[TV] Nieuwe zwarte 37cm, wie/wat/waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
Allereerst mijn keuze voor dit forum, en niet 'Beeldkannonnen en videoplanken', BV vind ik iets te veel gericht op computers, en dit topic is lekker algemeen.

Maargoed, ik ben dus op zoek naar iets waarvan ik niet weet waar ik het krijgen moet. Op dit moment ben ik in het bezit van een ProVision (Blokker) TV'tje, helaas zonder koptelefoonaansluiting, mono (blikkerig) geluid en een vierkante afstandbediening die niet veel goeds betekent(lastig te orienteren).
Daarom wil ik een nieuwe, en heb ik al enkele sites afgestruint(oa. de grote merken ;)). En wat krijg ik, tv's van 54cm of groter, en bijna allemaal wit of grijs. Vaak nog breedbeeld ook. Daar kan ik niks mee, aangezien ik daar gewoon de ruimte op m'n bureau niet voor heb, en wit niet past bij de rest van al dat zwarts op mijn bureau(PC-speakers, toetsenbord, muis, scherm). Een TV-kaart zoek ik niet, aangezien ik dan achter de pc moet zitten om TV te kijken(soms wil ik dat ding gewoon UIT OK! :*)). Dus, even lijstje met 'eisen':
- 37CM diagonaal
- Zwart
- Stereo (tot zover vrij basic)
- Scart, liefst 2x
- 100HZ indien mogelijk
- Koptelefoonaansluiting
- Beetje aandacht besteed aan de afstandsbediening, dus niet zeg maar alle knopjes in dezelfde rechthoekige vorm.
- D'r zal digitenne op gekeken worden, dus van mij part heeft ie ruimte voor 3 zenders :p
Waar vind ik zo'n toch vrij basic ding (rond de 200/300 euro moet lukken toch?)?

Edit: Oja, AV kan ook nog 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 18-01-2004 21:07 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

je keuze is wel begrijpelijk, maar toch hoort dit in Audio, Video en HiFi :)

NSTM --> AV dus :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Voor een TV zou ik toch eens lekker de stad in gaan. Gewoon alle AV-winkels een beetje langs.
Kom je ook eens buiten ;)

Sharp heeft wel geinig spul overigens.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 08:39

tweakerbee

dus..?

Sorry, maar volgens mij heb je geen flauw idee van waar je mee bezig bent. Een 37cm TV met 100Hz?
Ga gewoon naar de dichtstbijzijnde Megapool/Blok/BCC en laat je daar gewoon goed adviseren. Neem het lijstje met eisen wat je hier hebt gezet mee.
Je kunt niet van specs kijken of een TV goed is, dus zul je hem toch moeten gaan bekijken. Verder heb ik qua prijs geen enkel idee, maar bij de BCC zul je zeker niet teveel betalen.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Een 37cm TV met 100Hz?
Kan dat niet dan? is toch gewoon verversings'snelheid'? Is 100Hz(100 beeldjes per seconde) onmogelijk op n kleiner TV'tje dan? Kijkt tenminste beetje rustig... Maargoed, helaas zit hier in IJsselstein alleen een EP, die zijn reteduur. Nieuwegein(city) niet veel beter(misschien Modern? Staffhorst is volgens mij ook vrij duur) en naar Utrecht vind ik weer wat ver :p.

Edit: ja ik weet dat ik de tram kan pakken, maar n liev onschuldig kindje van 15 al helemaal naar utrecht in z'n uppie? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RSpliet op 18-01-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 18 januari 2004 @ 21:13:
[...]
Kan dat niet dan? is toch gewoon verversings'snelheid'? Is 100Hz(100 beeldjes per seconde) onmogelijk op n kleiner TV'tje dan? Kijkt tenminste beetje rustig... Maargoed, helaas zit hier in IJsselstein alleen een EP, die zijn reteduur. Nieuwegein(city) niet veel beter(misschien Modern? Staffhorst is volgens mij ook vrij duur) en naar Utrecht vind ik weer wat ver :p.
Nou dat valt best mee hoor, als je de tram richting Utrecht neemt, uitstapt na de halte Westraven (weet niet precies hoe die halte heet), dan ligt de BCC op loopafstand (achter de Praxis, naast de Toys 'r Us :)
Edit: ja ik weet dat ik de tram kan pakken, maar n liev onschuldig kindje van 15 al helemaal naar utrecht in z'n uppie? ;)
tis dezelfde tram als naar Nieuwegein hoor :P tenzij je de fiets pakt natuurlijk, maar weet je wel niet wat er allemaal kan gebeuren met een liev onschuldig kindje van 15 op de fiets? :+

[ Voor 20% gewijzigd door LuNaTiC op 18-01-2004 21:32 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoezo ga je niet voor een kleine LCD TV. Die zijn vaak wel in het zwart te krijgen en nemen ook nog eens weinig plaats in. Gaat alleen wat boven je budget uit denk ik zo.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Gaat alleen wat boven je budget uit denk ik zo.
Daarom dus ;). Oja, en LCD-TV's zijn vaak lastig te bekijken vanuit een hoek van x graden, dus doe mij maar n simpele 'ctr'(heet dat ctr bij TV's?) tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook een tijdje gekeken naar een 37 cm stereo tv, maar waar ik ook zocht, ze waren allemaal mono. De stereo tv's van dat formaat waren allemaal breedbeeld en boven budget, dan kies ik liever een lcd tv.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je toch gaat kijken naar een LCD-TV zou je kunnen kijken naar een normaal TFT scherm voor een PC voor een euro of 250, en dan haal je zo'n geval van trust wat een TV maakt van een computerbeeldscherm. Heb je voor 300 euro een LCD TV :) (wat kosten die normaal?). Ik heb ze zien liggen bij de Office Center (naast de Makro in Amsterdam).

Of wordt dit te tweaker? :+

edit: oja, volgens mij geen scart :X

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 18-01-2004 21:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:03
Kijk eens op www.kieskeurig.nl. Daar staan veel tv's op. Ik heb net even gauw gekeken, maar er zijn wel tv's van 37 cm met stereo geluid, maar geen eentje met 100 Hz.

klik hier maar eens!

[ Voor 41% gewijzigd door I-King op 18-01-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
100Hz hoeft ook niet, ik dacht alleen, als t kan, doen! ;)
Als je toch gaat kijken naar een LCD-TV zou je kunnen kijken naar een normaal TFT scherm voor een PC voor een euro of 250
Dat zoek ik dus niet. Ik zoek potjandorie gewoon een simpele zwarte kleine tv... :'( overal vind ik vanalles tussen 2 en 29 inch, maar niks in de 'middenmaat', zoals ik ze zoek(m'n pa heeft een 2" tv'tje, best geinig ding, alleen in 2005 obsolete :p)...

Ik ga eens kijken op kieskeurig, tnx :) Helaas, niet zwart voor zover ik kon zien. Alleen die bovenste, maar die ziet er niet uit, die boxen nemen teveel ruimte in, en als ik toch ga mierenneuken, die ronde bovenkant is waardeloos, kan ik me settopbox niet op kwijt :p T is wel zo dat ik een kamer van 2,5 bij 3,5 meter heb, da's nie veel, en daar moet ik dat ding dus een bescheiden plekje geven. Echt veel ruimte mag die niet innemen, dus liefsy de speakers aan de zijkant, wijzend naar de zijkant(inbouw ipv uitsteek naar mij toe).

* RSpliet denkt dat ie maar wat spuitbussen bij de gamma moet halen ofzo :-|

[ Voor 71% gewijzigd door RSpliet op 18-01-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Misschien dan maar zoeken naar een goed tweedehands exemplaar? Op Marktplaats staat bijvoorbeeld deze: http://marktplaats.nl/mar...a/tvs/50940.htm?av=a&fo=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
2ehands is bij voorbaat een no-go. Geen garantie, vaak oude dingen voor relatief hoge prijzen(dat ding dat jij noemt hebben we hier in t wit staan, ook geen teletext. T geluid is nog blikkeriger dan m'n Mono Provisionnetje, en t beeld is vrij wazig). Ik ga morgen philips voor de gein bellen, vragen of zij er een hebben. Op z'n minst een leuke reactie van ze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
je ziet tegenwoordig ook vaak audiosonic (geloof ik) tv's in de aanbieding voor 150 euro, heeft scart, en een beetje afgeronde afstandbediening

op zich hele leuke tvtjes

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

er zijn gewoon geen 37 cm. televisies op de markt die alles bieden wat jij wilt, ze zijn altijd basic, strereo is zelfs al een uitzondering op zulke kleine tv's, laat staan 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
Philips heeft nog een paar 37cm televisies gemaakt met Stereo- geluid. Ik heb zelf de 14PT2663 (gekocht op 22 december 1999 voor omgerekend €237,78, wat toen 524 gulden was).

Ik zie op de website van Philips over 37cm televisies, geen enkele in het arsenaal meer zitten die stereo geluid heeft.

Op www.kieskeurig.nl staan een aantal modellen (de 14PT2663, de 14PT3685, de 14PT2666 en de 14PT2665) die stereogeluid hebben. Allen hebben maar 1 scartaansluiting. De 14PT2663 die ik heb is de enige zwarte tv, de rest is uitgevoerd in grijs. De 14PT2666 is de nieuwste en heeft de meeste opties, deze lijkt dan ook de beste keus.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://www.sony.nl/PageVi...x3+TV&productsku=KV14CT1B

Zo'n klein Sony Tv'tje vind ik altijd erg gaaf om te zien. Geven mooi en ook vlak beeld :)

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_KV-14CT1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 14:56
Timmey schreef op 19 januari 2004 @ 01:05:
http://www.sony.nl/PageVi...x3+TV&productsku=KV14CT1B

Zo'n klein Sony Tv'tje vind ik altijd erg gaaf om te zien. Geven mooi en ook vlak beeld :)

[afbeelding]
Betrekkelijk wit niet?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
* RSpliet heeft nu (in random volgorde) Philips, Sony, Sharp, JVC, B&O, LG, Panasonic, Audiosonic, Grundig, Samsung en Bose gehad. Ik ben al langs EP, Expert, Staffhorst en Modern geweest, en NIKS gevonden. T schijnt dat ze nu alleen nog maar in zilver gemaakt worden :(. Nuja, dan maar n zilverkleurige. Nu alleen nog een zien te vinden in stereo met platte bovenkant(geen Philips dus :p). Nuja, tnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
g1431 van proline :)

tv van 89 euro, met teletekst, zwarte behuizing, afstandsbediening én batterijen hiervoor ;)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
stereo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

waarom is stereo nou zo belangrijk op zo'n klein ragbakkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tis maar een voorstel. Dat ding hebben ze ook wel in donkerdere kleuren :)
Anoniem: 45379 schreef op 20 januari 2004 @ 00:26:
waarom is stereo nou zo belangrijk op zo'n klein ragbakkie?
Inderdaad. Hij geeft zelf al aan niet eens ruimte te hebben voor een grotere Tv. Laat staan dat hij in die kleine ruimte veel verschil hoort tussen stereo en mono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Ik weet dat de kwaliteit van t geluid niet uber zal zijn op zo'n TV'tje, maar als ik TMF/MTV bijv. aanzet, hou ik wel van n beetje goed geluid. Zeker als t digitaal word ;). Magoe, ook m'n ouders willen een nieuwe, en die hebben wel een iets groter kamertje ;).

Pagina: 1