Toon posts:

[Adobe Photoshop 7.0] Background delete-en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een n00b op photoshop gebied helaas. Ik heb een hele simpele vraag, waar ik met de search en op internetsites geen antwoord heb gekregen.

Ik heb een logo van een bedrijf met een witte achtergrond. De achtergrond wil ik weg hebben. Dus ik met de Magic Wand Tool de achtergrond geselecteerd en ge-delete-t. Maar toen ik het plaatje toen kopieerde en plakte (in Flash MX2004) had ik alsnog een plaatje met witte achtergrond! Hoe moet ik de witte achtergrond elimineren? Het plaatje opslaan en inporteren met Flash geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb al een paar tutorial sites gevonden, maar met geen enkele tutorial lukt het me...

Background is transparant btw!

Bedankt in ieder geval alvast.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kopïeer je plaatje, plak 'm in nieuw bestand met transparante achtergrond, haal met magic wand achtergrond weg en sla 'm op als gif.

Verwijderd

waarom verwijder je de achtergrond in flash niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:11:
waarom verwijder je de achtergrond in flash niet
Geprobeerd, maar dan ziet het er niet echt netjes uit. Je bedoelt toch gewoon logo Break-en (control+B) en dan de witte achtergrond gummen/ delete-en? Of is er ook een andere manier dan?

Verwijderd

ik heb geen ervaring met flash maar er zit toch ook een magic wand tool in als het slordig lijkt kan je de feather dan niet wat hoger zetten zodat hij wat meer kleuren pakt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:14:
ik heb geen ervaring met flash maar er zit toch ook een magic wand tool in als het slordig lijkt kan je de feather dan niet wat hoger zetten zodat hij wat meer kleuren pakt
flash werkt met vectoren, zoals jij het zegt zal niet werken dus.. maar neem maar de tip hierboven aan, sla het plaatje opnieuw op als transparante gif, waar je de achtergrond hebt verwijderd, en importeer dan in flash

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In Photoshop zit ook onder de 'Help' knop (juist die rechts in het rijtje ja :P) de optie 'Wizard transparant opslaan' ofzo.
En nou behoor ik als DTP'er dat zelf te kunnen maargoed :X

Maak dus eerst met jouw stappenplan het plaatje transparant; kies nu die wizard. In plaats van dat je bij de bestemming 'internet' kiest, kies je 'afdrukken'. Er wordt nu een mooi pad om je plaatje heen gelegd, en hij komt er als kopie voor te staan. Je mag hem opslaan als .eps bestand.

En dat .eps bestandje slikt Flash geloof ik ook wel. Importeren, ff kijken of de achtergrond sowieso al transparant is of dat je het gedefinieerde knippad kunt gebruiken... en klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 18-01-2004 21:11 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Je kan hm in Photoshop ook opslaan als PNG en die kan je met transparante achtergrond importeren in Flash. Hij heeft in Falsh dan ook transparante achtergrond.
Pagina: 1