Toon posts:

[Photoshop CS] Probleem! Pencil/Brush Tool e.d werken niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met Photoshop. Van het ene op het andere moment werken mij brush/pencil/pattern tools niet meer. Ik kan klikken wat ik wil, maar er verschijnt niks.

Het emmertje en de pen tool werken wel, maar bijvoorbeeld de gum weer niet. Dus in principe alles waarmee je pixels tekent/wist werkt niet. Ik heb de preferences al gereset, heb al gecheckt of er toevallig geen lagen op 0% opacity e.d staan, maar heb helemaal niks gevonden.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Probeer wat op je CTRL toets te rammen... en anders, denk ik dat je (als je warez versie hebt) de TDA versie hebt... deze is verkeerd gecrackt, en werken sommige sneltoetsen niet, en wat andere opties...

Als dat niet het geval is, raad ik je aan Photoshop de de-installeren, werkt vaak wel.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Heeft mn zus volgens mij ook wel eens gehad. Oplossing was toen dacht ik:

Naar options gaan, iets veranderen. Dan weer terug veranderen (dus dat de settings opnieuw geladen worden) Bij mn zus was het toen weer goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:50:
Probeer wat op je CTRL toets te rammen... en anders, denk ik dat je (als je warez versie hebt) de TDA versie hebt... deze is verkeerd gecrackt, en werken sommige sneltoetsen niet, en wat andere opties...
Thanks, dat was het inderdaad - keertje op CTRL drukken en toen werkte het weer 8)7

Verwijderd

:) Ik heb een Wireless Desktop, en dan houd ie de CTRL nog wel eens ingedrukt, het geval met de PS-CS, als je veel CTRL commando's gebruikt dat ie ze evenvast houd, heb ik op meerdere systemen.

Maja... ben blij dat ik kon helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Je zult het niet geloven - ik heb weer last van exact hetzelfde probleem 8)7

Maar nu krijg ik het maar niet weg, heb CTRL al geprobeerd, preferences nog maar een keer gedelete, PS opnieuw geïnstalleerd - maar de pixelshit werkt gewoon niet. Vectormaskers enzo is allemaal geen probleem....

Iemand enig idee 8)7

[edit 20:21] Na bijna 45 minuten klooien heb ik het gevonden -> onder "Brush Presets" stonden een paar dingen aangevinkt die dus niet aangevinkt moesten zijn. Geen idee hoe die aangevinkt zijn, want ik heb er alleen thuis last van - op stage/school/etc heb ik nergens problemen mee - dus het is niet zo dat ik op te veel knopjes druk ofzo :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:22 ]

Pagina: 1