Toon posts:

Fax server gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn inmiddels al maanden durende zoektocht naar fax server software ben ik al behoorlijk wat programma's tegengekomen. Ook heb ik dit forum al ontzettend vaak bezocht en de verschillende topics over fax server software gelezen.

Ik heb echter tot nu toe geen enkel softwarepakket gevonden wat voldoet. Misschien dat iemand een goed idee heeft.

De situatie:

- Windows 2000 server
- Active directory (een domein dus)
- Exchange 2000 server
- Een zgn. Win-modem (zo eentje die geïnstalleerd wordt op een COM-poort die eigenlijk niet bestaat) voor een analoge telefoonlijn (deze is aangesloten op een eigen faxlijn)
- De "client"-computers zijn NIET ingelogd op het domein (maar kunnen wel gebruik maken van de shares op de server d.m.v. het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord)

Wat ik graag zou willen is het volgende:

- De fax server moet volledig draaien als service omdat de server standaard niet ingelogd is
- De fax server moet automatisch een gesprek (dus een fax) aannemen
- Na het ontvangen van een fax moet de fax als attachment met een e-mail verzonden worden naar een EXTERN e-mailadres (dus niet via Exchange lokaal afdroppen)
- De faxen moeten vanaf de clients verzonden kunnen worden d.m.v. een printer op de server die geshared kan worden

De software die ik al geprobeerd heb:

- GFI faxmaker, deze werkt goed alleen kun je niet met de client-software van faxmaker naar de server connecten omdat de users niet ingelogd zijn op het domein
- ActiveFax server, deze ondersteunt mijn modem niet
- WinFax Pro, dit is niet geschikt voor een server omdat de fax niet doorgestuurd wordt per e-mail als de pc waarop WinFax Pro draait niet is ingelogd
- Zetafax, deze stuurt geen e-mail naar externe adressen (alleen intern via Exchange)

Kan iemand mij een fax server softwarepakket noemen dat wél aan mijn "eisen" voldoet?

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Op m'n ouwe werk draaiden ze Faxination van Fenestrae:
http://www.fenestrae.com/Products/Faxination_Server.asp

Volgens mij gaat deze aan al je eisen voldoen...

:*) :*) :*)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41
in windows 2003 zit ook fax software waar dit mogelijk mee is. ik weet niet of deze ook in windows 2000 zit.

de fax software in 2003 beschikt over de volgende functionaliteiten
-de fax is gewoon beschikbaar als een gedeelde printer
-de fax software draait als een service
-de fax software neem automatisch de hoorn op
-de fax kan worden door "gerouted" naar een intern/extern email adres
-de fax word opgeslagen als tif dus deze kan je weer op een werkstation printer

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt Donuts!

Iemand nog een idee voor een ander alternatief naast Faxination?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 19:39 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 16:03
Relaxfax, onderdeel van mdaemon, maar geloof ik ook los te gebruiken

www.alt-n.com

Verwijderd

Wowww het lijkt wel een copy van mijn eigen server.

Ben zelf nog niet bezig met de faxserver, maar dat was de volgende stap aan het worden, ik had dat gedacht met GFI (is ook mijn email gateway) mdaar dat geeft problemen door niet ingelogd te zijn op het domain ?!?!?!?

Mhhh ben benieuwd naar jouw voorderingen....

Verwijderd

Topicstarter
Helpme, in 2000 kun je alleen naar interne mailadressen laten routen :'(.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:42:
Wowww het lijkt wel een copy van mijn eigen server.

Ben zelf nog niet bezig met de faxserver, maar dat was de volgende stap aan het worden, ik had dat gedacht met GFI (is ook mijn email gateway) mdaar dat geeft problemen door niet ingelogd te zijn op het domain ?!?!?!?

Mhhh ben benieuwd naar jouw voorderingen....
Nou, of dat ook daadwerkelijk het probleem is weet ik niet. Maar als je niet bent ingelogd op het domein, je naar een share op de server gaat en daar je user/pass invoert zodat ie in kan loggen op de shares, en daarna je fax client opstart, geeft ie aan "username not found" of iets in die geest.

Volgens GFI moet de username van de user die je aan moet maken in GFI faxmaker (server) hetzelfde zijn als de network username. Ik heb vanalles geprobeerd, zelfs als ik de username in GFI faxmaker (server) hetzelfde maak als die waar ik mee inlog op mijn client werkt het niet.

Een bijkomend probleem bij mij is dat ik ook nog GFI mailsecurity heb draaien en dat gaat niet samen met faxmaker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even met Relayfax proberen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Msschien is Faxserve wat? Gebruiken het op me stage... Werkt goed, alleen ICM GroupWise6.5 niet zo heel erg goed bij de medewerkers hier, bij mij uiteraard wel... :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2004 21:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:52:
Ik ga het even met Relayfax proberen.
nl-firebug, heb jij inmiddels Relayfax uitprobeert? Wat vindt je van dit programma? Want ik ben zelf ook op zoek naar fax software en heb de zelfde eisen. Hoor het graag van je.

Verwijderd

Zetafax kan wel, je moet alleen een contact aanmaken in de active directory (dat mag een extern adres zijn) en dan zetafax naar een intern adres sturen en in de AD aangeven dat alle mail op dat interne adres geforward moet worden naar het externe contact persoon.

Opgelost...

Verwijderd

Op m'n werk maken we gebruik van faxility voor het automatisch verzenden van orders e.d. maar het kan nog een hoop meer geloof ik.

Kijk maar ff.
Pagina: 1