Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB printer adapter, ook voor LCD?

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik heb hier een USB printer adapter. Een kabel met USB stekker (doh), 1,5 meter snoer ongeveer, en aan het einde zit een kop die in een printer past (die soort schuifpinnen)

Als ik heb in m'n PC stop vind windows een printerpoort convertor, maar er komt geen paralelle poort bij helaas. Nu wil ik graag een LCD (paralelle) erop aansluiten, maar ik denk niet dat dat zomaar gaat lukken. (LCD heb ik nog niet binnen).

Is het mogelijk een virtuele printerpoort aan te sluiten op zo'n adapter? Google bood geen uitkomst. Er staat op:

USB PTR
USB-1284 Printer Adaptor

Ik zie wel winkels die hem verkopen, maar meer niet. Hij is ook FCC goedgekeurd, maar zie geen nummers staan. Maar het gaat erom of dit kan, een progie dat een virutele poort maakt, zodat smartie oid ermee kan werken..

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Je zal hem eerst eens aan de praat moeten krijgen.
Zoek eens drivers voor dat ding want ik vermoed dat dat er aan ontbreekt.
Vind je pc wel een onbekend USB apparaat? Zo niet dan moet je eens een printer er aan hangen, misschien dat hij spanning van een of andere apparaat nodig heeft (maar dat betwijfel ik).

By the weg, volgensmij hoort deze vraag niet niet echt thuis, heeft niks met casemodding of elektronica temaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 23:39 ]

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 23:39:
Je zal hem eerst eens aan de praat moeten krijgen.
Zoek eens drivers voor dat ding want ik vermoed dat dat er aan ontbreekt.
Vind je pc wel een onbekend USB apparaat? Zo niet dan moet je eens een printer er aan hangen, misschien dat hij spanning van een of andere apparaat nodig heeft (maar dat betwijfel ik).

By the weg, volgensmij hoort deze vraag niet niet echt thuis, heeft niks met casemodding of elektronica temaken.
Op de links staat dat winxp er standaard een driver voor heeft. Dat klopt ook. Onder USB controllers komt er nu een "ondersteuning voor USB afdrukken" te staan.

En ik zet dit in CME omdat er hier mensen zijn die verstand hebben van LCD's. Ik vraag mij dus af of ik een virtuele printerpoort naar zo'n ding kan maken. Misschien heeft iemand dit al gedaan... Anders zou het in OH ofzo moeten.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Ik denk niet dat het gaat lukken.
Ik zou als ik jouw was een extra PCI printerpoort kopen die zijn maar 10-15 euro.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik denk niet dat het gaat lukken.
Hier heeft ie wat aan. :?

Je moet op sommige systemen wel speciale drivers installeren, niet alles installeert zichzelf altijd even correct.
Als het goed is krijg je dan de keuzeoptie welke printerpoort er aan deze USB-rpintpoort toegekend moet worden.

De vraag is of alle software er mee wil gaan werken omdat die vaak de boel direct aansturen. Maar het is soms een kwestie van proberen want wie weet werkt het gewoon. Zoniet, dan kan je het misschien terug brengen en PCI-printerpoortkaart kopen.
Of die werken weet ik eigenlijk ook niet. :?

Senile! Senile Oekaki

• pierre-oord
het gaat er juist om dat het op USB werkt. Een paralelle poort heb ik wel over, maar wil het graag intern aansluiten op usb :)

Als deze dus wordt geinstalleerd door winXP komt er geen vraag over een virtuele printerpoort. Daarom vroeg ik me af of je soms speciale software hiervoor kunt halen ergens? Ik heb deze kabel gekregen, en weet geen merk helaas. Google vind wel resultaten, maar ook merkloos :(

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 11:17

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Misschien een IDtje: hang een -liefst oude- parallelle printer eraan en probeer het.
Als het werkt is het geval blijkbaar volledig transparant voor het apparaat wat je erop aansluit. En dan zie ik geen reden waarom het niet zou werken op een LCD. Dus pak die DeskJet 510 van zolder en GA... ;)

Luchtkoeling zuigt...

• pierre-oord
SpecialWhenLit schreef op 19 januari 2004 @ 21:26:
Misschien een IDtje: hang een -liefst oude- parallelle printer eraan en probeer het.
Als het werkt is het geval blijkbaar volledig transparant voor het apparaat wat je erop aansluit. En dan zie ik geen reden waarom het niet zou werken op een LCD. Dus pak die DeskJet 510 van zolder en GA... ;)
Ik ga morgen wel ff een printer aansluiten en kijken of er plots een virtuele poort bijkomt (denk ik niet)

Overigens zien die neiuwe quote iconen er nogal slecht uit :r

• pierre-oord
Afbeeldingslocatie: http://www.pckennis.net/GoT/schop.png

[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 24-01-2004 13:41 ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
ja..je kickt wel maar je hebt nog geen uitkomst gegeven m.b.t. de test met de printer :P

• pierre-oord
ow wachtten jullie daarop :P

Nou ik heb een printer aangesloten maar durf er niet veel over te zeggen. Ik heb namelijk alleen printers met een USB poort & paralelle poort. Net een Canon BJC 3000 aangesloten.
Deze wordt aangesloten via windows op een "Virtual printer port for USB ". Deze poort zie ik echter niet aangegeven als LPT poort.

IN programma's als LCDsmartie moet je ook echt een LPT poort opgeven met z'n adres zoals 378... Een "echte" virtuele poort is dan noodzakelijk.

Pagina: 1