[A7N8X] Bios update -> lange piep bij boot

Pagina: 1
Acties:

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
Na het lezen van mensen die heel tevreden waren over hun nieuwe bios voor de a7n8x had ik besloten om ook maar mn bios up te graden. Dus ik het asus update programma gedownload van de Asus site. Ik draai het programma, selecteer het 'nieuwste' bios en laat 'm flashen. Daarna gereboot en toen kwam het...
Telkens een hele lange biep..

Alles gaat aan intern : hdd, fans, etc. Maar ik krijg geen beeld en hij gaat niet verder naar de bootsequence. Het enige wat ik te horen krijg is een biep.
Na wat langer gezocht te hebben bleek dus dat er nieuwe revisies zijn gekomen van dit moederbord die flashroms van 4mb blijken te hebben. Daar ik een 2mb flashrom heb. Vermoedelijk heb ik dus per ongeluk een bios geselecteerd wat een 4mb rom was. Het rare vind ik dan dat de het programma Asus Update wel de melding gaf dat het ok was en dat het bios succesvol was geflashed.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd :
CMOS clearen dmv batterij eruit halen, tijdelijk cmos clear jumper omzetten, batterij erin.
FSB jumper omgezet
Videokaart eruit
Geheugen eruit

Dus ik ben bang dat ik mn flashrom naar de filistijnen heb geholpen.
Ik vroeg mij af of iemand nog tips heeft om mn bak toch nog aan de praat te krijgen.

Mijn systeem ziet er als volgt uit
Asus A7N8X
AMD 2000+ XP
Hercules Geforce2 GTS 32mb
256mb Corsair geheugen CAS2
Maxtor 80GB liquid beared
AOpen CDRW 12x10x40
Quantum 40GB
SBlive 1024

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
als je flashrom kapot is, kan je met iemand hotswappen. Iemand met exact hetzelfde mobo dan.

Volgens mij zijn er trouwens ook losse bios chips te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 18-01-2004 18:45 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

ja,.. neem ff contact op met asus,.daar kun je wel een biosje regelen,..ik had een paar jar geleden hetzelfde probleem :X was nie zo slim van me,. maar ja,.je moet alles wel een X geprobeerd hebben!?

• Glorix Jim
Allemaal bedankt ten eerste dat jullie het er mee eens zijn dat dat rommetje waarschijnlijk gewoon verkeerd geflashed is.

Heeft hier ervaring met het opsturen van zijn flashrom naar www.flashbios.org en het daar te laten herprogrammeren?

• Glorix Jim
Nou hier een update

Ik had vrijdag dus een nieuwe bioschip binnen en in mn pc gedaan.
Maar helaas, nog steeds dezelfde piep tijdens het aanzetten van de pc.
Toen maar een nieuw mobo gehaald maar helaas nog steeds dezelfde fout.
Toen processor laten testen bij het bedrijf waar ik het mobo had gehaald, processor was ook nog steeds ok. Toen eenmaal thuisgekomen en mn geheugen getest in de pc van mn pa. Ook het geheugen werkte. Ten einde raad ook maar mn videokaart in de pc van mn pa gedaan en zelfs dat werkte!!?!?

Toen vandaag naar de winkel gegaan en wat bleek nou.. toch het geheugen kapot. Het is mij een groot raadsel maar waarschijnlijk zat er in de nieuwe bios'en een soort parity check waar mn geheugen dus blijkbaar niet doorheen kwam.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
Van die 'leuke' gevallen die je nooit van te voren bedenkt, dit :)

• Glorix Jim
btw.. mn ouwe geheugen werkt nu naast de 512mb die ik had gekocht als 'vervangend geheugen'... heeeeel weird allemaal :\
Pagina: 1