Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

brom over electra net

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
ik heb hier een tv die via de koptelefoon uitgang direct aan een mengpaneel vast zit, dit geeft een brom bij mij over het geluid naar de versterker. Wanneer ik het tv signaal via de scart laat gaan naar m'n mengtafel houdt ik die brom.

Hoe kan ik dit het best oplossen

(mengtafel is geaard aan randaarde van stopcontact)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Wat heeft dit met PC's te maken?

Het klinkt alsof je een aard-lus hebt, kwestie van search + google gebruiken en je bent erachter hoe je dit moet oplossen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
tv is niet geaard, heeft een eenvoudige nietgeaarde eurostekker

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
trek de antenne eens uit de TV, darmee kun je ook een aardlus vormen.

Repareren doe je zo.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
shure-fan schreef op 18 januari 2004 @ 22:36:
tv is niet geaard, heeft een eenvoudige nietgeaarde eurostekker
dat heeft hij altijd. Is je mengpaneel van aarde voorzien ? heeft de scart-asl. goed aangesloten aarde ? Is er nergens kortsluiting ?

Verwijderd

Je TV is geaard door de coaxkabel van je CAI aansluiting. Mengpaneel is ook geaard via het geaarde stopcontact. Een aardlus houd in dat de aarde van de CAI en van het stopcontact niet precies 0 Volt zijn. Dat is dus een 50 Hz. brom die je hoort.
Mogelijke oplossingen zijn een scheidingstrafo tussen je coax zetten of een scheidingstrafo tussen de tv en je mengpaneel zetten. Ik zou die laatste kiezen want als je ooit in een andere situatie brom krijgt kun je hem daar nog eens voor gebruiken.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
alleen is een +150VA scheidingstrafo *iets* duurder dan een simpel mantelstroom filtertje

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Ik had 't ook niet over een scheidingstrafo voor 230 Volt. Ik had 't over scheidingstrafo's voor de coax kabel of voor je audiosignaal. Ik kon ff niet meer op de naam mantelstroom filter komen:).... Maar goed, een mantelstroom filter is gewoon een scheidingstrafo.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 12:41 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je hebt prolly een aardlus, check hiervoor de FAQ en search in Audio, Video & HiFi Forum

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 19-01-2004 18:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.