Toon posts:

[USB2.0 Externe HD] Hd reinitialiseerd steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met het volgende probleem:

Als ik mijn externe usb 2.0 hd aansluit op mijn win xp pro machine werkt dat prima. hd is een maxtor diamondmax 9 plus, 8mb 7200 120 gig, maar na ongeveer 30/45 minuten, is de verbinding ff weg, en een paar seconden later komen de drives weer bij deze computer te staan.
Dit gebeurt structureel, en steeds ongeveer na dezelfde tijd. dit is heel irritant als ik bijvoorbeeld ff een divx kijk, en ik gebruik hem ook om mijn mp3's van te draaien met mijn drive in show. het is dan niet wenselijk dat hij ineens ff de connectie kwijt is natuurlijk.
Het probleem ligt em niet aan de voeding van de hd, want die werkt prima, en de power blijft ook continu. mijn idee is dat het iets met windows te maken heeft, en dat de verbinding daardoor verbroken wordt. heeft iemand hier tips voor, of ervaring mee?

E-Jungle

Verwijderd

damn hopelijk hebbek da probleem ook nie, normaal hebbek maandag m'n pcmcia usb2.0 kaarje voor m'n externe hd... let's hope

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik had dat probleem ook. Bij mij was de usb 2.0 drive aangesloten op de 1.1 poort van de pc.
Sinds ik mijn verleng kabeltje, was standaard kabel zonder metalen mantel, weghaalde was het over. Nu handt die drive rechtstreeks met de bijgeleverde kabel aan de pc.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 20:54

GreyGhost

Het is een spook

Je kunt eens proberen in "Device manager" bij USB root hub, er zijn er waarschijnlijk meerdere, "allow the computer to turn of this device to save power" uitvinken.

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
het werkt, thx