Ik heb thuis een server draaien op windows 98. Het is een webserver (apache), met php en mysql. Ook heb ik daar een ftp server op draaien.
Ik heb basic adsl van xs4all en ik heb een multi-pc modem (helaas de oude versie die voor 2002 is geleverd).
Nu wil ik de upload van de webserver limieteren naar 24kb/s. In de ftp-server kan ik een limiet instellen. Maar met apache2 kan dat niet onder windows. Ik heb programmaa'tjes gevonden die de upload kunnen beperken: Netlimiter. Dit werkt helaas niet icm. met apache
.Het werkt ook niet als ik heel de server een upload limiet geef, dan blijft hij namelijk gewoon de volle upload geven (32kb/s).
Het volgende is geen optie voor mij:
*Naar linux overstappen, zodat je apache kan instellen dmv mod_bandwith en mod_throttle.
*Upgraden naar windows 2000 en met QoS werken
*Een (software)router voor de server gooien.
Wat ik zoek is dus een programmaatje wat wel werkt, of een andere manier zodat ik de upload kan bepalen.
Ik hoop dat er een oplossing is die niet te veel vraagt van mijn server
, het is nl. een pentium 166 met 32sdram.
Ik heb basic adsl van xs4all en ik heb een multi-pc modem (helaas de oude versie die voor 2002 is geleverd).
Nu wil ik de upload van de webserver limieteren naar 24kb/s. In de ftp-server kan ik een limiet instellen. Maar met apache2 kan dat niet onder windows. Ik heb programmaa'tjes gevonden die de upload kunnen beperken: Netlimiter. Dit werkt helaas niet icm. met apache
Het volgende is geen optie voor mij:
*Naar linux overstappen, zodat je apache kan instellen dmv mod_bandwith en mod_throttle.
*Upgraden naar windows 2000 en met QoS werken
*Een (software)router voor de server gooien.
Wat ik zoek is dus een programmaatje wat wel werkt, of een andere manier zodat ik de upload kan bepalen.
Ik hoop dat er een oplossing is die niet te veel vraagt van mijn server