Toon posts:

Lichtsterkte projector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke lichtsterkte wordt aangeraden voor een projector in een ruimte die niet (volledig) te verduisteren valt en waarmee je toch nog een aangenaam beeld kan krijgen? De bedoeling is de projector in de woonkamer te plaatsen maar die ga ik nooit volledig donker krijgen (toch niet overdag of 's avonds vroeg). Ik dacht om ofwel een Mitsubishi SL4 (1700 ANSI Lumen - LCD techniek) of anders een BenQ Pb8120 (1800 ANSI Lumen - DLP techniek) te nemen. Eerst dacht ik een Infocus X1 te nemen maar ik vrees dat deze zeker te weinig lichtopbrengst heeft. Zijn dit geschikte projectors voor Homecinema gebruik met een iets of wat verlichte kamer of kan ik beter naar een andere projector gaan kijken? Mijn budget voor de projector is maximum zo'n 1600€.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou ook kunnen gaan voor een goedkopere beamer met iets minder lichtsterkte en er een apart scherm bij aanschaffen. Die maken een hoop goed tov een witte muur. :)

Senile! Senile Oekaki

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
de mitsubishi sl4 heb ik in actie gezien en daar is overdag zelfs nog goed naar te kijken, als je tenminste geen volle zon / lamp op het doek hebt schijnen.

als je je kamer redelijk kan verduisteren (schemerig) dan heb zou ik me richten tussen 800 - 1200 ansi lumen.

ik heb zelf een sanyo plv-z1 met 800: 1 contrast ratio en 700 ansilumen en daar is goed mee te kijken in een schemerige kamer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een klein beetje kunt verduisteren is een kleine 1000 ansi lumen meer dan genoeg, eventueel kun je daar wat boven gaan zitten met een grijs scherm (zodat zwart zwarter lijkt), maar 1700/1800 is errug veel hoor :D Dan kun je bijna overdag buiten op een grijze muur beamen, bij wijze van spreken natuurlijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
_bas_, een scherm komt er ook bij hoor, kben gewoon nog op zoek naar een projector om ook daadwerkelijk iets op dat doek geprojecteerd te krijgen ;) .
En twiekert, hoe was het beeld van die Mitsubishi? Vergelijkbaar met je Z1?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
de mitsubishi sl4 heeft een heel mooi plaatje, zeer helder en goed contrast (dacht 500:1). ik heb zelf voor de sanyo plv-z1 gekozen omdat ik voornamelijk 16:9 materiaal kijk (dvd / divx icm kiss speler). als ik een 800x600 projector zou kopen zou dat zeker de SL4 zijn.
Pagina: 1