SATA als boot schijf

Pagina: 1
Acties:

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist nieuw aangeschaft een NEO MSI moederbord inclusief diverse toebehoren. Hierop wil ik een SATA samsung aansluiten. Op dit moment nog geen andere IDE Harde schijven. Is het dus mogelijk als ik de SATA op 1 aansluit dat deze dus als boot kan worden gebruikt? En op wat moet ik dan zijn jumpers zetten. Is dat gewoon master?

En als ik later dus een IDE erbij wil hangen dan neem ik aan gewoon op IDE 1 en toch weer als master. IK neem aan dat ik het in het BIOS allemaal kan instellen. De handleiding van MSI is er een beetje wazig over!

Eddie

Verwijderd

kan je gewoon in je bios instellen :+

je kon het ook vragen in het

MSI 865 (P/PE/G) 875P Neo [Ervaringen Deel 2] topic!!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:18 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01

Paulus0013

pom pom

misschien moet je je eerst eens gaan verdiepen in wat sata is, dan was je vraag overbodig geweest
Zojuist nieuw aangeschaft een NEO MSI moederbord inclusief diverse toebehoren. Hierop wil ik een SATA samsung aansluiten. Op dit moment nog geen andere IDE Harde schijven. Is het dus mogelijk als ik de SATA op 1 aansluit dat deze dus als boot kan worden gebruikt?
-> JA
En op wat moet ik dan zijn jumpers zetten. Is dat gewoon master?
-> master en s-ata :?
En als ik later dus een IDE erbij wil hangen dan neem ik aan gewoon op IDE 1 en toch weer als master
-> juist ja IDE 0 en kan dan gewoon op master
IK neem aan dat ik het in het BIOS allemaal kan instellen
-> JA dat kan
De handleiding van MSI is er een beetje wazig over!
-> nog een keer lezen dan ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Paulus0013 op 18-01-2004 21:21 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gewoon die S-ATA schijf aansluiten. In het BIOS bij de bootsequence na Floppy op Serial ATA zetten.

Bij het installeren van Windows XP/2K op F6 (?) drukken om alternative schijfstuurprogramma's te installeren en dan vraagt ie na een tijdje om een floppy erin te douwen van de S-ATA controller. Die heb je gekregen bij je mobo.

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Thanks allemqaal en ik ga:

- MSI 865 (P/PE/G) 875P Neo [Ervaringen Deel 2] topic!!

Doornemen!!!!

Eddie