Toon posts:

wifi, delen, encrypted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej, wie kan me helpen?

Ik probeer 2 pc via een wireless lan router toegang te geven tot internet.
ook wil ik bestanden en printers delen. Ik krijg het 2e niet voorelkaar. De pc's zien elkaar niet. (ook niet te pingen)
Op de router heb ik de dhcp uitgeschakeld (sweex 4port wifi 11Mbit, ik heb statische ip adressen toegekent:
router is 192.168.2.1
pc 1 : 192.168.2.100
pc2: 192.168.2.101
subnetmasker : 255.255.255.0
beide pc's draaien met win xp-pro.
ze staan onder dezelfde werkgroep en hebben ongelijke namen.
verder staan tcp/ip qos en delen van bestanden ingeschakeld bij de adaptors. tevens client microsoft network.

Ik heb al geprobeerd netbeui te installen maar dan wordt het systeem insabiel BSOD.

ik heb verder geen ideeen meer :'( wie wel?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Als je kunt Internetten werkt het IP protocol :)
Als je idd overal subnet 255.255.255.0 hebt, liggen al je pc's in het 192.168.2.0 netwerk en zouden ze elkaar direct moeten zien, bijv via ping.
Lijkt me dan dat er ergens een firewall aanstaat.
Op een van je XP-PC's of op je router.
Als je crosscable hebt, zet die dan eens tussen je pc's en probeer weer ping, je hebt toch vaste ip adressen.

wat is er encrypted en doe je wireless of wired via 2 van die 4 poorten ?

[ Voor 35% gewijzigd door arikkert op 19-01-2004 18:39 . Reden: vragen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inderdaad nog niet rechstreeks geprobeerd, ik ben wireless aan de gang :p. Met kabels heb ik het altijd wel zelf aan de gang gekregen. Ik ben nu helaas niet thuis dus ik kan niet kijken of er mss toch een firewall aanstaat. maar volgens mij niet, ik heb het wel gechecked.

Over die encrypted, ik snap niet zo goed wat de bedoeling is. Ik stel een key in op de router (WEP), als ik hem dan ook instel op de pc, dan krijg ik het wel aan de gang. Maar als ik reboot dan ben ik de instellingen weer kwijt en moet ik weer 2 keer de 10 character (HEXadecimaal) invoeren. De hex code moet beginnen met een 0 geloof ik, en dan 0 t/F
arikkert schreef op 19 januari 2004 @ 18:27:
Als je kunt Internetten werkt het IP protocol :)
Als je idd overal subnet 255.255.255.0 hebt, liggen al je pc's in het 192.168.2.0 netwerk en zouden ze elkaar direct moeten zien, bijv via ping.
Lijkt me dan dat er ergens een firewall aanstaat.
Op een van je XP-PC's of op je router.
Als je crosscable hebt, zet die dan eens tussen je pc's en probeer weer ping, je hebt toch vaste ip adressen.

wat is er encrypted en doe je wireless of wired via 2 van die 4 poorten ?