Drive backuppen met partitionmagic

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 21:29
M'n primaire HDD gaat er de brui aan geven (veel bad clusters, sommige bestanden kunnen niet of nauwelijks meer gelezen worden), en die wil ik nu gaan backuppen naar m'n secundaire HDD.

Kan ik hiervoor partitionmagic gebruiken (optie copy a partition), om later weer terug te zetten op een nieuwe primaire HDD?

Zo ja, maakt het uit of ik er primary of logical partition van maak?

Verder geeft partitionmagic de melding 'the partition may not be bootable, are you sure you want to do this?'

Betekent dit dat als ik de copy terugzet op een nieuwe HDD ie dan niet bootable kan worden oid? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald Koeman op 18-01-2004 19:42 ]

Verwijderd

Ronald Koeman schreef op 18 januari 2004 @ 19:40:
Kan ik hiervoor partitionmagic gebruiken (optie copy a partition), om later weer terug te zetten op een nieuwe primaire HDD?
Ja, maar zal een image van de partitie maken niet handiger zijn ?
Zo ja, maakt het uit of ik er primary of logical partition van maak?
De primary partity is de eerste partitie die op je schijf voor komt meestal de c: partitie. De logical partitie zitten pas na de primary partity
Verder geeft partitionmagic de melding 'the partition may not be bootable, are you sure you want to do this?'
Betekent dit dat als ik de copy terugzet op een nieuwe HDD ie dan niet bootable kan worden oid? :?
Als je hem terug zet op een andere schijf dan kan je er dus niet van af booten, je moet dan bij. windows opnieuwe instaleren zodat je er wel van af kan booten of je moet gaan klooien met 'fdisk /mbr' en 'sys c:'

Ik raad je aan om Norton Ghost te gebruiken, ik heb er erg goede ervaringen mee en is erg snel in verhoudingen met andere backup programma's. Met Ghost kan je makelijk een image maken van een partitie die je later weer terug kan zetten, of je gebruikt de ghost exploler waarmee je losse bestanden kan terug zetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:50:
Als je hem terug zet op een andere schijf dan kan je er dus niet van af booten, je moet dan bij. windows opnieuwe instaleren zodat je er wel van af kan booten of je moet gaan klooien met 'fdisk /mbr' en 'sys c:'
Leuk als je met een 9x variant zit, maar dat werkt niet met 2000/XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:38

tweakerbee

dus..?

Heeft het niet met de 1024ste cylinder limiet te maken? Verder zou ik liever DriveImage pakken. Die kan toch een mooiere "kopie" maken van je partitie.

You can't have everything. Where would you put it?

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 21:29
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb DriveImage 7.01 al geprobeerd, maar die geeft één of andere rare "process has generated an exception" error.

Ik heb het programma op m'n tweede (niet brakke) HDD geinstalled, alleen m'n systeem (win2k) staat op de brakke HDD en ik heb zo het gevoel dat DriveImage ook bestanden naar die schijf heeft geschreven, en die nu niet meer terug kan lezen.

Al met al wel vreemd dat DriveImage niet "standalone" kan draaien, zoals Norton Ghost dat wel kan. Ik zal eens proberen of ik Ghost ergens kan vinden....

Edit: ik hoor van iemand dat Ghost in principe alleen werkt met HDD's die geen fouten bevatten?? Weet iemand van jullie daar iets meer over?

[ Voor 24% gewijzigd door Ronald Koeman op 18-01-2004 20:38 ]