Plasma TV vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 13:41
Zaterdag zijn we wezen kijken naar een plasmascherm en er hing een hele mooie een JVC.

Afbeeldingslocatie: http://www.besteluwtv.nl/JVC/Images/Plasma/pd-42d30es%5B1%5D.jpg

Die man had er veel verstand van ( hij plaatst zelf ook plasma's voor dat bedrijf) en zei dat plasma's niet meer inbranden we zijn al bij de 5e generatie en hij kon ons dit scherm leveren voor 4199 inclusief plaatsen. we krijgen ook nog 300 euro terug voor onze 7 jr oude breedbeeld :D is dat een beetje een mooi prijsje of niet?
heeft iemand ervaring met JVC of toevallig zo'n ding thuis laat het dan horen graag.

JVC PD-35D30

Complete set bestaande uit :

-Jvc plasmascherm
-Speakers
-Tuner
-Subwoofer
-Inclusief standvoet of muurbeugel

35 inch plasmascherm met CCF Panel
D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology): beeld met een hoge resolutie.

Specificaties :

-Diagonaal : 89 cm
-Resolutie : 853 x 480
-Contrast : 3000:1
-Movie theatre
-Super digipure: contour- en kleurverbetering
-Verticale/horizontale/diagonale regeling
-Auto super digipure
-Motion compensation
-Digital comb filter
-Auto 3D Digital VNR
-Colour Management
-Nieuwe gamma control plasma driver
-NTSC weergave
-A2/NICAM stereo systeem
-Direct-Drive (DD) luidspreker en subwoofer
-Uitgangsvermorgen: voor 2 x 10 W, subwoofer 15 W (RMS)
-3D sound
-BBE® Sound System
-2-tuner PAP (Picture-and-Picture) & PIP
-Multi picture (1+3, 12)
-Beeld en teletext tegelijk zichtbaar
-T-V Link
-Auto aspect switching
-Widevision Plus
-Breedbeeld standen
-Megatext: 1500 pagina geheugen (level 2.5)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Naja die speakers en subwoofer moet je je niet warm over gaan maken want het aantal watt RMS is wel heeeel laag zeker voor die subwoofer.
Maarja het zal wel beter zijn dan een gewone tvspeaker...

Maar de prijs is best duur en ik zou nog even wachten voor dat geld.
Maar als je het geld er voor over hebt is het zeker een mooi schermpje :)

Heb je ook al gekeken naar andere modelen?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Je doet net alsof er maar 1 winkel is die die dingen verkoopt, kijk ook eens verder en vraag aan andere verkopers om advies.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

wij verkopen hier ook plasma's en lcd schermen, maar ik zou zelf toch voor een lcd gaan. Plasma's blíjven ten slotten opgebouwd uit 'lampjes' en die slijten net als gewone tv's. Lcd is ook scherper. Misschien is het zwart niet zo zwart als bij plasma's en reguliere schermen, maar dat is een tweede punt. Het klopt wel dat inbranden steeds beter tegengehouden wordt dmv shiften enzo, maar het blijft gevaarlijk.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

ik heb weinig verstand van plasma tv's, maar wou toch ff reageren
we krijgen ook nog 300 euro terug voor onze 7 jr oude breedbeeld
dat zou ik zeker niet doen. die 300 euro is nog niet eens het prijsverschil tussen de ene en de andere winkel (of de af te dingen korting ofzo).

een breedbeeld van 7 jaar oud functioneert naw nog prima, en mocht je er ooit een nodig hebben...

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 17:33

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zou in dit beeldformaat nooit een plasma kopen, voor 't geld kun je beter een goede gewone beeldbuis tv kopen. Die heb je ook wel ongeveer in die beeld grootte en die zal je altijd een beter beeld geven dan zo'n plasma (en tft is op dit moment nog helemaal geen goede keuze, werkelijk bedroevende beeldkwaliteit). JVC is bovendien niet echt een topper op dit gebied, als je dan zo nodig voor plasma wilt gaan zou ik eerder kijken naar een merk als Pioneer.
En wat het geluid betreft: als je zoveel geld voor een breedbeeld scherm gaat uitgeven, hoort daar ook een fatsoenlijke audio installatie bij. Wat mij betreft kunnen dan de luidsprekers meegeleverd bij zo'n scherm volledig achterwege blijven.

Verwijderd

BaRF schreef op 18 januari 2004 @ 23:05:
wij verkopen hier ook plasma's en lcd schermen, maar ik zou zelf toch voor een lcd gaan. Plasma's blíjven ten slotten opgebouwd uit 'lampjes' en die slijten net als gewone tv's. Lcd is ook scherper. Misschien is het zwart niet zo zwart als bij plasma's en reguliere schermen, maar dat is een tweede punt. Het klopt wel dat inbranden steeds beter tegengehouden wordt dmv shiften enzo, maar het blijft gevaarlijk.
Sorry, maar ik vind Plasma echt wel mooier kijken dan LCD. Plus dat LCD veel duurder is in zo'n maat.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 10:35
Alle beeldbuizen branden IN!
Paar maanden terug was het nog op het nieuws (geloof kat in de zak), er zijn wel verbeteringen (jaja) maar in vergelijking tot de normale CRT schermen bleven ze toch veeel sneller in branden.

Op TV was er iemand die had al zijn 4e plasma scherm en als die een avondje SBS of RTL 4 had gekeken en daarna een film aanzette, je raad het al, zag je dat netjes nog in het beeld nabranden (soort van vaag watermerk)

IMHO zou ik toch sneller naar LCD schermen gaan kijken :)
offtopic:
Gewaarschuwd mens telt voor 2

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:24
Die verkoper kletst maar wat. Plasma zal altijd inbranden omdat dat inherent aan de techniek is. Daarbij is het beeld m.i. matig tot slecht, met name donkere scenes zijn moeilijk weer te geven. In de industrie wordt plasma nu al als een aflopende zaak gezien die het zal gaan verliezen van LCD.

LCD is ook nog niet top, maar zal over een jaar in deze grootte op dezelfde prijs zitten denk ik, en voor dat geld veel meer kwaliteit bieden.

Wat betreft de geluidsinstallatie, daar kan je zat over vinden op GoT. Ik vind het altijd amusant als mensen een superdure TV kopen en daar vervolgens een geluidssetje van een paar honderdjes bij nemen, maar dat is misschien gewoon mijn arrogante hifi-fixatie die daar spreekt ;)

Tot slot mijn mening over JVC: :r Gebaseerd op de inmiddels ongedaan gemaakte aankoop van een HV32D25 BB TV van ze. Waardeloos toestel, zowel de eerste als de vervanger, en uiterst slecht geinformeerde monteurs en support. Nooit meer wat van dat merk in mijn huis. Die TV had trouwens ook DIST, dat is gewoon een marketingtermpje waar je geen waarde aan moet hechten. Philips noemt het PixelPlus, Panasonic Acuity, Sony DNR, het zijn allemaal naampjes voor digitale technieken die in veel gevallen je beeld eerder slechter maken dan beter. Het is deels persoonlijk, maar feit is dat het geen wondermiddel is.

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2004 00:13 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 23:36:
[...]

Sorry, maar ik vind Plasma echt wel mooier kijken dan LCD. Plus dat LCD veel duurder is in zo'n maat.
haha
wat maakt plasma mooier? ik persoonlijk vind het verschil nogal groot in het voordeel van de lcd, meestal veel scherper, rustiger beeld.
Plasma's die wij in de zaak hebben branden trouwens ook gewoon allemaal nog in hoor....

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

Ik heb zaterdag nog een LCD scherm 28" van JVD weggebracht a 2800 euro's. Van de zijkant is er niet fatsoenlijk naar te kijken. Doe mij ook maar plasma. Hebben ze hier in de zaak waar ik werk (electronica zaak) ook genoeg hangen en dat kijkt wel fijner.
Thomson heeft qua prijs/kwaliteit prima plasma's.
En inbranden doen ze wel ja, trekt echter wel weer weg. Kweet alleen niet hoe lang er dan eenzelfde type beeld op gestaan heeft.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

even een reactie op wat hier allemaal gezegd is.

beeldbuis heeft als voordeel dat de hij de resolutie van inkomende beeldsignalen zodanig kan manipuleren dat er een hoogwaardig beeld ontstaat zonder een al te grote vertraging in het beeld. Met de komst van HD tv en s' werelds minst diepe beeldbuis van LG (32 inch 34cm diep) is er een heel nieuw tijdperk voor beeldbuizen in gegaan en zullen we zeker nog genoeg horen op het gebied van beeldbuizen.

Plasma heeft als voordeel dat het ja je raadt het al zo ondiep is. ander voordeel is dat de lamp die het beeld voedert een stukje langer meegaat dan een conventionele beeldbuis (beeldbuis tussen 10.000 en 20.000 en plasma tussen de 12.000 en de 30.000) nadeel van plasma schermen zijn dat ze alleen vanaf 32 inch te koop zijn (een enkeling 28 inch) en dat ze altijd breedbeeld zijn en dat je op de breedbeeld nooit het formaat mag veranderen naar van 16:9 naar 4:3 anders heb je een te hoge lichtopbrengst op een te klein oppervlak en dat resulteert in inbranders. laat je de tv gewoon op formaat opgeblazen kikkerhoofd staan dan heb je met normaal tv kijken 0,0000003% kans dat een beeld zal inbranden aangezien elk tv beeld vrijwel nooit langer dan 5 minuten achtereenvolgens op het zelfde punt blijft staan. Wel loop je een verhoogd risico met specl consoles aangezien de kleuren wel 100x zo hard zijn dan een uitzending uit de ether. Er zijn berichten gemeld dat een plasma tv met een x-box na 10 minuten al symtomen begint te vertonen van inbranding.

LCD heeft als voordeel dat het nog dunner kan dan plasma (kan dus dunner) ook heeft een lcd scherm een vrijwel onbeperkte levensduur (je kan tussen de 30.000 en 60.000 een keer de neon buisjes vervangen) :*). nog een voordeel is het stroomverbruik, die is zeer laag ze kunnen zelfs op accus (sharp is de eerste) en een ander voordeel is dat de zwart verhouding/zwart kleur contrasten en kleur contrasten beter zijn dan bij een beeldbuis of plasma met als nadeel dat je een inkijkhoek heb die bagger is 8)7 . beeldbuis kan niet goed de kleuren onderscheiden van elkaar omdat het kleuren kanon al zijn kleuren door milescule gaatjes heen smijt (masker) en dan pleurt het op de buis daardoor vloeien de kleuren een betje in elkaar over. Zodra LCD is uitontwikkelt dan kunnen wel er helaas niets aan doen maar dan zullen we toch ook aan de lcd moeten ondanks den nieuwe vindingen van de beelbuis en dot matrix (beweegbaar tvscherm)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

LCD heeft ook zeker wel de toekomst ja, maar op dit moment zou ik geen lcd aanschaffen. Die inkijk hoek is best erg vind ik.

Verwijderd

Bij TFT's voor de PC is dat al heel erg verbeterd de afgelopen tijd, maar is dat bij LCD-TV's nog altijd zo shit dan?

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb zelf gehoort dat over een paar jaar Plasma zoals we ze nu kennen allang verbannen zal zijn, vanwege de slechte eigenschappen, zoals het inbranden enz.

• OMD
  • Nu online

OMD

de inkijk hoeken van lcs schermen is wel drastisch verbeterd neem nou bijvoorbeeld de sony's 20" 23" en de 30" die hebben een inkijk hoek van 170 graden en ik moet zeggen die komen echt het dichtste bij de 170 dan de andere merken. Wederom zeg dat je niet bang hoeft te zijn voor inbranders (behalve bij consoles) en trouwens heb je wel is stilgestaan bij het feit dat een beeldbuis uit weet ik hoeveel onderdelen bestaan, de kans dat een beeldbuis eerder sneuvelt dan een plasma scherm is toch wel zo een 2 a 3X zo groot, beelbuizen zijn ontzettend fragiel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Dr. Strangelove
Met het verschil dat reparaties aan plasmaschermen in veel gevallen zeer moeilijk (lees: kostbaar) zijn vanwege de bouw van de dingen en vaak onmogelijk, m.a.w. koop maar een nieuwe.

De kijkhoek van alle nieuwe LCDs zit minimaal rond de 160 graden, meer dan genoeg dus. Wie kijkt er onder zo'n hoek nou TV?

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2004 07:53 ]

• StevenK
  • Laatst online: 27-02 22:40
Dr. Strangelove schreef op 19 januari 2004 @ 07:52:
Met het verschil dat reparaties aan plasmaschermen in veel gevallen zeer moeilijk (lees: kostbaar) zijn vanwege de bouw van de dingen en vaak onmogelijk, m.a.w. koop maar een nieuwe.

De kijkhoek van alle nieuwe LCDs zit minimaal rond de 160 graden, meer dan genoeg dus. Wie kijkt er onder zo'n hoek nou TV?
Zelfs (mijn) Aldi-Medion 30" TFT heeft een 170 graden kijkhoek, dus dat lijkt mij een slecht argument.

Daarnaast is, zoals reeds gemeld, het stroomverbruik veel lager, en is de resolutie veel hoger.

Ik kan mij daarom niet helemaal vinden in de meeste opmerkingen die hier geplaatst zijn ten aanzien van TFT's. Mijn persoonlijke mening is in ieder geval dat het beeld veel beter is dan van Plasma's.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Dr. Strangelove
Dat zeg ik dus ook als je goed leest. Enige wat ik wil zeggen is dat een hoek van 160 graden meer dan zat is, omdat bijna iedereen die TV kijkt aan 90-120 meer dan genoeg heeft.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 12:30
OMD schreef op 19 januari 2004 @ 01:40:
...0,0000003% kans dat een beeld zal inbranden aangezien elk tv beeld vrijwel nooit langer dan 5 minuten achtereenvolgens op het zelfde punt blijft staan. ...
Ooit nog van die logo's van een zender gezien, in de hoek van het beeld?
Da brand binnen enkele maanden in, als je veel naare dezelfde zender kijkt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet naar welke TFT's men hier heeft gekeken, maar de laatste keer dat ik ernaar heb gekeken in een winkel vond ik het een superslecht beeld. Enorme machbanden en een zooi artififacten. Misschien hadden ze wel een bijzonder slechte bron in die winkel erop aangesloten, maar de plasma die ernaast stond gaf een mooi beeld.

Persoonlijk ga ik gewoon nog voor een normale TV. Nog altijd goed beeld en met 36" ruim groot genoeg. Omvang is een groot nadeel, maar ja... voordelen zat die dat doen vergeten.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 13:40
Grappig dat hier wordt gesteld dat LCD de toekomst is en dat plasma TVs al weer een aflopende zaak zijn. Terwijl naar mijn mening LCD ook maar een tussenstap is, die ook weer door nieuwe technieken achterhaald zal worden.

Een nieuwe technologie die nu aan het opkomen is, is DLP (Digital Light Processing). Deze techniek wordt al gebruikt in digitale projectie bioscopen, en vindt langzaamaan ook z'n weg naar TVs voor de huiskamer. Thompson toont op de CES2004 zelfs al hun nieuwste DLP projectie-TV die zo dun is dat hij aan de muur kan hangen.

Voor geïnteresseerden, bekijk de demo eens op http://www.dlp.com

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:

Thomson

Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.ru/images/tv.jpg

Thompson

Afbeeldingslocatie: http://www.classicfirearms.co.uk/tommygun_smoking_md_wht_15237.gif

Verwijderd

Heb je met lcd tv's nou ook een risico van dode pixels, en zo ja, is daar ook een iso nominering van? Kon er weinig over vinden. Persoonlijk vind ik plasma's alleen mooi bij sommige beelden. Bij onze plaatselijke electronicaboer promoten ze er 1 van philips, daar draaien ze een speciale phillips dvd op. Zet je echter dat ding op tv beeld, vind ik het ronduit bagger!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb zelf ongeveer 4 weken geleden voor de zelfde keus gestaan.
Ik ben voor de 30" LCD TV gegaan van Philips met Pixel plus. En tot op de dag van vandaag heb ik er totaal GEEN spijt van gehad. Plasma gaat hoe dan ook vervagen. En er is en blijft een kas op uitvallen.

Ga jij nou eens bij een bekend vragen of jij 3 of meer jaar garantie kan krijgen op je plasma. Dit kan namelijk niet op de goedkopere modellen. Puur omdat het niet haal baar is.

Philips geeft NU al 5 jaar garantie op hun LCD TV,S. Ze hebben vertrouwen in hun TV,S. Iets wat ze niet doen bij Plasma TV,S zegt ook wel weer wat lijkt me.

Zelf heb ik totaal geen last van de kleuren wit en zwart dat die slecht zijn. Sterker nog die zijn geweldig. Zwart is ook echt zwart. En wit doet gewoon pijn aan je ogen. Als je pixel plus uit zet wat kan. Zie je een half beeld met pixelplus en de andere helft zonder. Jij wil niet weten wat voor een verschil dat geeft.

Mijn advies is dan ook. Ga naar een LCD kijken. Plasma is op dit moment een mooi product voor mensen met een iets groter vermogen dan de gemiddelde nederlanderd. Want Ag over 3 jaar kopen we toch wel een nieuwe TV. Dus waarom druk maken wat hij doet over 5 jaar.

dit word letterlijk zo gezegt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:02
Wij hebben ook die Philips 30" TFT TV.
Over het algemeen geeft deze een zeer goed beeld, vooral met Progressive mode ipv Pixel Plus.
Snelle bewegingen gaan goed (scherm is 16ms!), kijkhoek is erg groot, lichte kleuren worden prachtig weergegeven, alleen kleuren die net geen wit zijn zijn niet zo mooi en zwart is n klein beetje grijs, maar dat laatste stoort niet.

Dat TFT zo zuinig is.. dat valt best tegen in de praktijk. Een plasma scherm verbruikt veel meer stroom dan CRT of TFT.
TFT verbruikt maar n klein beetje minder stroom dan CRT.
Die Philips 30" TFT verbruikt zo uit mn hoofd 160 watt, n vergelijkbare CRT doet ongeveer 180watt en een Plasma zou ongeveer 250-300 watt vragen.

[ Voor 66% gewijzigd door FatalError op 20-01-2004 13:51 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik snap niet wat men tegen plasma heeft
Ik heb zlef de Philips 9965 aan de muur hangen en heeft laatst nog een awards gewonnen.

Ik heb zelf ook eens een lcd 42" van Sony gehad en die kan op Film en TV gebied op geen enkele beeld punt de Philips verslaan terwijl er maar een jaartje verschil tussen beide modelen zat.
Voordelen van Plasma tegen over LCD zijn:
Veel natuurlijkere kleuren.
Mooiere beeld opbouw kwa kleur in donker/licht scenes
tot 68" modelen beschikbaar NU inde winkel...terwijl je bij 48" blijft hange met lcd.
Plasma niet zo ge storing gevoelig als LCD's

Enige nadeel van plasma is zo als velen dat inbrande.. maar daar heb ik nog geen last van... ik zie geen START en werkbalk in me DVD films hoor ;)
Tja als je langer dan 8uur dat doet okay maar dat vaagt naar een dagje tv kijken wel weg....

En tja Plasma blijft goedkoper als LCD.

Maar een tip: Als je een jaartje kan wachten heb je geluk. Philips komt dan namelijk met een Type LCD scherm met vele hogere kwaliteiten. Euhrmm hoe hete die techniek ook al weer.... help ff jongens...euhrmm LCOS ofzo iets???

• FatalError
LCoS is n techniek om projectie TV's te maken, dus niet voor dingen aan de muur.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Zeepoog schreef op 19 januari 2004 @ 01:01:
[...]

haha
wat maakt plasma mooier? ik persoonlijk vind het verschil nogal groot in het voordeel van de lcd, meestal veel scherper, rustiger beeld.
Plasma's die wij in de zaak hebben branden trouwens ook gewoon allemaal nog in hoor....
pardon? haha ?

Ja, ik vind plasma mooier kijken dan LCD... Neem een gemiddelde pioneer plasma en een samsung of Philips LCD... Vind ik plasma echt wel mooier (natuurlijker!).

Tuurlijk heeft plasma nadelen, en word het uiteindelijk LCD. Maar op dit moment vind ik puur op beeldkwaliteit plasma veel mooier. (LCD heeft irritant kleine kijkhoek)

Verwijderd

die JVC plasma die jij daar aanwijst is een mooie plasma, die prijs kan alleen wel beter :P

mag ik ook vragen bij welk bedrijf je bent geweest

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 13:55 . Reden: FOUTJE gemaakt gelde dus niet wat er eerst stond! ]

• FatalError
De kijkhoek van die Phlips is anders wel 176 graden. Je moet wel heel schuin zitten om daar last van te hebben.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hoe zit dat nou met de leeftijd van die plasma schermen tegenwoordig. Sorry als ik eroverheen heb gelezen hoor.

Is dat nog steeds rond de 7 jaar ofzo?

Hier in huis is het namelijk de gewoonte om net zo lang te doen met een apparaat totdat het kapot is. Een redelijke breedbeeld van 1000 euro die 20 jaar mee gaat is ongeveer 50 euro per jaar. Neem dan de plasma van 4000 euro die 7 jaar mee gaat. Das een afschrijving van 570 euro per jaar.

Tegen de tijd dat we hier in huis iets meer plaats voor de tv gemaakt hebben en er 20 jaar naar kijken hebben we nog steeds maar 1000 uitgegeven in plaats van de reeds 11500 euro omdat je steeds een nieuwe plasma moet kopen.

En dan hebben we niet 20 jaar dezelfde in de woonkamer. Als mn ouders hem zat zijn schuift ie door naar een andere kamer of stacaravan enzovoorts.

Echt, al had ik nu 10000 euro, ik zou nooit zoveel geld letterlijk in de sloot willen gooien. OK, als ik nou nog maar 5 jaar te leven heb ofzo, ach wat kan mij t dan schelen :)

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Denk ook eens aan een beamer.

Een veel groter beeld dan een plasma scherm, en dat voor de helft van de prijs. :)

En wat betreft de "slechte kwaliteit" van plasma/lcd, dat komt meer door de definitie van tv. Dat is slechts ongeveer 720x576 pixels op zijn best (DVD) en vaak nog minder, ca 640x480 bij directe uitzendingen, 320x240 bij VHS. En dan nog interferenties door analoge technieken...

Vergelijk dat maar eens met je 3 megapixel fotocamera (ca 2048x1540) of je monitor (1024x768, of 1600x1200). En als je TV dan zo groot opblaas zoals bij plasma TV, ja dan blijft er weinig kwaliteit over :'(

Het wordt de hoogste tijd voor HDTV. Jammer dat de omroepen er niet aanwillen. :(

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

nicetas schreef op 20 januari 2004 @ 14:38:
Denk ook eens aan een beamer.
Ik kan wel begrijpen waarom veel mensen hier nog niet aan willen hoor.

Levensduur lamp, zit je te kijken nokt ie ermee tijdens een film :?
Meer geluidsproductie.
Plaatsing
scherm
stereo set aansluiten, nog een afstandsbediening erbij
alsnog losse tuner of anders tv of videorecorder kopen
enz.

beamer is leuk voor presentaties en knutselende mensen, maar voor de huis tuin en keuken gebruiker alleen maar lastig

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Pixal schreef op 20 januari 2004 @ 14:41:
[...]

beamer is leuk voor presentaties en knutselende mensen, maar voor de huis tuin en keuken gebruiker alleen maar lastig
idd is een beamer niet handig om alleen maar tv te kijken. :/

Maar voor film (DVDtjes) is het geweldig :9~ En ik zou geen plasma tv (of beamer) kopen en vervolgens alleen maar RTL4 of SBS6 kijken. Dat is echt geldverspilling. Ook omdat deze omroepen niet in breedbeeld uitzenden. :Z Koop dan maar een 4:3 CRTje van EUR 200.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Verwijderd

nicetas schreef op 20 januari 2004 @ 14:38:
.........................

Het wordt de hoogste tijd voor HDTV. Jammer dat de omroepen er niet aanwillen. :(
HD tv heb ik ook nu. De tv staat in zuidfrankrijk waar ik via Canal SAT HD ontvang op 80% van alle zenders daar...Incl Canal+ zelf.

Als dit zijn intrede doet in NL denk ik wel dat het rap gaat met plasma en lcd tv's.

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:52:
[...]

HD tv heb ik ook nu. De tv staat in zuidfrankrijk waar ik via Canal SAT HD ontvang op 80% van alle zenders daar...Incl Canal+ zelf.

Als dit zijn intrede doet in NL denk ik wel dat het rap gaat met plasma en lcd tv's.
He dat is goed nieuws. _/-\o_
In Nederland lopen we ook wel errug achter :(
Kijk maar hoeveel breedbeeld er op de BBC en op BRT is, en hoe weinig hier.

Maar weet je zeker dat 80% al HD is? Wat dat is erg duur voor de omroepen. Ook in de VS is tot nu toe slechts ca 5% HDTV (vokgens mijn bronnen)
HDTV is minimaal 720 lijnen, of 1080 lijnen verticaal.
Is het niet gewoon DVB zoals in Groot Britannië?

(Dit wordt wel off-topic.)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 22:57

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje: een Plasma-TV is opgebouwd uit kleine TL-buisjes, feitelijk toch? Net als elke lamp, kunnen ook deze TL-buisjes ooit een keer stuk gaan. Dan zit je met dode pixels, am I right? Ik denk niet dat die zomaar vervangen kunnen worden.

Ik zag laatst trouwens die Eisa-award-winning 30" LCD van Philips. Damn... mooi beeldje hoor! Niets mis mee. Alleen jammer dat die er nog niet in grotere maten is, hoewel 3800 euro al een hoop geld is voor een TV... :(

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• FatalError
Vraagje: een Plasma-TV is opgebouwd uit kleine TL-buisjes, feitelijk toch? Net als elke lamp, kunnen ook deze TL-buisjes ooit een keer stuk gaan. Dan zit je met dode pixels, am I right? Ik denk niet dat die zomaar vervangen kunnen worden.
Correct.

Er komt binnenkort n 42" versie van dat Philips LCD scherm aan.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 20-01-2004 15:12 ]

• FatalError
Sinds 1 januari is er via de schotel 1 HDTV zender te ontvangen. http://www.euro1080.com
Deze zendt uit in 1920*1080/interlaced.

Verwijderd

Ik vind plasma ook heel mooi eruit zien, alleen klopt het dat een plasmascherm na 4 of 5 jaar "op " is en dat je weer een nieuwe moet kopen.
Klopt dat?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Met de komst van HD tv en s' werelds minst diepe beeldbuis van LG (32 inch 34cm diep) is er een heel nieuw tijdperk voor beeldbuizen in gegaan en zullen we zeker nog genoeg horen op het gebied van beeldbuizen.
Het is een beetje offopic. Maar waar vind jij die LG tv met 32 inch beeld en maar 34 cm diep? Ik zie hem zo niet staan op de lg site.

Verwijderd

Hier hangt een 32 inch Philips plasma tv. Geweldig apparaat. En ja, na 4 uur The Lord Of The Rings heb je idd heel vaag 2 zwarte balken in je scherm, maar dat heb je met 30 seconden Publieke Omroepen alweer weg.
Levensduur van de huidige plasma's is hetzelde als een normale CRT tv.

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:52:
Ik ben bang dat je niet helemaal weet waar je het over hebt.

• OMD
  • Nu online

OMD

mopperkont,

Lg is hetzelfde als philips (in tv's zitten lg philips beeldbuizen) ze hebben de beeldbuis net ontworpen en het zal zeker nog 1 tot 1 1/2 jaar duren voordat ze er daadwerkelijk mee op de markt komen ander bijkomend nadeel is dat de kosten van deze beeldbuis nog immens hoog is.

Verwijderd

dat HD TV is idd wel erg mooi ik heb van die HD dvd beelden :D speciaal DVDtje van JVC om die schermen te testen, dat is echt een magtig mooi DVDtje!!!

wij hebben nu een SONY scherm,
persoonlijk vind ik die nieuwe JVC (met de zwarte rand, weet het type nummer zo ff niet)maar die staat op de zaak ook heeel erg mooi :)

• OMD
  • Nu online

OMD

eh.... die test dvd van JVC is geen HD hoor dat is ontworpen voor D.I.S.T
HD tv heeft nog andere mogelijkheden. Dat dvd'tje ziet er nog mooier uit op een B&O LCD en of conventionele beeldbuis.

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 10:45
@omd: heb je een link naar info over die nieuwe beeldbuizen van lg?
zouden deze ook in grotere maten dan gemaakt kunnen worden >42inch?

Verwijderd

OMD schreef op 21 januari 2004 @ 00:21:
eh.... die test dvd van JVC is geen HD hoor dat is ontworpen voor D.I.S.T
HD tv heeft nog andere mogelijkheden. Dat dvd'tje ziet er nog mooier uit op een B&O LCD en of conventionele beeldbuis.
B&O lcd's zijn nou echt niet zo geweldig hoor...

• OMD
  • Nu online

OMD

B&O lcd's haal die s er maar af want b&o heeft sinds een week of 4 a 5 pas een lcd scherm een 23 inch breedbeeld. Is nog niets te vinden op internet zover ik kan zeggen ik heb de info van de vertegenwoordiger van LG en uit het boekje media totaal of media detail (een van die twee)

Verwijderd

OMD schreef op 21 januari 2004 @ 01:14:
B&O lcd's haal die s er maar af want b&o heeft sinds een week of 4 a 5 pas een lcd scherm een 23 inch breedbeeld. Is nog niets te vinden op internet zover ik kan zeggen ik heb de info van de vertegenwoordiger van LG en uit het boekje media totaal of media detail (een van die twee)
Oeps, ik was in de war met Loewe, ook zo'n designmerk. Die hebben wel lcd's/plasma's. Die zijn op zich wel prima, maar zeker niet zo speciaal dat het de hoge prijs rechtvaardigt. Pioneer en Panasonic zijn op dat gebied toch altijd nog wel beter en dat voor een veel betere prijs.
Hoe het met B&O zit weet ik niet, maar ik ga er niet vanuit dat B&O een eigen LCD fabriek heeft met alle bijbehorende kennis? Ik neem aan dat zij hun schermen van derden betrekken. Dus ik vraag me af of zo'n lcdtje het beter doet dan bijv. de Aquos van Sharp.
Ze hebben overigens toch wel zo'n plasma? Die is toch ook echt niet beter dan een Pioneer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 01:37 ]

Verwijderd

Even op de site van B&O gekeken. Mooi scherm met zo'n zwarte lijst (beetje als Pioneer en JVC), alleen erg jammer van die knots van een speaker eronder.
En het prijskaartje (€4000 voor een 51cm scherm) verpest het helemaal.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

[...] en dat je op de breedbeeld nooit het formaat mag veranderen naar van 16:9 naar 4:3 anders heb je een te hoge lichtopbrengst op een te klein oppervlak en dat resulteert in inbranders. laat je de tv gewoon op formaat opgeblazen kikkerhoofd staan dan heb je met normaal tv kijken 0,0000003% kans dat een beeld zal inbranden aangezien elk tv beeld vrijwel nooit langer dan 5 minuten achtereenvolgens op het zelfde punt blijft staan.[...]
Dit snap ik even niet.
Waarom heb je een te hoge lichtopbrengst op een te klein oppervlak wanneer je slechts een gedeelte van het scherm benut? Je zou toch zeggen dat als je 4:3 instelt, je gewoon 2 zwarte balken links en rechts krijgt? Waarom zou de lichtopbrengst op het zichtbare gedeelte dan omhoog gaan?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Groot nadeel van LCD vindt ik zelf de artifacten die je op je beeld ziet, digitaliseringseffecten zal ik maar zeggen, duurdere modellen hebben het wil minder, maar ik vind t nog steeds ZEER storend. plus de uitgewassen kleur tov andere beeldbuizen

Breek je nek voorzichtig

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Tja het is moeilijk om een nieuwe TV te kiezen.

CRT - Hoogste helderheid, goede scherpte, nadeel grote kast door beeldbuis

TFT - Scherp, energie zuinig, klein, maar minder helder en kijkhoek "problemen"

Plasma - Scherp, dun maar energie slurper +/- 300-400 watt, helderheid is minder

Wat komt er dan nu als antwoord:

Een Thin CRT -> wat het voordeel van CRT en TFT bundelt.

http://www.candescent.com/showcase.htm

Verwijderd

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1607

Artikel op hifi.nl over voor en nadelen van zowel plasma als LCD (wel wat beperkt).
Dan komt LCD er nog helemaal niet zo best vanaf.

• FatalError
LCD is al jaren flink aan het verbeteren. We hebben thuis n LCD TV van Philips. Over dat de kleuren niet perfect zijn ben ik het eens. Maar ik vind wel dat de lichtopbrengst goed is (vandaar dat n LCD bijna net zoveel stroom vreet als n CRT), de snelheid goed is (16ms) en de kijkhoek erg goed is (horizontaal bijna 180 graden, verticaal wat minder).
En dit wordt natuulijk alleen maar beter.

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
IK heb zo'n beetje alle modellen van de LCD-TV's en plasma schermen wel gezien en ik moet zeggen dat ik absoluut nooit voor een plasmascherm zou gaan. De pixels zijn dermate groot dat het pas vanaf een meter of 5 fijn kijkt. Dat haal je dus gewoon niet in de meeste huiskamers. LCD-TV's hebben veel kleinere pixels zodat je dichter bij het scherm kun zitten.

Een andere indruk die ik kreeg van plasma TV's in vergelijking met LCD-TV's was dat ik het beeld bijzonder onrustig vond. Het lijkt wel of het een beetje trilt. LCD-TV's hebben een volkomen strak beeld en dit kijkt veel rustiger.

Een ander probleem van plasma-TV is dat het beeld kan inbranden.

Ik heb het gevoel dat de LCD techniek aardig aan het uitontwikkelen is. Langzamerhand verschijnen er echt schermen van topkwaliteit op de markt.

Iemand die zegt dat plasma een mooier beeld geeft dan LCD zou eens naar de nieuwste schermen van Samsung, Sony en Philips moeten gaan kijken, negen van de tien dat je op je oordeel terugkomt.

Ik ben er ook van plan eentje te kopen maar ik wacht daar mee tot de olympische spelen zijn geweest. De prijzen zullen volgens de verwachting dan scherp dalen ook zal de schermdiameter worden opgevoerd.

Nog wat goede merken van LCD-schermen:
- Mc-Person (http://www.mcperson.it/mcperson/index.html), dit is een Italiaans merk dat werkelijk briljante LCD-TV's maakt (al tot 42"). Ze doen de concurrentie echt verbleken. Er staat een demo-model bij Sneyders Hifi in Rotterdam.
- Jepssen (http://www.jepssen.com/home/flat_tv_eng.html, dit is een Japans merk dat ook erg goede LCD-TV's maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door SVDT op 20-02-2004 18:02 ]

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 13:41
schopje :)

wij zitten nu te twijfelen over die nieuwe pioneer die dus ook al HDTV ready is:)

iemand die dat scherm heeft de 434 HDE

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/plasmatv/pioneer/1064996372361pdp434_ra_web_detailpage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resair.net/images/504HDE3.JPG
zoiets moet het uiteindelijk wel worden netjes aan de muur :D

Pure Vision 109 cm Plasma TV PDP-434HDE

The Pioneer PURE Vision Plasma TV is a perfect fit in every home. With its smooth and chic lines, attractive matte aluminum finish and stunning high gloss black frame, the Pioneer PDP-434HDE is as well-designed as it is beautiful. Besides its beauty, the PDP-434HDE also offers the highest quality of image possible today, thanks to PURE Drive, a powerful and exclusive Pioneer technology that processes all digital information in the most efficient way.
More than just a television, the highly advanced Multimedia receiver can cope with all the latest home entertainment technology, from games and home cinema, to Home Gallery (JPEG slide shows). It is so versatile and so attractive that once you’ve got it home, you won’t want to leave the room.

Key features PDP-434HDE
High Resolution Display

Super-bright and high-quality picture

High-End multimedia functions

Highly functional Multimedia Receiver

Optional side or under-mounted speakers

Digital Noise Reduction

Picture PDP-434HDE
Screen Size 43-inch

Aspect Ratio 16:9

Number of Pixels 1.024 (Hor) x 768 (Ver)

True Matrix Imaging with Deep Waffle Rib Structure Yes

Pure Colour Filter II Yes

Super Clear Drive Yes

Real and True XGA Yes

Brightness 1.100 cd/m2

Contrast Ratio 1.200:1

3 Line Digital Comb Filter PAL/NTSC-M (Main & Sub)

Video Signals PAL/SECAM/NTSC3.58/NTSC4.43/PAL60/HD/PC

PC Signals VGA/SVGA/XGA/Wide XGA

Screen Modes AV: Wide / Full / Zoom / Cinema / 4:3 / Full 14:9 / Cinema 14:9
PC: Full / Dot by dot / 4:3

Picture-in-Picture Display Yes

Dual Screen Yes

Home Gallery Yes

DNR (Digital Noise Reduction) Yes (3 steps)

MPEG NR (Noise Reduction) Yes (3 steps)

Colour Management Yes

Natural Enhancer Yes

Digital Flicker Free Yes

Digital CTI (Colour Transient Improvement) Yes

Dynamic Range Expander Yes (3 steps)

Still Picture (Sub Screen) Yes

Colour Temperature Adjustment Yes (5 steps, Manual)

Pure Cinema Yes (STD/ADV/off)

AV Selection (Programmed Picture) Yes (STD/Dynamic/Movie/Game/User)

Wide Screen Signalling (WSS) Yes

Tuner PDP-434HDE
Reception System PAL BG/ I / DK, SECAM BG / DK / L / L'

Stereo / Dual Sound NICAM UK / SK / FR, CCIR A2 BG / DK

Child Lock Yes

Auto Channel Preset Yes

Auto Channel Labelling Yes

Auto Channel Sort Yes

Number of Preset Channels 99

Teletext CEEFAX / FLOF / TOP (with TOP Over View Page)

Teletext Languages 25

Teletext Level 2,5 Yes

Teletext Page Memory 2.100 pages

Teletext Picture and Text (Dual Screen) Yes

Electronic Programme Guide (EPG) NexTView

Sleep Timer Yes

Control PDP-434HDE
OSD (On-Screen Display) High-Quality Font

Number of Languages 12 (GB / D / F / NL / I / E / P / S / FIN / GR / TR / RUS)

Remote Controller SR

Energy Save mode (for AV and PC) Yes (on/off)

Auto Power Off (for AV) Yes (on/off)

Power Management (for PC) Yes (mode 1 & 2/off)

i/o Link.A Yes

Audio PDP-434HDE
Audio Output Power 12 W + 12 W (Music Power, 8 Ohm)

Noise-free Yes, no fans

Amplifier Built-in

Tone Control Bass, Treble, Balance

Surround Sound FOCUS, SRS, TruBass

Focus Yes

Connection terminals PDP-434HDE
Input 1 (SCART) AV In, RGB In, TV Out

Input 2 (SCART) AV In/Out, S Input, i/o Link.A

Input 3 (SCART/ Component) AV IN/Out, RGB In, S In, i/o Link.A,
Y'Pb'Pr' In (RCA pin)
HDMI

Monitor Out (RCA pin) AV Out, S Out

Input 4 (Front) AV Input, S Input

PC (Front) D-sub15 IN, Stereo Mini jack (Audio)

Head Phone (Front) Stereo Mini Jack

Subwoofer Out RCA pin

SR Control In/Out Mini Jack x 2

Others Antenna terminal (DIN)
i/o Link.A select
System Connection x 2
(for connecting PDP screen and media receiver)
Speaker Out L/R (Display Rear, 8 - 16 Ohms)

HDMI Compatible Yes

Other PDP-434HDE
Dimensions Display (W x H x D) 1120 x 652 x 98 mm

Dimensions Media Receiver (W x H x D) 420 x 90 x 297 mm

Weight Display 30,5 kg

Weight Media Receiver 4,7 kg

Power Consumption Display 295 W (Stand-by: 0,5 W)

Power Consumption Media Receiver 38 W (Stand-by: 0,42 W)

Power Requirements AC 220-240 V, 50/60 Hz

[ Voor 97% gewijzigd door knny op 03-03-2004 13:01 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Verwijderd

Wat dacht je van de lcd van sharp the LC37 of die van philips ook een 37 inch.
Misschien duurder maar toch blijft LCD scherper.Uitgewassen kleuren of kleine kijkhoeken hebben ze al niet meer.En daartegenover is het ook nog eens zo dat die lcd schermen 60000 branduren hebben dat komt neer bij 4 uur kijken 365 dagen per jaar op een theoretische levensduur van 41,09 jaar.
Plasma nog niet een de helft daarvan.

Trouwens de nieuwe philips komt eraan met ambilight veel hogere lichtopbrengst en super beeld kwaliteit zowel met kabel als met dvd.

Uiteindelijk zul je zelf de beslissing moeten nemen en kunnen wij dat niet voor je doen,volg je hart en je gevoel.Neem dat wat je mooi vind en wat jij plezierig vind kijken!

afz Ook een verkoper.
Pagina: 1