Toon posts:

Onboard geluid en Soundblaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg tevreden over mijn onboard geluidskaart AC 97 ALC655. In games zoals CoD is het geluid uitstekend.

Enkel in Battlefield moet ik om framedrops te vermijden bij sound hardware acceleratie aanvinken en dan geeft de onboard geluidskaart een minder goed geluid, zeg maar slecht.
Ik heb echter een goedkoop soundblaster kaartje die in Battlefield in hardware acceleratie behoorlijk geluid geeft.

Nu heb ik deze kaart geïnstalleerd en via apparaatbeheer disable ik de AC 97 en enable de SB alvorens Battlefield te spelen.
In BIOS verander ik niets omdat ik anders de boel telkens opnieuw moet opstarten.
Dit geeft voor het ogenblik geen conflicten, en de vraag is :
- Kan dit later problemen geven/ kan het kwaad om op een dergelijke manier een onboard en SB op eenzelfde systeem (weliswaar niet tezelfdertijd) te laten draaien.

MvG

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, als het nu werkt, krijg je ook geen schade op de lange termijn.

Je kan ook gewoon meerdere geluidskaarten hebben hoor, geen probleem.

{signature}

Verwijderd

Nee dat is geen probleem zover ik weet. Mijn vriendin heeft gewoon onboard geluid en soundblaster live! aanstaan en nooit problemen mee gehad. Onboard lan snoept wel wat van je cpu mee >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:02 ]

Verwijderd

ik heb ook de onboard AC97, maar nu heb ik de Creative Audigy 2 ZS retail, en nu heb ik veel beter geluid en ook nog eens 2x zo hard, zonder kwaliteit verlies.