Toon posts:

Task Manager icoon verdwijnt uit de System Tray (Win2003)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop nu toch wel tegen een heel vaag probleem aan.
Als ik na een reboot Task Manager start en die laat minimaliseren in de System Tray dan krijg ik keurig netjes het bekende icoontje.
Nadat ik de Task Manager een keer heb afgesloten krijg ik Task Manager wel weer gestart maar het icoontje verschijnt niet meer in de System Tray totdat ik weer gereboot heb.
Vaag toch :? :? :?

Het kan nog vager. Ik dacht dat taskmgr.exe misschien beschadigd zou kunnen zijn en die heb ik dus weer opnieuw uitgepakt uit de i386 directory en daarna gestart. Kreeg ik weer keurig netjes mijn icoontje totdat ik hem afsloot en weer opstarte, weg icoontje. Uiteindelijk heb ik taskmgr.exe zelfs 3x uitgepakt en taskmgr1.exe t/m taskmgr3.exe genoemd en jawel, bij de eerste keer opstarten keurig het icoontje, daarna niet meer. 8)7

Veilige modes, hetzelfde verhaal.
Andere gebruiker, hetzelfde verhaal.

Uitgebreid gezocht op GOT en Internet maar eigenlijk niets gevonden (behalve iemand die een soortgelijk probleem, zonder oplossing, heeft onder WXP).

Ik ben het spoor bijster :(
Ga morgen nog een test doen met een schone installatie maar heb toch liever een oplossing voor mijn huidige configuratie, heb niet veel zin om mijn servertje opnieuw in te richten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bijna zeker een virus. Check dit dus even (ga er natuurlijk van uit dat je eigen scanner (welke?) uitgeschakeld is).

Als je geen bootCD hebt om mee te scannen (of evt. een schoon workstation om via netwerk te scannen), check even de SA FAQ voor bijv. de Symantec online scanner en/of de McAfee Stinger.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Virus is het dus absoluut niet, daar ben ik 100% zeker van. Ik gebruik overigens Symantec Antivirus Corporate Edition 8.x.
Ik vermoed ondertussen dat het een bug is in Win2003 en XP (in sommige gevallen) omdat ik het vandaag ook op een XP machine constateerde. Kwam op het internet ook nog een melding van iemand tegen met hetzelfde probleem.

Blijft wel vaag echter.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:18:
Virus is het dus absoluut niet, daar ben ik 100% zeker van
Dus je hebt het laatste jaar geen internetverbinding gehad en verder ook helemaal geen CD oid in je machine gedaan? Anders zou ik dat persoonlijk nooit durven beweren ;)

Als je dat zeker weet moeten we verder kijken, maar even kijken kan nooit kwaad. Een vscanner loopt per definitie achter te feiten aan. Sorry, Schouw. Ook de jouwe :P

Maar een taskmgr die verdwijnt is meestal een virus.

Komt er anders iets in je event log?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen rare dingen in het event log. De TaskManager verdwijnt ook niet echt, alleen het icoontje in de systray. Ik kan zien dat hij wel doorloopt op de achtergrond (cpu, mem en netwerk statistieken).
Als het een virus zou zijn dan is het in dit geval dan eentje die zelfs na weken nog onbekend is bij de AV branche en daar geloof ik niet in, jij wel?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Oeps, ik las het steeds verkeerd :X
En ik mag het niet hopen.

Nu nog iemand die je probleem herkend, ik heb blijkbaar niet bepaald geholpen :o

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb dit ook wel eens (WinXP). Vast geen virus dus :D
Ff serieus: Bij mij is dit wel eens gebeurd als explorer.exe (dus niet IE) net iets raars had gedaan en zichzelf opnieuw opstartte (geen systeem reboot dus).

Het zal wel een windows-bug zijn. Soms heb ik ook dat een venster niet meer bovenop in mn scherm komt als ik op bijbehorend icoontje in de taakbalk klik. Ook heel vervelend.

Oplossing voor beide problemen heb ik helaas nog niet gevonden...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 08:08:
Als het een virus zou zijn dan is het in dit geval dan eentje die zelfs na weken nog onbekend is bij de AV branche en daar geloof ik niet in, jij wel?
Ik wel.
Zeker als je maar 1 AV gebruikt, is die kans aanwezig.

Voorbeeldje:(toevallig deze omdat ik zo aardig was die sample te doneren en dat onthouden heb) :+ :P

http://securityresponse.s...ta/w32.lohack.c.worm.html
21/7/2003
http://us.mcafee.com/viru...description&virus_k=99605
25/7/2002

Ontopic:
Ik weet wat je bedoeld, heb het ook wel eens gezien, weet helaas geen fix.

Verwijderd

Topicstarter
We houden het maar op een bug.
Ga het nog eens proberen met een schone installatie want het irriteerd me toch, zeker omdat het mijn server is en die reboot ik normaal gesproken eigenlijk nooit.

Dat van dat virus is inderdaad wel lullig ja maar ik hou het toch maar bij 1 AV en neem de gok wel. Kans dat zoiets gebeurd en je er ook nog eens door getroffen wordt is dusdanig klein dat ik het risico wel aandurf....

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen van Microsoft bericht gehad dat ze het bij de "bug" afdeling gaan neerleggen, nu maar wachten ofdat er een update beschikbaar komt.

Verwijderd

Open deur: je hebt niet toevallig de feature aan staan die weinig gebruikte icons verbergt?
Weet niet of je daar al naar gekeken hebt, kon het niet terugvinden in je tekst :)

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:50
Heb je misschien 'UPnP User Interface' geinstalleerd bij 'Networking Services' (Add or remove Programms -> Windoews Components).Toen ik dat geinstalleerd had verdween mijn icoontje van m'n geluidskaart en m'n antivirus pakket vaker. Schijnt ook een of andere vage bug te zijn die nog niet opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het taskmanager icoon wordt niet verborgen, die optie staat uit.
Het gaat ook alleen over het taskmanager icon en het probleem doet zich ook pas voor nadat Active Directory geinstalleerd is.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb hier exact hetzelfde probleem. Staat bij mij een snelkoppeling inde startup-map, maar de ene kaar staat het icoontje er wel en de andere keer niet.
Zelf denk ik dat het te maken heeft met de volgorde waarin sommige programma's in de taakbalk worden gezet. Als mijn virusscanner snel is opgestart (staat het icoontje bijna helemaal rechts) dan heb ik geen taakbeheer-icoon. Is mijn virusscanner wat trager, dan heb ik wel dat icoontje.

Probleem is alleen dat dat het niet altijd zo is. :X Ik hou het maar op een bug in XP.

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1