Ik probeer de beste instellingen te vinden om de videotjes
die ik met mijn digitale fotocamera gemaakt heb om te zetten
naar divx.
Nu lukt dit wel, maar nadat ik deze filmpjes geencodeerd heb
met divx of met xvid zijn deze beduidend donkerder dan het origineel.
De originele filmpjes zijn sowieso al niet zo fantastisch belicht,
dus dat veroorzaakt wel een behoorlijk kwaliteitsverlies vind ik.
Nu weet ik wel dat ik gewoon in VirtualDub een filter kan toevoegen om de brightness wat op te krikken, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Kan er mij iemand uitleggen waarom mijn filmpje zoveel donkerder wordt na encodering?
Aan de instellingen van m'n codecs kan het niet liggen, want ik gebruik dezelfde
instellingen om met GordianKnot af en toe een filmpje te rippen
+ het gebeurt zowel bij divx als xvid.
PS: Alle tips om makkelijk veel bestanden tegelijkertijd te encoden zijn welkom!
Heb nu al een progje (Dubman) dat een VirtualDub job file genereert, maar vraag me af wat de "pro's" gebruiken
?
die ik met mijn digitale fotocamera gemaakt heb om te zetten
naar divx.
Nu lukt dit wel, maar nadat ik deze filmpjes geencodeerd heb
met divx of met xvid zijn deze beduidend donkerder dan het origineel.
De originele filmpjes zijn sowieso al niet zo fantastisch belicht,
dus dat veroorzaakt wel een behoorlijk kwaliteitsverlies vind ik.
Nu weet ik wel dat ik gewoon in VirtualDub een filter kan toevoegen om de brightness wat op te krikken, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Kan er mij iemand uitleggen waarom mijn filmpje zoveel donkerder wordt na encodering?
Aan de instellingen van m'n codecs kan het niet liggen, want ik gebruik dezelfde
instellingen om met GordianKnot af en toe een filmpje te rippen
+ het gebeurt zowel bij divx als xvid.
PS: Alle tips om makkelijk veel bestanden tegelijkertijd te encoden zijn welkom!
Heb nu al een progje (Dubman) dat een VirtualDub job file genereert, maar vraag me af wat de "pro's" gebruiken