Toon posts:

Koolance PC2-601BW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een lelijke Sweex kast (de goedkoopste) en werk nog met luchtkoeling. Ik wil nu overstappen op WC en een nieuwe kast kopen. Mijn oog is gevallen op de Koolance PC2-601BW, deze goed uit de test komt en de kast is perfect afgewerkt. Maar ik heb wat gehoord over het Koolance koelblok (cpu) dat niet echt hoogwaardige resultaten levert. Ik ben van plan m'n XP2500+ die op lucht 2.4Ghz doet te pushen naar 2.5-2.6Ghz. Welk cpublok is voor mij de beste keuze, en als nodig moet ik de tubing vervangen of past hij gewoon?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 08:03
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:05:
Ik heb nu een lelijke Sweex kast (de goedkoopste) en werk nog met luchtkoeling. Ik wil nu overstappen op WC en een nieuwe kast kopen. Mijn oog is gevallen op de Koolance PC2-601BW, deze goed uit de test komt en de kast is perfect afgewerkt. Maar ik heb wat gehoord over het Koolance koelblok (cpu) dat niet echt hoogwaardige resultaten levert. Ik ben van plan m'n XP2500+ die op lucht 2.4Ghz doet te pushen naar 2.5-2.6Ghz. Welk cpublok is voor mij de beste keuze, en als nodig moet ik de tubing vervangen of past hij gewoon?
De beste keuze is een whitewater koelblok of een dangerden RBX (of iets dergelijks, zo even nazoeken). Verder weet ik niet veel van koolance, behalve dan dat die kasten niet écht super schijnen te presteren. Een losse radiator (denk aan een airplex evo 120 of 240 of een blackice) presteren een stuk beter :) .

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien welke doorsnede de slangen hebben die bij de Koolance geleverd worden?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Epsilon

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:24:
Weet iemand misschien welke doorsnede de slangen hebben die bij de Koolance geleverd worden?
klein
als ik me niet vergis 8mm

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op 18 januari 2004 @ 21:16:
[...]

De beste keuze is een whitewater koelblok of een dangerden RBX (of iets dergelijks, zo even nazoeken). Verder weet ik niet veel van koolance, behalve dan dat die kasten niet écht super schijnen te presteren. Een losse radiator (denk aan een airplex evo 120 of 240 of een blackice) presteren een stuk beter :) .
Dat Dangerden RBX blokje past dus maar waarom heeft die 2 outlets, hoe gaat dat in z'n werk?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 08:03
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:54:
[...]

Dat Dangerden RBX blokje past dus maar waarom heeft die 2 outlets, hoe gaat dat in z'n werk?
Die 2 outlets schijnen een stuk betere koelprestatie te leveren, je krijgt er gewoon een Y-stukje bij, je knipt 2 stukjes slang, dat zet je op de outlets, sluit je aan op de Y en klaar :)

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 10:39
Die innovatek x-flow dingen zijn ook 8mm. Daar was ik op gefocused toen ik van plan was het koolance setje te kopen. Helaas draait mijn 2.4@3.0ht maar op 41C maximaal. Dus niet echt de moeite waard.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:24:
6mm

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Pak gewoon een dremel, en mod een waterkoelset in je goedkope Sweex kast. Mocht het totaal niet lukken, dan kun je altijd nog een grotere(en mooiere) kast kopen waar je het inbouwt ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

waarom koop je niet een Chieftec Dragon Big tower met een betere waterkoeling, zelfde kast en heb je meteen betere resultaten, vergt dus alleen meer inbouw werk. Hoewel ik zelf die waterkoeling bovenop de koolance cases ook wel vind rulen!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou weet ik dus niet hoe groot de slangetjes zijn aangezien de een zegt 6 en de ander 8 :|

Verwijderd

buitendiameter is 10.... meer kan ik je niet vertellen :P

ik heb ook 8mm binnendiameter in mijn hoofd zitten maar ik heb het standaard koolance blok dus weet het niet zeker...

Verwijderd

Ik zal als ik jou was geen Koolance nemen. Het is wel goed, en ziet er ookwel cool uit alleen ze zijn niet super stil. en van dat geld (Bij MyCom hier 205 euro) heb ik een complete set dat stiller is en mischien beter koelt :9

Maar de keus is aan jezelf. Is natuurlijk wel handig zo kast die kant en klaar is :*)

Edit, Ik heb een WC samengesteeld die ongeveer 200euro kost incl. verzend kosten. Dat is goedkoper dan de Koolance, dies 205 zonder blokjes

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar die 200 euro van jou is dat incl. kast?

Ik heb verder geen ervaring met WC en ik wilde dus die Koolance kopen met het nieuwe Dangerden blokje. Koolance kost 190 Eur bij empc, en btw kan er altijd af >:)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Die koolance is mijns inziens wel redelijk als je niet (meer) bent gebrand op dikke OC's (like me) maar meer op stilte... Op mode 1 is het ding niet hoorbaar en presteerd iets beter dan alpha-klasse luchtkoeling...

Wil je dikke OC's draaien dan is het inderdaad verstandig eens te kijken naar DD, whitewater en dat soort ongein :) .

Maar op zich zijn die Koolance speeltjes niet slecht hoor! Het is alleen niet voor de Die( die! die! die!)-hard overclocker ;) .

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben denk ik geen die-die-enz-overclocker, ik doe niet aan vmods en dergelijke en wil een snelle/stille pc. Mijn XP2500+ doet 2.4Ghz op lucht dus ik wil minimaal 2.5Ghz halen op water. Er is alleen nog iets dat ik wil weten voor ik dit bestel. De doorsnee van de slangen van de Koolance (zijn deze te vervangen? of passen ze dan niet meer op pomp?). En welk blokje de beste keus is (ff niet op de prijs gelet), Koolance CPU blok ziet er waardeloos uit.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:19:
Ik ben denk ik geen die-die-enz-overclocker, ik doe niet aan vmods en dergelijke en wil een snelle/stille pc. Mijn XP2500+ doet 2.4Ghz op lucht dus ik wil minimaal 2.5Ghz halen op water. Er is alleen nog iets dat ik wil weten voor ik dit bestel. De doorsnee van de slangen van de Koolance (zijn deze te vervangen? of passen ze dan niet meer op pomp?). En welk blokje de beste keus is (ff niet op de prijs gelet), Koolance CPU blok ziet er waardeloos uit.
De slangen zijn 8mm binnendiameter dacht ik zo... en je kunt altijd koppelstukjes maken... Het cpu block is idd niet groot, maar wat wil je voor 35 euri... :) En wat de prestaties betreft, google je suf genoeg info. Als je de tijd/het geduld/het geld én het doorzettingsvermogen hebt zou ik gewoon voor High Performance zelfbouw gaan, lekker prutsen en een heel voldaan gevoel op het eind :) .

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Welk blokje is nou de beste keus, heb net nog ff op tweakstore gekeken naar de Dangerden RBX, die heeft: available with 9,5mm and 13mm hose fittings. Deze past dus niet zonder aanpassingen, waar kan ik die verloop stukjes krijgen?

Verwijderd

Ik heb een koolance kast. de pomp en radiator doen hun werk over het algemeen goed. niet zo goed als een blakc ice overigens maar het werkt vrij goed. Als ik jou was zou ik geen koolance blokken nemen. ik zou een danger den cpu/video blok nemen. als je die bij tweakstore besteld en je situatie uit lecht krijg je de stukjes slang en de koppel stukjes er gratis bij. teminste dat was bij mij zo. ik heb nu een koolance case met een Maze 4 en een Radeon blok. temperatuur van me CPU is van 47 stressed naar 38 stressed gegaan. een amd barton @13x195

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap