Toon posts:

xp2400+ wel/niet/hoe unlocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik lees echt heel tegenstrijdige berichten na een tijdje searchen op het forum.
Er wordt veel gezegd dat een xp2400+ standaard unlocked is. Als ik echter in de bios van mijn MSI KT4AV een andere multiplier dan 15 kies moet ik eerst mn cmos weer resetten wil mn computer uberhaupt weer aan kunnen. Lijkt me dus dat mijne wel locked is.
Verder lees ik over een wiretrick: een koperdraadje in de socket en je kan multipliers tot 12,5 kiezen. Zou dit dan wel werken bij mij?
En dan nog het verbinden van bruggen; dat zie ik eigenlijk niet zitten, strax mol ik mn cpu. Maar is dit beter?

Sorry dat het misschien een beetje newby klinkt maar ik weet gewoon niet wat ik moet geloven, mede door de gedateerdheid van de berichten..

Bedankt voor uw hulp!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 20:51:
Hoi
Ik lees echt heel tegenstrijdige berichten na een tijdje searchen op het forum.
Er wordt veel gezegd dat een xp2400+ standaard unlocked is. Als ik echter in de bios van mijn MSI KT4AV een andere multiplier dan 15 kies moet ik eerst mn cmos weer resetten wil mn computer uberhaupt weer aan kunnen. Lijkt me dus dat mijne wel locked is.
Verder lees ik over een wiretrick: een koperdraadje in de socket en je kan multipliers tot 12,5 kiezen. Zou dit dan wel werken bij mij?
En dan nog het verbinden van bruggen; dat zie ik eigenlijk niet zitten, strax mol ik mn cpu. Maar is dit beter?

Sorry dat het misschien een beetje newby klinkt maar ik weet gewoon niet wat ik moet geloven, mede door de gedateerdheid van de berichten..

Bedankt voor uw hulp!
Een 2400+ is standaard unlocked, net zoals elke andere Tbred B processor. Ik denk dat de fout echt in jouw mobo zit als je je multiplier kan veranderen. Is het niet per ongeluk zo dat je in plaats van met bios met jumpers je multiplier moet veranderen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58
2400+ hoeft dezer dagen alleen geen t-bred-b te zijn. Kan ook een thorton zijn, en die zijn geloof ik wel gelocked.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Henk
Breepee schreef op 18 januari 2004 @ 20:55:
2400+ hoeft dezer dagen alleen geen t-bred-b te zijn. Kan ook een thorton zijn, en die zijn geloof ik wel gelocked.
oew :9

in dat geval: stepping/type core? gebruik desnoods wcpuid of cpu-z om er achter te komen als je het niet zeker weet :)

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op 18 januari 2004 @ 20:57:
[...]

oew :9

in dat geval: stepping/type core? gebruik desnoods wcpuid of cpu-z om er achter te komen als je het niet zeker weet :)
Was ik idd vergeten te melden. CPUZ geeft aan dat het een thoroughbred is. Stepping is 1.
Code die op mn cpu zelf staat is AIUHB 0313MPMW.
Kunnen we hier wat meer mee?

Verwijderd

Die is gewoon unlocked in een mobo met een KT400 of nforce2 moederbord als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:24:
Die is gewoon unlocked in een mobo met een KT400 of nforce2 moederbord als het goed is.
Ja als het goed is hoor ik meer. Maar is dat ook zo op een MSI mobo?
En anders: waarom vind ik dan ook een unlocking manier op internet als ze allemaal al unlocked zijn??
Mijn pctje start echt niet meer op als ik een andere multiplier kies hoor...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45
Je moet de stepping op de core nakijken en de week van de proc.
Vanaf week 43 zijn alle XP's gelocked, en ook niet te unlocken via het draadjes manier oid.
Ik denk dus helaas voor jou dat je een week 43 of later hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 18-01-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 18 januari 2004 @ 21:32:
Je moet de stepping op de core nakijken en de week van de proc.
Vanaf week 43 zijn alle XP's gelocked, en ook niet te unlocken via het draadjes manier oid.
Ik denk dus helaas voor jou dat je een week 43 of later hebt.
Hint: kijk es drie post omhoog ;)
Welk jaar week 43? Mijne is week 13 2003.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
probeer hem eens op 12.5x166 te zetten, draait hier op a7n8x (y) zonder volt aanpassingen :P

Verwijderd

Topicstarter
Vierkant228 schreef op 18 januari 2004 @ 21:34:
probeer hem eens op 12.5x166 te zetten, draait hier op a7n8x (y) zonder volt aanpassingen :P
duhh. dat is ook juist wat ik wil maar wat niet kan ;)

• Henk
áls hij gelockt is kan je niet makkelijk unlocken, maar dat lijkt mij sterk aangezien hij dus week 13 2003 is :P

Maar dan misschien je mobo? pak je manual dr eens bij om te kijken of daar misschien in staat hoe je je multiplier moet veranderen? :)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
LOL, kan je hem wel om komen ruilen, gaat hier een 2500+@3200 in en de 2400 komt op een kt266pro plankie, maakt mij die lock niet meer uit

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:34:
[...]

Hint: kijk es drie post omhoog ;)
Welk jaar week 43? Mijne is week 13 2003.
:o Sorry, ik had hier halve pagina's |:(
Maarja nu lees ik het wel, en volgens mij unlocked het mobo hem idd niet auto, maar zou die dus wel het draadjes truuk toe kunnen passen ?

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op 18 januari 2004 @ 21:38:
Maar dan misschien je mobo? pak je manual dr eens bij om te kijken of daar misschien in staat hoe je je multiplier moet veranderen? :)
Multiplier kan ik zo veranderen in mn bios, zij het niet dat als ik em op een andere waarde dan 15 zet mn computer niet meer opstart..

• Henk
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:55:
[...]

Multiplier kan ik zo veranderen in mn bios, zij het niet dat als ik em op een andere waarde dan 15 zet mn computer niet meer opstart..
Kvind et maar vaag :+ misschien omdat de chipset een KT400A betreft? dat die A voor Anti-overclockerig staat? :+

Ik zou MSI even meelen :) denk dat die een stuk eerder een oplossing hebben dan wij met onze speculaties.

• GeeMoney
Hij heeft gewoon geen nforce chipset, de KT400A unlocked hem niet, enigste chipset die dat wel doet is een Nforce.
Het heeft al helemaal geen nut MSI te mailen hoor;
Goedemiddag, ik zoek een Bios die mijn Proc WEL unlocked
MSI: is goed meneer, regelen we even :o
Denk het dus ook niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dat geeft meer duidelijkheid. Bedankt daarvoor.
Maar zou zo'n wire-trick dan wel werken?? Denk het wel toch of niet?

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik weet het wel zeker :P

heb het zelf ook gedaan op mijn nforce 2 wat dus helemaal niet hoeft 8)7

maar wire-trick werkt prima op een a7v333 dus waarom niet op een msi :?

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor! Het is gelukt!
Heb de wiretrick gedaan met een vezeltje van een floppykabel en ik kan nu multipliers veranderen! Jippie! Run nu ff voor de test 166x10 maar daar valt dus nog heel wat aan te tweaken tijdens mijn tentamenweek :) (Dom!)

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

geef de url is van waar de wiretrick staat

Verwijderd

geef de url is van waar de wiretrick staat
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Verwijderd

Topicstarter
yes die site!
Dan socket view, amd t-bred, multi unlock in bios

dan zie je een streepje waar jij dus ff een draadje tussen moet doen.
Pagina: 1