Toon posts:

wat is beter voor een athlon64 ...

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb een vraag over wat/hoeveel geheugen beter is voor een athlon64.

Ik ga binnenkort mijn PC upgraden (heb nu een Athlon Thunderbird 1,33 + 512 ram)

en ik ga over een maand of 2 een Athlon64 nemen (ik wacht ff tot er betere chipsets/mobos zijn ... SiS / nforce 250 / ... )

maar mijn vraag was eigenlijk: is het beter om

512mb Corsair TWINX [of] 1024mb 'normale' RAM (apacer/infineon/...) te nemen?

systeem wordt waarschijnlijk:
3400+
512 corsair/1024 'normal'
radeon 9800 pro
asus of msi mobo met SiS of nvidia chipset (geen zin in VIA,slechte ervaringen mee)

Verwijderd

voor de prestaties van het systeem is denk ik die 1024mb mem wel beter

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 22:15
Ligt er allemaal aan WAT je ermee wil gaan doen, dat heb je er niet bij gezet...

Bij normaal gebruik is 512MB al voldoende, 1024MB is meestal overkill voor de meeste huidige applicaties.

TWINX geheugen is bedoeld om te gaan overklokken, Infineon en OEM is voor normaal gebruik.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ligt er aan wat je er mee wilt, wil je oc'en neem oc geheugen. Wil je veel geheugen, dan koop je goedkoop veel geheugen. Simple as that ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) als je pas over een paar maanden gaat kopen is het onzinnig nu RAM te kiezen. Misschien dat prijzen dan anders liggen en er nieuwe producten op de markt zijn of compatibility issues aan het licht komen
2) wat dat laatste betreft- ga ff tzt op de website van je fabrikant na welke geheugenchips en/of reepjes ondersteund worden en kies daaruit eentje die je wensen en budget past, dan weet je zeker dat het werkt
3) 512MB of 1GB? 8)7 - hoezo appels en peren vergelijken (1). Op gelijke snelheid en gelijke timings gaan beide reepjes exact even snel zijn, verschil is dat je met 512MB op een gegeven moment naar HDD moet gaan swappen wat TRAAG is. Evt valt de 512MB beter te OCen, maar of dat zinnig is of niet wordt grotendeels bepaald door je geheugenbehoefte. Als je 1 game speelt of tekstverwerkt, dan wil je minder, sneller geheugen, maar als je boven de 512MB (of beter gezegd boven de 384MB - disk cacheing en OS hebben ook ruimte nodig) gaat uitkomen, dan is 1GB altijd sneller, al staat de timing nog zo los.
4) Appels en peren (2)- je vergelijkt een merk DIMM met twee merken chips. Dikke kans dat je Corsair DIMMs Apacer of Infineon chips gebruiken. Negeer DIMM merk, ga af op chipmerk en -model. Dan weet je wat je koopt en heb je zekerheid over compatibility en (voorzover dat mogelijk is) OC potentie.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.