Toon posts:

hoe monteren: 3310 buzzer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 3310 gekocht, blijkt de buzzer kapot te zijn (geen beltonen dus, wel toetsenbordgeluiden)
ik kan m gewoon bestellen maar ik kan nergens vinden hoe ik m zou moeten monteren. Gaat dat dmv solderen of klik je zo'n ding gewoon vast?

o ja, nog 1 ding: zou het ook een softwareprobleem kunnen zjin? bijv dat bij het simvrij maken er iets mis is gegaan ofzo.

alvast bedankt
Daan

Verwijderd

Terug naar de winkel, met een flinke houten knuppel :o

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

heb 33x0's gerepareerd voor mijn werk, is een van de makkelijkste nokia's

buzzer kun je er gewoon inzetten (inleggen, wordt vastgedrukt door de printplaat)
het enige wat je moet doen is ff 6 schroeven aan de voorkant losdraaien met een torx schroevendraaien en dan kun je zo het schermpje + printplaat eruit halen en bij alle onderdelen.

het -kan- een software probleemzijn, maar die kans lijkt me erg klein, ik ben ze iig nog nooit tegen gekomen.

Btw ik zou een oude/rotte/2ehandse/kapotte 3310 kopen en daar de buzzer uitsloppen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info, die houten knuppel heb ik al nodig om de hersenpan in te meppen van de enorme lul die mij dat ding zo heeft verkocht, dus die is in gebruik.

zo'n buzzer kost 3,75 inc verzenden, dus dat is wel te overzien.
en: als ik een defecte 3310 koop, wie zegt mij dat ze me niet weer oplichten? stoppen ze dalijk een werkende gsm erin!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die buzzer geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet! voor jan l*l die buzzer gekocht. Wat nu? waar kan het nog meer aan liggen?

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

- software, zou kunnen, ff naar een gsm-sjop gaan en software updateje kopen

- hardware: dan heb je een groter probleem. Kijk ff of de telefoon waterschade heeft (grijs/groen/blauw/zwarte uitslag op de printplaat) Want dan kun je het wel vergeten...

edit: waar heb je eigenlijk de buzzer gekocht voor 3,75 incl verzendkosten? als het bij een winkel is, is hij redelijk goedkoop...

[ Voor 22% gewijzigd door Jimbolino op 23-01-2004 13:45 ]

Verwijderd

Waarom heb je hem niet gewoon meteen naar een Nokia shop gebracht? Hier in Amsterdam zit er 1 op de Munt, software updates zijn altijd gratis en worden binnen 1 uur uitgevoerd. Ook zijn ze niet te beroerd om kleine dingetjes zoals displays/buzzers/antenne's gewoon gratis te vervangen, ook al is de garantie al verlopen.

Verwijderd

Topicstarter
ben net bij de nokia shop geweest in rotterdam en door een computerstoring kunnen ze de komende 2 a 3 weken geen software updates uitvoeren. Lekker is dat dus.
Waar kan je dat nog meer laten doen? of kan ik het zelf? ik heb een aantal siemens telefoons zelf geupdate, maar nooit een nokia. Welke kabels enzo heb ik nodig?
of wonen er in rotterdam GOT'ers die dat voor me kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 23 januari 2004 @ 13:43:
- software, zou kunnen, ff naar een gsm-sjop gaan en software updateje kopen

- hardware: dan heb je een groter probleem. Kijk ff of de telefoon waterschade heeft (grijs/groen/blauw/zwarte uitslag op de printplaat) Want dan kun je het wel vergeten...

edit: waar heb je eigenlijk de buzzer gekocht voor 3,75 incl verzendkosten? als het bij een winkel is, is hij redelijk goedkoop...
ik heb m bij salesplaza besteld. 3,75 maar er kwam nog iets bij omdat het <5e was, dus uiteindelijk 4,40 ofzo.
ga m alleen terugsturen nu. heb er toch niks aan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 16:07:
ben net bij de nokia shop geweest in rotterdam en door een computerstoring kunnen ze de komende 2 a 3 weken geen software updates uitvoeren. Lekker is dat dus.
Waar kan je dat nog meer laten doen? of kan ik het zelf? ik heb een aantal siemens telefoons zelf geupdate, maar nooit een nokia. Welke kabels enzo heb ik nodig?
of wonen er in rotterdam GOT'ers die dat voor me kunnen doen?
Je kan een Nokia niet legaal zelf updaten :)
Ik zou ze effe bellen en vragen welke winkels in Rotterdam allemaal officiele nokia service points zijn, die kunnen ook software voor je upgraden. En anders vraag je toch of ze hem opsturen naar Amsterdam? of ga je zelf naar Amsterdam? OV? :)

Verwijderd

De Club Nokia Careline:
Nederland: 0900/202.60.55 (local fee)
Openingsuren van de Careline: 09.00-21.00
(op weekdagen, met uitzondering van feestdagen)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens hen kan ik het alleen bij hun doen, en in zwijndrecht zit de dichtstbijzijnde. lekker lomp dus.
KAn je zelf flashen icm een kabel?:

Verwijderd

Topicstarter
dit wordt op een forum aangeraden: http://nokiafree.org/forums/t44700/h/s.html

Solderen geblazen dus. Wat denken jullie?

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

nokia gebruikt een soort flashbox. Met een normale datakabel kun je dus niks :(

ik zou 2/3 weken wachten totdat die service center weer open is. En dan gratis een software update halen.

BTW, geven ze ook garantie bij zo'n gratis software update? Als je phone halverwege ermee kapt ofzo en dus onbruikbaar is?

Verwijderd

Topicstarter
dan stuur ik m terug naar de enorme KNEUS die mij dit ding heeft verkocht.

Verwijderd

Jimbolino schreef op 23 januari 2004 @ 17:21:
nokia gebruikt een soort flashbox. Met een normale datakabel kun je dus niks :(

ik zou 2/3 weken wachten totdat die service center weer open is. En dan gratis een software update halen.

BTW, geven ze ook garantie bij zo'n gratis software update? Als je phone halverwege ermee kapt ofzo en dus onbruikbaar is?
Ja. Ze upgraden hem en testen hem vervolgens voor je, je hebt er gewoon levenslange garantie op, als de software brak blijkt te zijn flashen ze hem opnieuw voor je.
Het is echt stom om zelf te gaan flashen, je bent dan sowieso je garantie kwijt en je krijgt hoogstwaarschijnlijk kreupele firmware aangezien Nokia vrij strenge beveiligingen heeft.
Pagina: 1