Weet iemand of 1 zo'n standaard fan aansluiting op je mobo genoeg stroom kan leveren voor 3 a 4 fans op 12 volt en een paar ledjes????
Geen idee, sluit ze gewoon aan op je voeding, weet je in ieder geval zeker dat het wel werkt.
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
zou je niet beter een fanbus maken?
Dus al je fans aansluiten op een molex. Ik denk dat dat toch een heel stuk veiliger zal zijn, want ik denk niet dat een mobo is gemaakt om meer dan 1 fan per aansluiting te laten werken?
Dus al je fans aansluiten op een molex. Ik denk dat dat toch een heel stuk veiliger zal zijn, want ik denk niet dat een mobo is gemaakt om meer dan 1 fan per aansluiting te laten werken?
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
nee kan nie..ik weet nie hoeveel het wel kan leveren,.. maar dat zeker weten nie,..1 fan kan hij per aansluiting voeden
Die dingen kunnen heel weinig trekken meestal, staat wel in het boekje van je mobo hoeveel precies als het goed is. Als je 12V wilt gebruiken kan je dat veel beter gewoon van je molex trekken.
Het is volgens mij ook afhankelijk van de fans.
De ene fan vraagt meer stroom dan de andere.
Ik heb bv fans van 3,48 watt en fans van 1,6 watt.
Kijk idd naar de gebruiksaanwijzing van je moederbord of neem een fancontroler van bijvoorbeeld de Zalman ZM-MFC1.
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-mfc1.htm
Hierop kun je 6 fans aansluiten en stroom pakt de fancontroller rechtstreeks
vanaf de voeding.
De ene fan vraagt meer stroom dan de andere.
Ik heb bv fans van 3,48 watt en fans van 1,6 watt.
Kijk idd naar de gebruiksaanwijzing van je moederbord of neem een fancontroler van bijvoorbeeld de Zalman ZM-MFC1.
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-mfc1.htm
Hierop kun je 6 fans aansluiten en stroom pakt de fancontroller rechtstreeks
vanaf de voeding.
Verwijderd
ik zou ze gewoon paralel schakelen aan een 4-pins molex, dan kan je ervoor kiezen om ze op 12V, 7V of 5V te laten draaien. als je het wil kunnen regelen zou je een fancontroller kunnen kopen, of er zelf 1tje maken (das veel leuker
)
Ik was dat ook al van plan, zelf maken. Ik had daarover ook een leuke howto gelezen op GoT maar k wist niet zeker waar ik de stroom weg moest halen.Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 20:58:
ik zou ze gewoon paralel schakelen aan een 4-pins molex, dan kan je ervoor kiezen om ze op 12V, 7V of 5V te laten draaien. als je het wil kunnen regelen zou je een fancontroller kunnen kopen, of er zelf 1tje maken (das veel leuker)
Maar k ga dus zekers zelf 1tje maken
edit:
Volgende vraag:
Heeft iemand een overzichtje van een molex-connector voor mij. Welke kabel 12 volt levert en welke de ground is en dat soort stuff zodat ik me fanbus/baybus goed kan aansluiten???
Volgende vraag:
Heeft iemand een overzichtje van een molex-connector voor mij. Welke kabel 12 volt levert en welke de ground is en dat soort stuff zodat ik me fanbus/baybus goed kan aansluiten???
[ Voor 18% gewijzigd door Fr33z op 18-01-2004 23:31 ]
Geel is 12 volt, zwart is ground en rood is 5 volt.
Staat ook in de faq hoor
Staat ook in de faq hoor
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
ja maar wrom zijn er dan 2 zwarte???? Hoe zit dat dan?bobo1on1 schreef op 18 januari 2004 @ 23:56:
Geel is 12 volt, zwart is ground en rood is 5 volt.
Staat ook in de faq hoor
de 2 zwarte zijn alle twee 0V dus die kan je aan elkaar verbinden, of je gebruikt er maar eentje van, dat maakt niet uit. De zwarte zijn gelijkwaardig.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Wietman!!!
Lees alsjeblieft de FAQ en de richtlijnen door. En kijk gelijk even in de handleiding van je moederbord.
Lees alsjeblieft de FAQ en de richtlijnen door. En kijk gelijk even in de handleiding van je moederbord.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()