Laptop komt niet uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik heb sinds enkele weken een Acer TM 291LCI. Het gebeurt af en toe dat wanneer ik op de aan/uit-knop druk de laptop niet opstart maar in een soort van slaapstand terecht komt. Het lampje van de stroomvoorziening is dan gewoon aan, het lampje van de optische schijf brand, lampje van hardeschijg brand NIET en ik heb geen beeld. Ik krijg de laptop dan met geen mogelijkheid weer uit die (slaapstand)

De enige manier waarop ik dit op kon lossen is de accu verwijderen en weer opnieuw inpluggen. Dan weer opnieuw op aan/uit-knop drukken en hopen dat ie het weer gewoon doet.

Houd ik te lang de aan/uit-knop in of zo? Dit kan toch niet het probleem zijn of wel?

Ik weet hoe ik de laptop uit de slaapstand moet halen, maar als ik op die sneltoetsen druk, reageert hij, in dit geval nergens op.

Ik kon in het bijgeleverde boekje niets vinden over deze merkwaardige slaapstand. Weten jullie misschien de oplossing?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Niet op elke laptop werkt de slaapstand niet goed. Waar het precies in zit weet ik niet maar m'n Compaq heeft hetzelfde. Misschien dat het ligt aan slechte drivers o.i.d.
De enige oplossing was de slaapstand maar gewoon uitzetten. :)

Senile! Senile Oekaki

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Al een biosupdate gedaan?

Idd werken op sommige laptops de sleepstand niet!
Alternatief Hibernate...

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit heb ik al eerder meegemaakt en nog iemand op tweakers, ben er nog nooit uitgekomen. Je bios heeft keyboard nog niet geinitsialiseerd en je kan dus niks. Kunt proberen accu er af te halen en CMOS batterij der uit te halen maar denk neit dat dat werkt (bij mij iig niet)

[ Voor 11% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 05-02-2004 16:58 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook...

alleen mijn IBM X20 doet helemaal niks meer! als ik de batterij erin heb branden er geen lampjes... maar je hoort de processor wel!

zodra ik acculader erin doe branden er lampjes.. accu lamp brandt en de slaapstand.. maar met geen enkel mogelijk krijg ik hem uit de slaap stand!

ik heb hem een dag zonder accu en voeding gehouden.. maar nog steeds vergeet hij de slaapstand niet!

ik denk niet dat het software matig te maken heeft.. wat wel eventueel kan zijn is het toetsenbord..

weet niet wat ik nu moet doen.. iemand enig idee?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Biosupdate kan, maar Sp1 als je XP draait kan ook de oplossing zijn.
In de power opties van je OS moet je het zo instellen dat je HD nooit in slaapstand gaat, alleen je scherm oid.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
Ik neem aan dat we het hier hebben over de slaapstand/hibernate functie van windows en niet over de standby functie. Je kunt bij een laptop en pc instellen wat er moet gebeuren als je de powerknop indrukt, hierbij kan ook gekozen worden of hij in de slaapstand moet afsluiten, of normaal afsluiten. Dit kun je vinden bij de eigenschappen voor energiebeheer en dan tabblad geavanceerd.

Als een laptop in slaapstand verkeerd zal hij helemaal geen teken van leven meer vertonen hij staat dan fysiek uit. de inhoud van het geheugen is gekopieerd naar de hd(hiberfil.sys) en zodra de pc weer opstart word dit weer teruggekopieerd naar het geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sicko op 01-07-2004 23:39 ]

Verwijderd

juist.. die van mij is fysiek uit.. maar gaat ook niet meer aan..
IBM gebeld.. ze zeggen dat de moederbord defect is..

had je maar netzoals een atx moederbord een jumpertje die je even kon flashen..

moet hem maar eens brengen naar een laptop expert zonder garantie :(

Verwijderd

Bij mijn laptop moet ik dan een keer op de powerknop drukken om hem uit slaapstand te halen.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 10:02:
Ik heb dit probleem ook...

alleen mijn IBM X20 doet helemaal niks meer! als ik de batterij erin heb branden er geen lampjes... maar je hoort de processor wel!
Mierenneukers modus: Een processor kan je niet horen... weet niet wat je wel precies hoort, maar de processor is niet mogelijk..

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Een kennis van me had soortgelijke problemen met zijn nieuwe Packard Bell / Nec laptob.
Dit bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door Norton Antivirus 2004.
Na installatie van NAV 2003 waren de problemen over.

Verwijderd

Ja of het is de fan.. maar je hoort in ieder geval iets wat draait of werkt als ik de accu erin doe..

software matig ligt het bij mij niet.. het is puur hardwarematig..

is er iemand die een IBM x20 heeft? zou diegene een foto willen maken van onder het toetsenbord.. want bij mij ligt daar een kabeltje los.. weet niet waar die hoort..
op m'n werk ook al naar zitten kijken maar niemand kwam eruit..

Verwijderd

Eindelijk heb ik een reactie van IBM.

het is dus een touchscreen wat ik heb.. die kabeltje is dus voor een touchscreen functie..

maar daar heb ik nog niks aan!

iemand enig idee wie een IBM TP x20 in bezit heeft? heb een nieuw moederbord nodig...
Pagina: 1