Toon posts:

XP loopt vast bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag "even" een pc-tje opnieuw installeren dacht ik....ben nu al 3 uur bezig maar de installatie van XP loopt telkens vast bij het 2e gedeelte. Heb ook al 2000 pro geprobeerd maar ook dat gaf hetzelfde resultaat.
PC is een AMD XP1700+ met MSI mobo en 256MB SDRAM. Er heeft al een x 2000 pro en XP opgestaan. Maar de laatste tijd veel vastlopers of freeze-effect dus daarom een nieuwe instal. Heb ook al een andere partitie op een andere HD geprobeerd maar dat geeft zelfde vastloper. In de pc zitten verder nog een IDE controleer waar 1 HD op zit, firewire kaartje en standaar zaken zoals CDRW/DVD+- RW webcam.

iemand enig idee waar ik het verder zou moeten zoeken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je eens verteld waar hij precies loopt, kunnen we er vast wat zinnigs overzeggen.
Ben je er verder zeker van dat het ding hardwarematig goed is?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Deze al doorgenomen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lijkt mij iig niet echt een windows probleem, maar dus hardware aangelegen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

klinkt verdacht veel op verrot geheugen probeer eens een ander reepje
(ben het probleem vaker tegen gekomen) nieuw reepje der in en het werkte wel

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 januari 2004 @ 18:59:
Als je eens verteld waar hij precies loopt, kunnen we er vast wat zinnigs overzeggen.
Ben je er verder zeker van dat het ding hardwarematig goed is?
Tja het verschilt enigzins, maar de voortgangs indicator geeft aan nog 24 minuten en dan loopt hij vast.....

Zou het nut hebben om alle overbodige hardware er uit te trekken dan te proberen? Ik vind het wel vreemd, omdat (op de vastlopers na) hij het hiervoor altijd prima deed, incl alle hardware die erin zit.

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Tja daar zou ik sowieso mee beginnen, hep je Hdd ook al opnieuw geformateerd ?

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
Schiksie schreef op 18 januari 2004 @ 19:10:
Tja daar zou ik sowieso mee beginnen, hep je Hdd ook al opnieuw geformateerd ?
oke, ik zal het eens proberen, en ook ander geheugen. Uiteraard is de HD geformateerd, al meer keren dan me lief is zelfs :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Stop er eens een gewone pci kleurenkaart in.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38

K-Jay

Klaas Jan

Heb hetzelfde probleem (steeds vastlopen toen windows er nog opstond en vastlopers tijdens install) ook eens gehad. Dat bleek uiteindelijk aan het moederbord te liggen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 23:40

Nibbz

Postmaster General

Ik heb hetzelfde probleem gehad, Windows XP en 2K wouden niet. 98 kreeg ik wel geinstalleerd alleen zo instabiel als de pest.

Toen ik 1 strip geheugen d'r uit had gehaald, werkte het perfect... achteraf kwam ik er achter dat die strip dus naar de eeuwige jachtvelden was

13:37

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Precies hetzelfde meegemaakt. Bij mij lag het echter aan de cpu. Zoals je uit de overige reacties kan opmaken zijn er dus vele mogelijkheden waardoor het mis kan gaan.

• Nibbz
  • Laatst online: 14-05 23:40

Nibbz

Postmaster General

Ik zie het niet in je opening post, maar ik zou ff een memtest doen

13:37

Verwijderd

Wat voor videokaart gebruik je ?

Verwijderd

Topicstarter
heb er ander geheugen in gestopt (zat trouwens 256 kingston in), PCI-ide-controller en pci-firewire kaart eruit getrokken en zowaar het is gelukt om er zonder vastlopers xp op te zetten. Ga in de loop van de week de onderdelen 1 voor 1 installeren (geheugen als 1e) en dan maar kijken welke van de 3 de oorzaak is. Ik laat voor de statistieken en de geinteresseerden nog wel effe weten wat de boosdoener was. Thanks for the reply's :)

edit: videokaart is een geforce 2 64DDR

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, alles zit er weer in. Het probleem is niet gevonden en het zit niet in de verwijderde hardware omdat de problemen blijven als de onderdelen verwijderd zijn.
Het vreemde is dat de pc eigenlijk alleen vast loopt /freezed als je de HD's benaderd, voor de rest functioneert hij prima. Je opent dan een map en dan duurt het lang voordat de volledige inhoud zichtbaar,is, de inhoud komt in stapjes. En bij het selecteren van een map/bestand freezed hij vaak voor een onbepaalde tijd. Ik heb alle HD's getest met de bij dat merk behorende testprogramma's en alle resultaten zijn goed.

Verder zie je bij het opstarten de melding "no 80 pin conductor installed" maar dat is toch niet noodzakelijk? Een HD werkt toch ook goed met een "normale" IDE kabel?

Het zou nog aan het moederbord kunnen liggen , maar dat denk ik zelf niet, omdat de pc verder prima werkt. Iemand nog suggesties voordat hij naar de pc boer gaat voor een checkup?

Verwijderd

Ja, check je DMA settings bij je IDE-controllers in de device manager, staan ze toevallig op PIO only ?

• Vorkie
  • Niet online
haal je webcam er eens uit.... hielp bij mij ook

en koop ook een 80pins conductor cable voor je IDE... kosten een drol

[ Voor 55% gewijzigd door Vorkie op 27-01-2004 09:50 . Reden: sorry net wakker dom zinnetje stond erbij :p ]

Pagina: 1