Toon posts:

Van XP prof naar win200, op laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay,

Op mijn laptop die ik pas heb gekocht van een vriend, draait momenteel Windows XP professional. Het is een Dell Latitude Cpi 366MHz. Ik zou graag naar win2000 willen, mede door het lage geheugen nu, van 64 mb. Moet ie vooral doen denken jullie natuurlijk nu, maar het wil niet helemaal lukken.

Ik heb uiteraard een win2000 cdtje, maar deze wordt niet geladen bij het opstarten, evenals de opstartdiskettes via mijn usb-diskettestation. Cd-rom en diskettestation draaien/lezen wel even, maar doen verder niks. Op naar de bios;

"boot first: CDROM/DVDROM DRive
Boot Second device: Diskette Drive
Boot third device: internal HDD"

En nog niks.

Duss... wie geeft mij het verlossendeantwoord? Liefst een beetje in sesamstraat-taal :+, anders haak ik af.

Alvast bedankt,

Latitude

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je cdtje wel bootable of niet? test het desnoods met een ander cdtje. (en dan kun je altijd via die manier de setup starten van je 2k cdtje).

Dan kun je gewoon de setup starten.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Het kan zijn dat die CD niet bootable is. Daarom is het misschien beter om in jouw geval even bootdisks te maken of te downloaden bij bootdisk.com :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, dat is het probleem. Even een win98 geprobeerd (officieel cdtje) die boote wel.
Maar nu, ik heb al eens eerder (op een andere comp.) met een bootdisk win2000 geïnstalleerd, en ook op mijn laptop geprobeerd maar de diskette boot ook niet. Kan het liggen aan mijn usb-diskettestation?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot dan met je win98 cdtje en vervolgens vanaf de dosprompt de windows 2000 setup starten (winnt.exe starten van \i386 )

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Wel eerst smartdrv laden, anders gaat het zo langzaaaaaam :Z

edit:

Woops, sesamstraat taal vereist:
je moet vlak voordat je de W2k installatie start het bestandje smartdrv.exe runnen (programma laadt zichzelf dan in het geheugen). Het staat in de /tools/oldmsdos directory van de Windows 98SE CD.

[ Voor 68% gewijzigd door oheng op 18-01-2004 20:14 ]

Pagina: 1