Toon posts:

[Debian] EuroDocsis Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel veel HOWTO's gelezen.
Ik heb de search gebruikt maar ik kom er niet uit.
DHCP opgestart, L2TP gestart, verbinding met L2TP heb ik wel, maar op internet kom ik niet.

# route -n
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
10.255.253.1 10.1.223.254 255.255.255.255 UGH 0 0 0 eth0
10.1.216.0 0.0.0.0 255.255.248.0 U 0 0 0 eth0

ping naar 10.255.253.1 lukt ook, maar ik zit niet op internet.

Wat heb ik fout gedaan.

Als config heb ik de voorbeeld van: http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/l2tp.conf

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Eurodocsis, is dat zo'n klein wit modempje? Zoja, kijk voor de gein eens op help.kabelfoon.nl, staat zo'n 52-stappenplan op :)

laat maar, da's Demos ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 18-01-2004 19:32 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Je bent niet ingebeld. Er ontbreekt daarom ook een default gw address zoals je dat verderop in die howto leest. :)

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 18 januari 2004 @ 19:30:
Je bent niet ingebeld. Er ontbreekt daarom ook een default gw address zoals je dat verderop in die howto leest. :)
Waar lees ik dat ? Ik kan het echt niet vinden. Over welke HOWTO heb je het ?

• Arnout
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:31:
[...]

Waar lees ik dat ? Ik kan het echt niet vinden. Over welke HOWTO heb je het ?
http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/

Verwijderd

Topicstarter
Die HOWTO heb ik gebruikt ja, maar waar staat op die HOWTO hoe je moet inbellen, ik zie het er echt niet bij staan.

/etc/init.d/rp-l2tpd start

Die start hij vlekloos, maar brengt geen verbinding tot stand met 'het internet'.

• Arnout
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:33:
/etc/init.d/rp-l2tpd start

Die start hij vlekloos, maar brengt geen verbinding tot stand met 'het internet'.
Hij geeft geen melding bedoel je? Kijk eens in je syslog of daemon.log, daar staat altijd wel iets in als je pppd start of stopt (rp-l2tpd gebruikt intern pppd).

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 18 januari 2004 @ 19:35:
[...]

Hij geeft geen melding bedoel je? Kijk eens in je syslog of daemon.log, daar staat altijd wel iets in als je pppd start of stopt (rp-l2tpd gebruikt intern pppd).
Ik kijk naar mijn /var/log/ppp.log tijdens het starten van rp-l2tpd, maar daar staat ook niks.
Hij belt gewoon niet in, klopt mijn configuratie niet ?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:37:
[...]

Ik kijk naar mijn /var/log/ppp.log tijdens het starten van rp-l2tpd, maar daar staat ook niks.
Hij belt gewoon niet in, klopt mijn configuratie niet ?
Dat kunnen mensen lastig beoordelen zonder je config files ;) Zet die eens ergens online ofzo, dat scheelt een boel giswerk. Die tutorial van miquel is nogal straightforward lijkt me...

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Arnout
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:37:
[...]

Ik kijk naar links als ik een weg oversteek en daarom zag ik vanmiddag die auto van rechts niet aankomen.

Hij logt misschien wel niks naar ppp.log (dit is normaal), daarom moet je ook in je syslog of daemon.log kijken.

Ik heb ook in je vorige topic gereageerd maar dit topic is niet veel beter. Je blijft geen ster in het geven van veel informatie, dus ik zou je willen aanraden om met meer info te komen (bijv. config file, hoe heb je het geinstalleerd, logfiles). Want dit is vrij kansloos zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle config files gebruikt die op de HOWTO staat van Miquel.

http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/
Alleen even de login gegevens veranderd.
Alles gaat zonder fouten, hij maakt verbinding met de l2tp, maar hij belt niet in.

Sorry dat ik te weinig info heb gegeven in mijn FP.

/edit

http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/l2tp.conf
http://miquels.www.cistro...-eurodocsis/options.l2tpd
http://miquels.www.cistro...-eurodocsis/rp-l2tpd.init

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die me erbij kan helpen ?

Verwijderd

Kicken binnen 24 uur waarderen we totaal niet, laat staan dat het toegestaan is om na 19 minuten te kicken :/ Laat dit in het vervolg.

Je probleem heeft erg veel te maken met het gebruik van Linux, ik move je topic daarom naar Non-Windows Operating Systems.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is wordt pppd niet gestart.
Wat is er fout waardoor pppd niet wilt starten?

• Arnout
Ik heb nog maar twee keer gezegd dat je misschien eens in je syslog of daemon.log moet gaan kijken... :X :{

Verwijderd

Als je alleen naar de howto van miquel kijkt zie je niets in je logs. Oplossing is om l2tp in debug mode te draaien. Dan zie je waarschijnlijk dat je een kernel optie mist:

[Character devices]
[Non-standard serial port support]
[HDLC line discipline support]

(zie Casema Surfboard met Linux werkt niet/)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een linux routertje (nouja, had), ook Debian. Ik heb daar gewoon adsl4linux op gezet, werkt prima. T'is echt n00b-proof, ik kreeg het draaiende, dus dan moet het iedereen wel lukken.

Klik

Ey!! Macarena \o/

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
RaZ: 't is geen adsl, dus ik vrees dat het niet gaat werken.

Ik heb 't wel werkend gekregen, maar wat bij jou het probleem is weet ik niet.
Je moet in ieder geval de goede gateway toevoegen in je routing table, heb je dat gedaan?

Ik ben er in ieder geval helemaal gek van geworden op een gegeven moment, omdat de verbinding op een gegeven moment *enorm* traag werd. Dan had ik pings van >1500ms naar 10.255.253.1, de gateway.

Het was dan nodig om de verbinding opnieuw op te zetten (l2tpd restarten bijvoorbeeld) en dan was er weer een normale snelheid.... voor zolang het duurde.

Hebben meer mensen hier problemen mee gehad?

BTW, ik baal er gewoon van dat wanadoo niet een beetje een standaard connection systeem heeft gekozen, en dat je als je niet hun brakke windows software wilt gebruiken zo *enorm* moet gaan zitten kutten... Door bovenstaande problemen was ik het uiteindelijk zat en heb ik gebeld of ik 't op kon zeggen binnen een maand. Dat kon wel.
Dus heb ik demon adsl aangevraagd, krijg ik later een brief van wanadoo dat ik een jaarcontract heb (dammit, ik had m'n demos modem waarmee ik 5 jaar ben afgezet laten omwisselen voor dat motorola ding, heb je een jaarcontract... toch niet goed de kleine lettertjes gelezen).
Ik zit nu dus vast aan wanadoo voor nog 6 maanden...
Ik wil iedereen sterk afraden wanadoo internet te nemen, omdat het bij casema al lang kut was (permanent knipperende netwerklampjes, baggertraag, etcetera) en ze nu een normale snelheid hebben maar een alto connection-systeem dat ook onder windows regelmatig opnieuw opgestart moet worden.

Besides, ADSL is echt cheap tegenwoordig.

Niet dat dat het probleem van sinan oplost, maar zie dus voornamelijk de bold vraag hierboven.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 19 januari 2004 @ 00:16:
Ik heb nog maar twee keer gezegd dat je misschien eens in je syslog of daemon.log moet gaan kijken... :X :{
Ik heb in mijn ppp.log gekeken > leeg.
Ook heb ik in daemon.log gekeken, zag ergens voorbij gaan iets van "DHCPOFFER NOT RECEIVED".

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
post nou eens netjes hieronder in afzonderlijke [ code ] tags met het commando erboven de output van:
/sbin/ifconfig
route
ping -n 4 10.255.253.1
traceroute 10.255.253.1
ping -n 4 195.96.96.97
traceroute 195.96.96.97

Ik heb trouwens ook http://people.nl.linux.org/~joor/Wanadoo-Broadband-HOWTO gebruikt om info te vinden, en de l2tp daemon van l2tpd.org gebruikt.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Als je nooit via dhcp een ip adres van wanadoo krijgt, dan hoef je nog niet naar l2tp te kijken. Weet je zeker dat de modem goed aangesloten is?

De ping moet gewoon goed blijven, snelheid ook. Ik heb hier geen problemen naar 5 dagen online (langer heb ik nog niet gered in 1 sessie..), snelheid blijft ook ok. Wel had ik het probleem dat de ping echt bagger was in het begin, en de snelheid ook niet goed was, omdat ze ergens centraal waren vergeten in te stellen dat ik het demos systeem niet meer gebruikte (wat toen al 1,5 maand niet meer werkte in mijn woonplaats), maar toen dat goed was gezet heb ik geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Dit probleem ken ik, chello heeft ook motorola gevalletjes. Heeft te maken met je DCHP Lease.

Om dit te verhelpen:

1) zoek met ifconfig het mac-adres op van de desbetreffende netwerkkaart
2) leen bij de buurman of van jezelf een winxp bak
3) stel bij de hardwareeigenschappen van je netwerkkaart het mac-adres in van de nic uit de debian bak
4) meldt je dan op de windows bak aan op internet en test of je op internet kunt
5) Als alles werkt, zet dan zowel modem , windows- als debianbak uit
6) druk de lankabel weer in de debianpc
7) zet modem aan
8) zet debian-pc aan
9) als het goed is krijg je nu een dhcp lease

Zo heb ik het altijd opgelost, maar ik moet er wel bijzeggen lang leve de com21

-WJ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:27:
Dit probleem ken ik, chello heeft ook motorola gevalletjes. Heeft te maken met je DCHP Lease.

Om dit te verhelpen:

1) zoek met ifconfig het mac-adres op van de desbetreffende netwerkkaart
2) leen bij de buurman of van jezelf een winxp bak
3) stel bij de hardwareeigenschappen van je netwerkkaart het mac-adres in van de nic uit de debian bak
4) meldt je dan op de windows bak aan op internet en test of je op internet kunt
5) Als alles werkt, zet dan zowel modem , windows- als debianbak uit
6) druk de lankabel weer in de debianpc
7) zet modem aan
8) zet debian-pc aan
9) als het goed is krijg je nu een dhcp lease

Zo heb ik het altijd opgelost, maar ik moet er wel bijzeggen lang leve de com21

-WJ
Bedankt voor je uitleg! Ik zal het straks uitproberen. Mijn huidige internet verbinding draait op WinXP, dus het zal wel makkelijk zijn, maar het lijkt me sterk om dit iedere keer te doen ?
Er moet wel een andere manier zijn, tenminste, een probleem die te verhelpen is ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:37:
Als je nooit via dhcp een ip adres van wanadoo krijgt, dan hoef je nog niet naar l2tp te kijken. Weet je zeker dat de modem goed aangesloten is?

De ping moet gewoon goed blijven, snelheid ook. Ik heb hier geen problemen naar 5 dagen online (langer heb ik nog niet gered in 1 sessie..), snelheid blijft ook ok. Wel had ik het probleem dat de ping echt bagger was in het begin, en de snelheid ook niet goed was, omdat ze ergens centraal waren vergeten in te stellen dat ik het demos systeem niet meer gebruikte (wat toen al 1,5 maand niet meer werkte in mijn woonplaats), maar toen dat goed was gezet heb ik geen problemen meer gehad.
Mijn modem is te pingen (10.255.253.1) dus zal de verbinding tussen de modem en mn kaart wel goed zijn.

@milouny
Deze problemen hebben meerdere mensen heb ik gezien in de search maar nooit een volledige uitleg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 17:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Ik zal het straks uitproberen. Mijn huidige internet verbinding draait op WinXP, dus het zal wel makkelijk zijn, maar het lijkt me sterk om dit iedere keer te doen ?
Er moet wel een andere manier zijn, tenminste, een probleem die te verhelpen is ?
Dit is een eenmalige actie en daarna kun je altijd op internet met je debian bak

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:56:
[...]

Mijn modem is te pingen (10.255.253.1) dus zal de verbinding tussen de modem en mn kaart wel goed zijn.

@milouny
Deze problemen hebben meerdere mensen heb ik gezien in de search maar nooit een volledige uitleg.
Punt is, da 10.*.*.* eenzelfde soort ip is als 192.*.*.*, dus een interne. Chello heeft de reeks 62.*.*.*, pas als je IP daarmee begint kun je op internet

• Arnout
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:36:
[...]

Punt is, da 10.*.*.* eenzelfde soort ip is als 192.*.*.*, dus een interne. Chello heeft de reeks 62.*.*.*, pas als je IP daarmee begint kun je op internet
't Is geen chello. Het is casema/wanadoo. En _toevallig_ hebben chello en casema modems van het merk motorola, maar das verder ook de enige overeenkomst. De technische invulling is totaal anders, bij chello kun je de modem aan een NIC hangen en via DHCP een adres krijgen (onder elk OS een eitje), bij casema MOET je je PPPoE client eerst goed configureren (soms lastig).

Verwijderd

MetHod schreef op 20 januari 2004 @ 21:25:
[...]

't Is geen chello. Het is casema/wanadoo. En _toevallig_ hebben chello en casema modems van het merk motorola, maar das verder ook de enige overeenkomst. De technische invulling is totaal anders, bij chello kun je de modem aan een NIC hangen en via DHCP een adres krijgen (onder elk OS een eitje), bij casema MOET je je PPPoE client eerst goed configureren (soms lastig).
Wat iki hier eigk mee wilde zeggen: zolang je een ip hebt dat met 10.*.*.* begint of met 192.*.*.* kun je niet op internet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:46:
[...]

Wat iki hier eigk mee wilde zeggen: zolang je een ip hebt dat met 10.*.*.* begint of met 192.*.*.* kun je niet op internet
10.255.253.1 dat is je L2TP IP (peer).

code:
1
2
3
4
5
# route -n
  Kernel IP routing table
  Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
  10.255.253.1    10.1.223.254    255.255.255.255 UGH   0      0        0 eth0
  10.1.216.0      0.0.0.0         255.255.248.0   U     0      0        0 eth0

maar nadat je /etc/init.d/rp-l2tpd start heb uitgevoerd moet het worden;
code:
1
2
3
4
5
6
  # route -n
  Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
  10.255.253.1    10.1.223.254    255.255.255.255 UGH   0      0        0 eth0
  81.68.136.1     0.0.0.0         255.255.255.255 UH    0      0        0 ppp0
  10.1.216.0      0.0.0.0         255.255.248.0   U     0      0        0 eth0
  0.0.0.0         81.68.136.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 ppp0

Wat bij mij het geval dus niet is.

Verwijderd

Je krijgt dus wel via dhcp een lokaal adres (?). (Je post ergens dat je zag: "DHCPOFFER NOT RECEIVED"., ik neem aan dat je ook voorbij ziet komen dat dhpc wel successvol is geweest.)

Wat je is je uitvoer van l2tp met debug mode 65535? Die rp-l2tpd is normaal vrij stil, hij logde bij mij ook niets toen ik een kernel optie miste, hij stopte gewoon onmiddelijk zonder een melding te geven.
Pagina: 1