Telefonie kabel doortrekken ivm ADSL.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo luitjes,

Ik ga mijn telefonie kabel doortrekken omdat mijn ADSL aansluiting naar boven moet. Nou heb ik al alles, RJ11 connectors, een tang, en de kabel (Cat5) reeds getrokken. Maar wat is de pinout van een telefonie kabel kan hem nergens vinden. Ik weet dat het 4 aders is waarvan er maar twee worden gebruikt. Maar ik bedoel wat aan de eerste kant van de kabel in de eerste pin komt is die aan de andere kant ook weer nummer 1 of issie daar 4 ?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
er wordt alleen de twee middelste aansluitingen gebruikt. De kleuren weet ik effe niet uit mijn hoofd. Maar is vast wel te vinden hier. Dacht van blauw en rood, maar week nie zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 18-01-2004 20:09 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51
Als je gewoon in beide stekkers de zelfde kleuren doet en de zelfde volgorde gaat het altijd goed

• fleppuhstein
IS alweer gelukt van connector naar connector, wat kabel 1 is, blijft kabel 1. Nu alleen nog een modulaire doos halen en ben ik weer even klaar.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

k weet niet zeker of het slim is om je telefoinaans,uiting voor je ADSL modem te verlengen. Vaak werkt het niet(goed) en providers geven je (meestal) geen ondersteuning meer als het verlengd aangesloten is. Je modem *moet* volgens de handleiding naast/bij het ISRA punt zitten. Nouja als je geluk heb, (en een beetje een goed signaal) dan werkt het wel... Succes ermee!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Luxx schreef op 18 januari 2004 @ 21:10:
k weet niet zeker of het slim is om je telefoinaans,uiting voor je ADSL modem te verlengen. Vaak werkt het niet(goed) en providers geven je (meestal) geen ondersteuning meer als het verlengd aangesloten is. Je modem *moet* volgens de handleiding naast/bij het ISRA punt zitten. Nouja als je geluk heb, (en een beetje een goed signaal) dan werkt het wel... Succes ermee!
Klopt, is vaak op eigen verantwoordelijkheid, dus met snelheid of instabieliteits problemen hoef je dan niet bij je isp te zeuren. Is veel verstandiger om ethernet te verlengen en _niet_ de telefonie kant.

En waarom er dan usb modems bestaan .... beats me :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fleppuhstein
bjck schreef op 18 januari 2004 @ 21:16:
[...]

Klopt, is vaak op eigen verantwoordelijkheid, dus met snelheid of instabieliteits problemen hoef je dan niet bij je isp te zeuren. Is veel verstandiger om ethernet te verlengen en _niet_ de telefonie kant.

En waarom er dan usb modems bestaan .... beats me :(
Daar ga je al, stel je hoofdaansluiting zit in de meter kast, en een beetje USB kabel is Max 5 meter.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een paar meter verlengen is meestal geen probleem...

Ikzelf heb het ADSL modem op zolder staan (daar staan al mijn PC's) en heb nog nooit enige verbindingsproblemen gehad... Ik heb van de 4 aderige telefoonkabel de buitenste 2 draadjes naar zolder laten lopen, daar de splitter en modem op aangesloten en dan vanaf de splitter de 2 binnenste draadjes weer naar beneden laten lopen zodat de telefoon die in de woonkamer staat wel achter de splitter zit...

'HAG

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Luxx schreef op 18 januari 2004 @ 21:10:
Als je cat5 UTP gebruikt, is dat helemaal geen probleem, zelfs KPN monteurs doen dat als nodig. 20 meter max, verder durft de monteur niet te garanderen.
Heb het al bij 2 klanten van ons zo aangelegd zien worden.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 16:59
Als CAT5 UTP kabel hebt, das toch gewoon een netwerk kabel?
Waarom maak je daar niet gewoon een netwerkkabeltje van?

Lijkt me verder dat je ook problemen zult krijgen als je je telefoon voor de splitter zet. Adhv je starttopic kan ik niet bepalen of er een telefoon voor zit of niet.
Maar je kunt het beste die modem bij het beginpunt plaatsen (in je meterkast) want dan is hij meteen uit het zicht.

let the past be the past.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

fleppuhstein schreef op 18 januari 2004 @ 21:05:
IS alweer gelukt van connector naar connector, wat kabel 1 is, blijft kabel 1. Nu alleen nog een modulaire doos halen en ben ik weer even klaar.
Dit had je ook best kunnen vinden zonder dit topic te openen dus :)
Volgende keer aub even zoeken voordat je een topic start!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.