Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aluminium hoek maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet precies hoe ik het in 1 zin kon uitleggen daarom misschien een beetje kromme/domme titel. Maar ik wil weten of er een mogelijkheid is om een hoek te maken zonder dat je lelijke randen ziet. Dit klinkt misschien een beetje krom, maar ik leg het wel uit met behulp van een tekening.

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/dit.jpg
Hier zie je bovenaan die 2 randen die ik bedoel, alleen ik wil deze wegwerken zodat het lijkt dat het 1 geheel is. Maar dit wil ik doen zonder hem weer over moeten verfen.

Dit alles wil ik omdat ik de lian li kast na wil maken, alleen deze hebben een stuk zwart plastic daar zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocia.net/reviews/pc60/pc60logo.jpg
^
Hier zie je die zwarte rand die ik bedoel.

Is dit mogelijk om na te maken ? Zo ja hoe ?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:52 ]

Verwijderd

als ik het goed begrijp vind je de randen die hier geel getekend zijn niet mooi, je wilt die dus 'bedekken met iets zoals in die lian li kast zon plastic plaatje erop zit?
Afbeeldingslocatie: http://www.reichnation.com/uploads/dit.jpg
als je datbedoelt zou je denkik toch voor een alu of plastic plaatje moeten gaan wat je erop plakt/klikt/soldeert oid... of je moet gewoon de hele bovenplaat vd kast losmaken en er een nieuwe op maken die ietsje langer naar voren door steekt...

ik vind trouwens wel dat je je probleem een beetje vaag omschrijft en dat plaatje met zon 8hoek zonder enige bijschrift is ook niet bepaald duidelijk...

Verwijderd

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Nope, sorry. Snap niet echt waar je heen wilt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik was nogal druk, maar ik probeer het opnieuw.

De 2 randen aan de korte zijkanten die vind ik niet mooi. Deze krijg ik als hem zelf in elkaar zet ( ik bouw namelijk een lian li na ). Dan komt mij vraag, is hier een makkelijke manier om het voor panneel te maken. Hij moet 2 cm dik zijn.

Sorry dat het zo onduidelijk was, ik hoop dat ik nu nog duidelijk genoeg ben geweest, maar ik kan het probleem moeilijk omschrijven.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het lijkt er op die foto op alsof dat zwart randje een apart onderdeel is. Kun je die er niet af halen en overspuiten. Of er een vervangend alu stripje inzetten.

Is dat wat? Of begrijp ik je vraag verkeerd??

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26

Ibex

^^ met stom.

Indien nog niet duidelijk probeer ik ff uit te leggen (ik denk dat ik het begrijp)

Zo een hoek wordt geconstrueerd door bij de volgende opstelling:
code:
1
2
3
4
5
   |---------|
|--+---------|
|  |         |
|  |         |
|--|---------|

die 2 "flappen" om te vouwen zodat je dus een hoek bekomt. MAar dan zit je echter met een "snee" welke men bekomt doordat de 2 flappen naast elkaar liggen.

Ik denk dus dat de TS dit wil vermijden en wil laten lijken dat het allemaal mooi aan elkaar is, dus dat het lijkt of de hoek-constructie in 1 deel is gegoten oid.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Ibex schreef op 18 januari 2004 @ 21:53:
Indien nog niet duidelijk probeer ik ff uit te leggen (ik denk dat ik het begrijp)

code:
1
2
3
4
5
   |---------|
|--+---------|
|  |         |
|  |         |
|--|---------|

die 2 "flappen" om te vouwen zodat je dus een hoek bekomt. MAar dan zit je echter met een "snee" welke men bekomt doordat de 2 flappen naast elkaar liggen.

Ik denk dus dat de TS dit wil vermijden en wil laten lijken dat het allemaal mooi aan elkaar is, dus dat het lijkt of de hoek-constructie in 1 deel is gegoten oid.
Sorry ik kon het extreem slecht uitleggen, maar zo bedoel ik het precies.

Er zei net iemand kun je met carbon overheen. En dan zie je het niet, ik denk dat ik dat ga doen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.reichnation.com/uploads/dit.gif
tis nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ik denk dat je met het linkse plaatje zit, je kijkt zegmaar van boven tegen de zijkant van je frontplaatje aan, en je wilt het dicht hebben, zoals in het rechter plaatje met rood is aangegeven?
ok ik zat er helemaal naast, snapte er idd geen ruk van ;)

kan je de bovenste plaat niet ietsje verder laten uitsteken???

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:59 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ff naar de smederij toe rijden, die zetten het zo voor je, geen geknoei en super strak :)

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Om nu in feite eens nuttig te replyen, ik denk dat je het eventueel ook toe kunt lassen, solderen (afhangkelijk van het materiaal) en dan kunt afwerken door te schuren.
Ook kan je misschien een of andere metaalpasta gebuiken (mastiek-achtig) en daarna het boeltje opschuren.

oh, @ R3CoN; graag gedaan :) zoiets is ook niet echt makkelijk uit te leggen, maar het viel me opeens in hoe ik het kon uitleggen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ibex op 18-01-2004 22:10 ]

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Ibex schreef op 18 januari 2004 @ 22:07:
Om nu in feite eens nuttig te replyen, ik denk dat je het eventueel ook toe kunt lassen, solderen (afhangkelijk van het materiaal) en dan kunt afwerken door te schuren.
Ook kan je misschien een of andere metaalpasta gebuiken (mastiek-achtig) en daarna het boeltje opschuren.
Aluminium moet je lassen. Maar zo'n hoekje dichtlassen is nog wel prutswerk aangezien je het dichtvloeit als het ware. En kom maar eens in zo'n klei hoekje zonder dat je aan de buitenkant een plek krijgt waaraan je kunt zien dat het aluminium verhit is. Onmogelijk vooral als je 2 mm dik aluminium gebruikt. Ben nou zelf ook bezig met een Lian Li kast aan het nou bouwen door middel van originele panelen maar ik maak gewoon een binnenwerk van gelast aluminium waarop ik de Lian Li panelen oplijm.

Verwijderd

Dat soort hoeken bij dun materiaal kun je het beste TIG lassen (met of zonder toevoeging van een lasdraad). Daarna even met een schuurschijfje eroverheen en daarna met een polijstschijf. Dan het ziet er gelikt uit. :)

TIG lassen? searchen maar ;)
En eh mister Paul Hewson: Dit is gewoon ontzettend simpel en absoluut niet onmogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 18:43 ]

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd

Ibex schreef op 18 januari 2004 @ 21:53:

code:
1
2
3
4
5
   |---------|
|--+---------|
|  |         |
|  |         |
|--|---------|

Als je dan een rechthoekige plaat pakt, en dan ipv. die hoekjes eruit knipt van boven naar beneden, een inkepingkje maakt. Je kan dan zeg maar de bovenkant vouwen en de onderkant van het front, of het bakje :P, dan buig je ter hoogte van het gebogen gedeelte van de bovenkant, de zijkanten om en dan buig je de zijkanten, dan kan je als het waren de boven- en onderkant vast zetten met de zijkanten, wat zorgt voor stevigheid, dat kan je eventueel lijmen of popnagelen :P nieuwwerk woord, to popnagel or not to popnagel.. Wellicht een tip, voor de afwerking, koop een plaat mdf van twee cm dik ofzo en maak een mal, alle kanten afronden en dan meppen met een rubberhammer. Als je dan een mooie, mal :? hoe heet dah ookal weer wat je bij wiskunde maakt als je zo`n bakje moet ontwerpen blaat UITSLAG is het
.. maar dan kan je een soort van frontmaken met diepte erin, ipv, toch een wat plat front van zo`n Lian Li, zo iets als wat her versteegh heb gemaakt..
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/uitslag.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 19:19 ]

Pagina: 1