Toon posts:

backdoor.trojan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal,

ik word hier para door backdoor.trojan dat norton heeft ontdekt...

Het begon zo: ik zat in counterstrike online en ik merkte dat mn pc erg traag was.. ik installeerde norton 2004 en deed een full system scan. norton gaf dit opeens aan : backdoor.trojan has infected C:\WINDOWS\system32\gtpwanj.dll
ik heb liveupdate uitgevoerd, in veilige modus gescand, maar ik krijg steeds die popup van backdoor.trojan en dat gaat dan ook niet weg. Het dll-bestandje gewoon verwijderen en in veilige modus verwijderen lukt ook niet want dan zegt ie dat het in gebruik is.

ik heb verschillende trojan removers geprobeert maar geen 1 kon trojans vinden...

besturingssysteem: windows xp professional

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 17:58 ]

Verwijderd

Klinkt als afcore..(niet noodzakelijk hoor)
Kun je de file aub. sturen? Want met deze naam kunnen we weinig tot niets.
Zie sig voor mail.

(Wel erg goed van je dat je eerst geen AV had geïnstalleerd, je ziet wat er van komt..)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er eerst esafe op maar omdat ie niks had ontdekt heb ik die maar verwijdert en norton erop gezet.

en de sig hoe en waar zie ik dat? (noobie in tha house)

Verwijderd

Sig is wat je onderaan(in dit geval)mijn post ziet staan.
Of je moet dat uit hebben staan..
In elk geval, mail de dll aub naar submitvirus@yahoo.com

Edit: Heb ik vertrouwen in spamfilters of niet? :X

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
verzonden...

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04-2025
HEB JE ADAWARE AL GEPROBEERD??

Verwijderd

En ja hoor, Backdoor.Afcore.ab
Voer dit in in een command prompt..
code:
1
rundll32 C:\WINDOWS\system32\gtpwanj.dll, Uninstall

Als het goed is krijg je melding dat AF succesvol is geuninstalled.
Het kan zijn dat je de file dan nog niet direct kan verwijderen, reboot en probeer het dan nog eens.

Dit ding komt er niet niet zomaar op, check dus fatsoenlijk waar dit vandaan is gekomen.
En je bent/was een spammachine hierdoor, dus misschien hoor je nog wat van je ISP.
Mocht het nu nog niet over zijn, dan heb je misschien ook nog een ADS variant erop.
Dan ben je 'verplicht' om met KAV te scannen, want dat is de enige AV die die vorm van ADS scanning ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
iglodavinci schreef op 18 januari 2004 @ 18:20:
HEB JE ADAWARE AL GEPROBEERD??
uhm jah... en spy sweeper ook maar dat heeft toch geen zin :z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:23:
En ja hoor, Backdoor.Afcore.ab
Voer dit in in een command prompt..
code:
1
rundll32 C:\WINDOWS\system32\gtpwanj.dll, Uninstall

Als het goed is krijg je melding dat AF succesvol is geuninstalled.
Het kan zijn dat je de file dan nog niet direct kan verwijderen, reboot en probeer het dan nog eens.

Dit ding komt er niet niet zomaar op, check dus fatsoenlijk waar dit vandaan is gekomen.
En je bent/was een spammachine hierdoor, dus misschien hoor je nog wat van je ISP.
Mocht het nu nog niet over zijn, dan heb je misschien ook nog een ADS variant erop.
Dan ben je 'verplicht' om met KAV te scannen, want dat is de enige AV die die vorm van ADS scanning ondersteunt.
het is verwijdert.. en idd ik heb een mailtje gekregen van mijn ISP dat anderen spam hebben gekregen van mij.. maar nu wil ik een goede virusscanner erop gooien wat raad jij zelf aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:31:
[...]

het is verwijdert.. en idd ik heb een mailtje gekregen van mijn ISP dat anderen spam hebben gekregen van mij.. maar nu wil ik een goede virusscanner erop gooien wat raad jij zelf aan?
Ik raad Kaspersky aan, maar dat komt ook gedeeltelijk omdat ik daar voor werk. :P
Maar ik vond KAV al het beste voordat ik daar werkte, ook grote reden geweest om daar nu voor te werken.

Maar nog steeds just my opinion natuurlijk..

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Norton AntiVirus 2003 komt ook net als Kaspersky goed uit de tests, er is ook al een 2004 versie maar die schijnt nogal erg veel geheugen te gebruiken, rond de 90 MB heb ik hier op GoT gelezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:35:
[...]

Ik raad Kaspersky aan, maar dat komt ook gedeeltelijk omdat ik daar voor werk. :P
Maar ik vond KAV al het beste voordat ik daar werkte, ook grote reden geweest om daar nu voor te werken.

dan zal ik dat eens even uitproberen.

ik heb counterstrike net ef getest en hij doet het weer perfect... dus dank je wel _/-\o_

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 18 januari 2004 @ 18:53:
Norton AntiVirus 2003 komt ook net als Kaspersky goed uit de tests, er is ook al een 2004 versie maar die schijnt nogal erg veel geheugen te gebruiken, rond de 90 MB heb ik hier op GoT gelezen :)
Misschien heb je dan ook hier op GoT gelezen dat Norton geen ADS scanning ondersteunt. Voor de test of er nog een afcore ADS variant op het systeem staat is dat dus waardeloos.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Sir_Killalot schreef op 18 januari 2004 @ 18:53:
De marketing machine van norton is beter dan de antivirus scanner zelf. Jij bent ook al geinfecteerd door Norton/Symantec.

Zoek eens in de search, laatste tijd hebben veel mensen last van een virus terwijl Norton ge-update was en dergelijk :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

removal instructions? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:35:

Kaspersky lijkt mij ook wel een goede, maar ik vindt het programma onoverzichtelijk (niet zoals b.v. Norton). Weet je misschien of ze daar ook aan werken of dat er misschien een speciale versie ervan is?

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Ruzor schreef op 18 januari 2004 @ 19:33:
[...]

Kaspersky lijkt mij ook wel een goede, maar ik vindt het programma onoverzichtelijk (niet zoals b.v. Norton). Weet je misschien of ze daar ook aan werken of dat er misschien een speciale versie ervan is?
GUI van 4.x is idd even wennen, maar in principe ontzettend logisch opgezet.
KAV 5, due Q1(als alles goed gaat), heeft een wat makkelijkere GUI.

Je kan de public beta eens bekijken.
Zal anders eens wat pics zoeken..

Edit:
Wat KAV 5 personal beta pics: Klik hier
(Beta, GUI kan/zal nog iets veranderen).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 19:40 ]

Verwijderd

Een trojan die met upx compressed is boort norton..
Ik vraag me af waarom nav2003 als goed uit de test komt..
Enige goede vind ik die online scanner van housecall.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:37:
Edit:
Wat KAV 5 personal beta pics: Klik hier
(Beta, GUI kan/zal nog iets veranderen).
Dat ziet er inderdaad een stuk beter en overzichtelijker uit! Tesamen met de capaciteiten van het programma lijkt me een meer dan concurrent voor b.v. Norton of McAfee. Even wachten dus :)

[This is what you get when you mess with us]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:37:
[...]

GUI van 4.x is idd even wennen, maar in principe ontzettend logisch opgezet.
KAV 5, due Q1(als alles goed gaat), heeft een wat makkelijkere GUI.

Je kan de public beta eens bekijken.
Zal anders eens wat pics zoeken..
Gratis straks voor de 4.5 kopers? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Br@m op 18-01-2004 19:50 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:44:
Een trojan die met upx compressed is boort norton..
Ik vraag me af waarom nav2003 als goed uit de test komt..
Enige goede vind ik die online scanner van housecall.
NAV2k4 heeft een upx decrompessor aan boord.

Housecall is troep imho..
Paar interessante weetjes:
Meer dan 1,5 jaar nadat klez.h uitbrak, pastte Trend nog met enige regelmaat de signature daarvoor aan. :X
AVer testte Trend tegen 1000 polymorphic virusses, die allemaal in Trend's database voorkwamen.
Trend detecteerde er 3(drie ja). :X :X

Edit:
Br@m schreef op 18 januari 2004 @ 19:50:
[...]

Gratis updates straks voor de 4.5 kopers? :)
Yup. Licensekeys zijn interchangable en product upgrades zijn gratis. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 19:51 ]

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04-2025
Khad ook last van een backdoortrojan, Norton signaleerde um wel, maar kon um niet verwijderen. Na tip van kennis adaware erop en die vond um ook en heeft de boel gedeleted :*) :*) Dus soms lukt dat wel 8) 8)
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:24:
[...]

uhm jah... en spy sweeper ook maar dat heeft toch geen zin :z

Verwijderd

Gelukkig pakte housecall bij mij wel alle crap.. maar zal vast wel dat ie slechte punten heeft, ik heb norton av2003 die pakt geen upx virusjes, av2004 wel dus neem ik aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 20:09:
Gelukkig pakte housecall bij mij wel alle crap.. maar zal vast wel dat ie slechte punten heeft, ik heb norton av2003 die pakt geen upx virusjes, av2004 wel dus neem ik aan.
Yup.
Nu kunnen ze overstappen op FSG, om maar eens wat te noemen. :X
NAV2k4 heeft nu 7 runtime-unpackers, zelfs de free AVs hebben er(binnenkort)meer. :/
Pagina: 1