[Imagemap op layer] Hoe maak je die?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik heb op mijn website een plaatje als imagemap gedefinieerd. Zodra je met de muis over een bepaald gebied gaat (onmouseover) wordt er een layer visible gemaakt op precies dezelfde plek als waar je met de muis overheen gaat.

De imagemap die ik gebruik om de layer visible te maken heeft, zeg maar, 'poly' figuren, dus geen rechthoeken ofzoiets.

Nu heb ik in de layer ook een bepaald plaatje gezet (img scr) die net iets anders is dan die van de imagemap. Dat plaatje wil ik ook graag als imagemap gebruiken, omdat ik anders een rechthoek moet aanklikken (voor een bepaalde link) i.p.v. een gewenst figuur zoals op de andere (onderliggende) imagemap.

Hoe doe ik dit?

Dit heb ik, maar het werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<map name="MapMain">
<area shape="poly" coords="100,237,110,222" onmouseover="javascript:doShowLayer('Layer1');">   
</map>

<div id="Layer1" style="position:absolute; width:81; height:132; left:25%; top:30%; visibility:hidden;" usemap="#Mapabout">[img]"achtergrondeffect.jpg"></div>

<map[/img]
<area shape="poly" coords="1,1,37,37" onclick="parent.location.href='blaat.htm'" 
onmouseout="javascript:doHideLayer('Layer1');">
</map>

[ Voor 44% gewijzigd door Ruzor op 18-01-2004 22:06 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Shit, ik zie het al, ik heb de usemap verkeerd neergezet 8)7

code:
1
[img]"achtergrondeffect.jpg"[/img]

Zo hoort het!

[This is what you get when you mess with us]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

Jij had toch ook dat topic over die mouseovers op een imagemap geopend?
Dus die manier uit dat ALA artikel vond je te ingewikkeld, maar dit niet? Als je ipv. de combinatie imagemap/divs gewoon met anchor tags had gewerkt die je absoluut positioneert en in de hover attribute een andere background opgeeft, had je sowieso deze 2 problemen niet gehad en ziet je html er volgens mij een stuk overzichtelijker uit. maar das mijn mening.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

\o/

heerlijk als mensen hun eigen problemen oplossen, hoef ik niet meer na te denken :P

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.