Na het lezen van mensen die heel tevreden waren over hun nieuwe bios voor de a7n8x had ik besloten om ook maar mn bios up te graden. Dus ik het asus update programma gedownload van de Asus site. Ik draai het programma, selecteer het 'nieuwste' bios en laat 'm flashen. Daarna gereboot en toen kwam het...
Telkens een hele lange biep..
Alles gaat aan intern : hdd, fans, etc. Maar ik krijg geen beeld en hij gaat niet verder naar de bootsequence. Het enige wat ik te horen krijg is een biep.
Na wat langer gezocht te hebben bleek dus dat er nieuwe revisies zijn gekomen van dit moederbord die flashroms van 4mb blijken te hebben. Daar ik een 2mb flashrom heb. Vermoedelijk heb ik dus per ongeluk een bios geselecteerd wat een 4mb rom was. Het rare vind ik dan dat de het programma Asus Update wel de melding gaf dat het ok was en dat het bios succesvol was geflashed.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd :
CMOS clearen dmv batterij eruit halen, tijdelijk cmos clear jumper omzetten, batterij erin.
FSB jumper omgezet
Videokaart eruit
Geheugen eruit
Dus ik ben bang dat ik mn flashrom naar de filistijnen heb geholpen.
Ik vroeg mij af of iemand nog tips heeft om mn bak toch nog aan de praat te krijgen.
Mijn systeem ziet er als volgt uit
Asus A7N8X
AMD 2000+ XP
Hercules Geforce2 GTS 32mb
256mb Corsair geheugen CAS2
Maxtor 80GB liquid beared
AOpen CDRW 12x10x40
Quantum 40GB
SBlive 1024
Telkens een hele lange biep..
Alles gaat aan intern : hdd, fans, etc. Maar ik krijg geen beeld en hij gaat niet verder naar de bootsequence. Het enige wat ik te horen krijg is een biep.
Na wat langer gezocht te hebben bleek dus dat er nieuwe revisies zijn gekomen van dit moederbord die flashroms van 4mb blijken te hebben. Daar ik een 2mb flashrom heb. Vermoedelijk heb ik dus per ongeluk een bios geselecteerd wat een 4mb rom was. Het rare vind ik dan dat de het programma Asus Update wel de melding gaf dat het ok was en dat het bios succesvol was geflashed.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd :
CMOS clearen dmv batterij eruit halen, tijdelijk cmos clear jumper omzetten, batterij erin.
FSB jumper omgezet
Videokaart eruit
Geheugen eruit
Dus ik ben bang dat ik mn flashrom naar de filistijnen heb geholpen.
Ik vroeg mij af of iemand nog tips heeft om mn bak toch nog aan de praat te krijgen.
Mijn systeem ziet er als volgt uit
Asus A7N8X
AMD 2000+ XP
Hercules Geforce2 GTS 32mb
256mb Corsair geheugen CAS2
Maxtor 80GB liquid beared
AOpen CDRW 12x10x40
Quantum 40GB
SBlive 1024