk een probleem aan de kaak :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Ik denk wat betreft die Cambridge, dat er geluid uit komt. Ik heb er geen ervaringen mee, maar dat vermoed ik... Ik heb persoonlijk een enorme pesthekel aan die setjes omdat de muziek er nooit mooi genoeg uitkomt. Blikkerig, plastiekerig, vervormd, noem maar op. Voor die 200 euro kun je ook een minisetje kopen (met radio, versterkertje en boxjes enzo) Dan ben je goedkoper uit en heb je zeker goed geluid.

Zo'n woofer boven of onder lijk me idd wat verschil te kunnen maken. Onder is minder prettig voor de onderburen en voor lijkt me wat harder en geplaaster klinken. Het geluid reflecteert dan minder, zodat je het beter kunt plaatsen.

Kijk eens in het topic: Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

Ik ga er vanuit dat daar meer instaat wat jou kan helpen.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• Dark Master
Ik ben vanmiddag even bij mijn plaatselijke hardware boer geweest en heb het volgend setje beluisterd. (Creative I-Trigue™ L3500).
Heel leuk setje en kwam ook zeer goed geluid uit heel helder en zuiver en een goede bas beter dan mijn inspire 6700 set.

Setje kost 140 euro is dit te duur of nog te doen want ik sta op het punt om hem te halen :) .

Verwijderd

oeps heb twee topics door mekaar gegooid .

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 19:48 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als jij het goed en betaalbaar vindt, is het toch ok?? Doen dan! Toch hangt het zo van je gebruik af. het beste blijft een versterker met losse boxen. Beter goed stereo geluid dan slecht surround. Nadeel van veel setjes is het middensegment van het geluid. Dat ben je altijd kwijt. Hoe duur het setje ook is. Een sub kan alleen lage tonen (al zijn de meeste zogenaamde subs geen subs maar speakers voor lage tonen en dat is niet hetzelfde, echte subs kunnen nog lager!!)

Kleine speakers kunnen alleen hoge tonen en als je echt van muziek houdt, is het zowiezo niks, maar met speakers geldt echt alleen je eigen mening.

Dus koop dat setje nou maar morgen :*)
Pagina: 1