Toon posts:

AC3? Codec?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag weten of mijn DivX/XviD film AC3 ondersteunt maar ik weet niet hoe ik dat kan nagaan!
Verder zou ik graag weten welk type DivX mijn films nu juist zijn (DivX 3, DivX 4...)
Alvast bedankt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

GSpot is the answer :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kun je toch heel eenvoudig met gspot controlern. Kun je precies zien welke codecs je nodig hebt voor welk bestand :P

edit
spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 18-01-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zie ik dan of hij AC3 ondersteund?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:11:
En hoe zie ik dan of hij AC3 ondersteund?
Door naar de audio codec te kijken....

Verwijderd

Topicstarter
Yes dat dacht ik al maar meestal staat er :
0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
Ondersteunt deze film het dan bijvoorbeeld? :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe zou jou film iets moeten ondersteunen? Of bedoel je de computer? Met GSPOT kun je in ieder geval zien wat er in de film gebruikt wordt; plus wat er reeds op jouw PC is geinstalleerd

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Idd .
Een film ondersteund geen codec, maar gebruikt een bepaalde codec.
Jouw computer moet die codec ondersteunen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zorg ik er dan voor dat mijn PC die AC3 ondersteunt ik heb een Creative Live 5.1 kaart met Creative 5.1 luidsprekers

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:21:
Hoe zorg ik er dan voor dat mijn PC die AC3 ondersteunt ik heb een Creative Live 5.1 kaart met Creative 5.1 luidsprekers
ac3 codec installeren, eerste hit op google...

http://prdownloads.source...filter_0_70b.exe?download

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 18-01-2004 19:25 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:21:
Door de betrefende codec op te zoeken, downloaden en installeren?

[google=ac3 codec]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Mcht je in de toekomst nog meer van dit soort problemen krijgen met andere formaten zoals de ac3,dan kan je misschien kijken naar K-Lite Codec Pack.
Als je dit op je pc zet dan kan je bijna alle formaten afspelen op je pc.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Flex schreef op 18 januari 2004 @ 19:34:
Mcht je in de toekomst nog meer van dit soort problemen krijgen met andere formaten zoals de ac3,dan kan je misschien kijken naar K-Lite Codec Pack.
Als je dit op je pc zet dan kan je bijna alle formaten afspelen op je pc.
dat je zoiets op je pc durft te zeggen, iemand met respect voor zichzelf en zijn pc hou die rommel buiten :X

divx, ffshow, ac3, xvid en 100% van de goede films is af te spelen :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Icey schreef op 18 januari 2004 @ 19:58:

[...]

dat je zoiets op je pc durft te zeggen, iemand met respect voor zichzelf en zijn pc hou die rommel buiten :X
Inderdaad... codec packs brengen vaak meer problemen met zich mee dan ze oplossen.
divx, ffshow, ac3, xvid en 100% van de goede films is af te spelen :)
Correctie: FFDShow en AC3Filter, da's genoeg. FFDShow ondersteunt namelijk DivX en XVid, dus waarom zou je die nog apart erbij installeren?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
K-Lite Codec Pack werkt imo beter dan andere codec packs,en je kan bij de installatie al aangeven welke codec je wilt gebruiken.
Voor mensen die veel verschillende formaten bekijken en beluisteren is dit programma de uitkomst :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flex op 19-01-2004 00:06 ]

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

Flex schreef op 19 januari 2004 @ 00:05:
K-Lite Codec Pack werkt imo beter dan andere codec packs,en je kan bij de installatie al aangeven welke codec je wilt gebruiken.
Voor mensen die veel verschillende formaten bekijken en beluisteren is dit programma de uitkomst :)
Het is geen programma, maar een verzameling codecs. Met het installeren van zo'n codec pack installeer je een hoop codecs die je NOOIT gebruikt, of die je al los hebt geinstalleerd. Daardoor krijg je alleen maar meer problemen in de vorm van conflicten e.d.
Het beste is dus gewoon FFDshow en ac3filter installeren en eventuele andere codecs los installeren waar nodig. Dus als een film het niet 'doet' even met gspot kijken welke codec je nodig hebt, en die los downloaden op internet. Zo voorkom je conflicten, zoals omgekeerd beeld, groen beeld, hangende mplayers, etc etc.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

sorry maar ik heb echt nog NOOIT problemen gehad met kazaa lite codec pack, het engide dat ik nooit installeer is vobsob, al de rest laat ik zoals het standaard geinstalleerd wordt. nogmaals NOOIT problemen mee gehad. Volgens mij is het het beste codec pack dat er is.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
Ik gebruik gewoon 3vix voor xvid en dvix en zet er dan nog ac3filter 69b bij op, werkt gegarandeerd :o

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

Pagina: 1