[DU meter] geeft constante download van 5kb/s *

Pagina: 1
Acties:

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:34
Ik heb een raar probleem. Mijn DU meter geeft een constante download van ca 5 kb/s aan.
Ik heb (geloof ik) alles al gedaan om er achter te komen wat het is:
- Ad-Aware geeft geen spyware aan
- Zone Alarm geeft geen programma aan wat het kan zijn, zelfs al ik de verbinding stop met ZA blijft de download.
- NETSTAT geeft geen verdachte processen weer
- Alle processen in taakbeheer beeindigen die niet essenteel zijn voor windows helpt niet
- De status van de lan verbinding in XP geeft geen overdracht van data paketten weer.
- De enige manier om het te stoppen is de UTP kabel uit mijn computer te trekken.

Het enige wat ik nu toe kan verzinnen is dat DU meter spontaan kapot is gegaan. Iemand ooit ook zoiets gehad of nog een idee om er achter te komen wat het is?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 23:08

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wolfenstein schreef op 18 januari 2004 @ 19:51:
- De enige manier om het te stoppen is de UTP kabel uit mijn computer te trekken.
Dan is er dus nog steeds dataverkeer ;)

Probeer anders eens met een programma als Active Ports te kijken wat er nog actief is :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je wel in DUmeter alleen je NIC als te scannen interface geselecteerd en niet op All staan?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Wolfenstein
SmartDoDo schreef op 18 januari 2004 @ 19:54:
[...]
Dan is er dus nog steeds dataverkeer ;)

Probeer anders eens met een programma als Active Ports te kijken wat er nog actief is :)
Hoe bedoel je nog steeds dataverkeer?
Active ports geeft alleen systeem processen weer die poorten aan het "listenen" zijn en dat lijkt me niet zoveel dataverkeer op te leveren.
momania schreef op 18 januari 2004 @ 19:55:
Heb je wel in DUmeter alleen je NIC als te scannen interface geselecteerd en niet op All staan?
Had ik niet |:( Nu dus maar ff gedaan, maar helaas DU meter blijft de download dan weergeven :(

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Spybot search and destroy al gedraait? (zoals aangegeven wordt in alle andere 401 topics)

je hebt wel netstat -a gedaan en niet alleen netstat he?

[ Voor 26% gewijzigd door Justice op 18-01-2004 20:30 ]

Human Bobby

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Wat je zou kunnen doen is net limiter installeren, dat doen ongeveer hetzelfde als DU meter, maar geeft dan aan welk programma'tje het verkeer veroorzaakt. http://www.netlimiter.com/

• Wolfenstein
Spybot search and destroy kan niks vinden (Alleen wat onschuldige dingen als cookies van tracing sites enz).

Ik heb Net Limiter geinstalleerd en nu begint het wel heel sterk op een fout van DU meter te lijken, want Net Limiter geeft geen dataverkeer weer :?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59

GreyGhost

Het is een spook

Er is altijd dataverkeer dat binnenkomt, heb zelf ook een continue ruis van 3-5 kbs. Het gaat om netwerk en andere broadcasts, virussen die scannen naar kwetsbare PC's e.d.

Als je zeker wilt weten wat het is moet je een packet monitor installeren en eens kijken waar het allemaal vandaan komt.

[ Voor 28% gewijzigd door GreyGhost op 18-01-2004 20:58 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad is het waarschijnlijk broadcasting en probeersels van virussen en andere zut. Zie ook dit trouwens ;)

offtopic:
Kleine titeledit

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Active Ports is wat je zoekte, je kan daarmee zien welk programma welke poort gebruikt. En met Packet Monitor kan je zien welke pakketjes er allemaal binnen komen er verstuurd wordt. Ik niet meer precies waar ik ze vandaan heb, google vindt ze vast wel :)