Toon posts:

Wisselwerking Alcohol en Antibiotica

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort altijd iedereen zeggen dat er een wisselwerking is tussen alcohol en antobiotica. Ik kan zowel op de bijsluiter als in medische artikelen op internet er niets over terugvinden.
Weet iemand of er uberhaupt een wisselwerking is en hoe dat dan zit?!
Ik veronderstel dat het dan iets met je metabolisme te maken zou hebben...

Edit-->
Nu we het toch over antibiotica hebben: ik ben zelfstandig een kuur van Amoxicilline (penicilline-afgeleidde) begonnen. Niet slim, maar ik heb geen zin om naar de dokter te gaan. Ik heb last van mijn longen en gezien de duur denk ik dat het een bacteriele infectie is. Ik ben van plan 1,5 gram per dag te slikken en dat 7 dagen lang. Meer heb ik ook niet. Heeft iemand hier suggesties over?
Ik weet dat het eigenlijk een beetje dom en ASO is...|:(

Verwijderd

Volgens mij hebben antobiotica een remmende werking op je lver of iets dergelijks waardoor alcohol niet goed meer wordt afgebroken, maar ik kan er naast zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen hoe je aan deze wijsheid komt en dus hoe ik er ook aan kan komen!?

Waar studeer je trouwens Medische Bio en in welk jaar zit je?

Verwijderd

Amoxicilline heeft zeker interactie met alcohol maar het exacte mechanisme is volgens mij niet bekend. Er zijn andere antibiotica geschikt voor luchtweginfecties die geen interactie met alcohol hebben zoals Klacid (Claritromycine) en Zithromax (Azithromycine). Amoxiciline komt uit de famillie van de penicillines en de andere twee zijn zgn macrolides met een beter werkingsspectrum voor luchtweginfecties (buiten het ziekenhuis opgelopen) en minder bijwerkingen dan amoxicilline. In nederland doet amoxicilline het nog redelijk goed maar in andere landen is de resistentie voor dit middel inmiddels vrij groot.
Jezelf antibiotica voorschrijven zonder tussenkomst van een arts is niet verstandig. Het is niet zeker dat je een bacteriele infectie hebt, het kan een virus zijn en dan doet antibiotica niets en het kan zijn dat je een infectie hebt waartegen amoxicilline niet effectief is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ASO is nog een klein woord. Als jij in je lichaam op die manier resistente bacterien kweekt zodat heel Nederland niets meer heeft aan dat soort antibiotica, dan ben je inderdaad best wel een Aso.

Antibiotica is geen speelgoed, het is het enige middel dat de mensheid heft om niet aan iedere domme ontstekking dood te gaan. En ook hier geld: Op = OP.

* Delerium werkt in de chemie en vind het allemaal wel prima, dan krijgen we lekker veel geld voor research straks.

Verwijderd

mzzl >>>
Mag ik vragen hoe je aan deze wijsheid komt en dus hoe ik er ook aan kan komen!?
Wel eens in een dicotheek de waarschuwing gelezen dat drugs de lever stil legt en daarom gevaarlijk is in combinatie met alcohol. Dus wellicht dat antibiotica een vergelijkend effect op de lever heeft.
Waar studeer je trouwens Medische Bio en in welk jaar zit je?
Ben nu 1e jaars aan de VU in A'dam. Hiervoor nog tijdje het een en ander met natuurkunde gedaan, maar wegens gebrekkig wiskundig inzicht afgehaakt. Weet iemand toevallig nog een kamer in A'dam? HELP ME!

Hulde voor je signature trouwens, dat zouden meer mensen moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 16:39 schreef Apoc2 het volgende:
mzzl >>>
[..]
Wel eens in een dicotheek de waarschuwing gelezen dat drugs de lever stil legt en daarom gevaarlijk is in combinatie met alcohol. Dus wellicht dat antibiotica een vergelijkend effect op de lever heeft.
[..]
Ben nu 1e jaars aan de VU in A'dam. Hiervoor nog tijdje het een en ander met natuurkunde gedaan, maar wegens gebrekkig wiskundig inzicht afgehaakt. Weet iemand toevallig nog een kamer in A'dam? HELP ME!

Hulde voor je signature trouwens, dat zouden meer mensen moeten doen.
Dankje. Ik zoek me ook de tyfus naar een woonruimte. Ons pap heeft wel een pandje op de Prinsengracht, maar dat vind ik te ver van het station en daar komt nog eens bij dat ik de douche met iemand anders moet delen.

Verwijderd

[Volledig offtopic maar heel belangrijk voor me]

Nou als ik aan de prinsengracht ee nkamer kan huren heel graag. Douche delen vind ik in principe geen probleem. Zou je anders ff een emailtje kunnen stuten of me ff cia icq te contacten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.