Toon posts:

Chello + Windows ME

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een chello aansluiting en WindowsME draaien?

Ik wordt door chello "niet meer ondersteunt" omdat ik ME heb draaien. Ze zeggen dat de problemen (verlies contact met DHCP server, en modem knippert rood af en toe) aan ME liggen en niet aan de dienst. :(

Ik heb weinig zin in Win98 SE dus als iemand wat weet, graag.

Er zit een 3com modem in met de nieuwste drivers.

Het kan gewoon niet anders dan dat het aan Chello ligt...

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 14:47
Ik ben best wel in voor een goed argument maar dat een driver van je netwerkkaart ervoor zorgt dat je modem raar doet lijkt me niet echt logisch..... Het zou wel kunnen dat de DHCP support in WinME niet zo denderend is... Maar ik heb ook meegemaakt dat een Linux DHCP server het weigert om aan een WinNT machine een IP adres uit te delen.... Dus het kan deels kloppen, maar dat het kabelmodem over de zeik raakt van WinME kan ik niet echt geloven.....

Verwijderd

Gelul van Chello, maakt niks uit, dat als een lampje oranje knippert is de verbinding met chello niet goed, hun schuld, ligt absoluut niet aan WinMe.
Ik en een aantal kameraden draaien WinMe en chello zonder problemen

Verwijderd

Ik draai al een hele tijd windows ME en heb al een jaar lang chello en heb geen problemen met zowel chello als windows ME en heb geloof ik dezelfde modem.:Z

Verwijderd

Ik heb zelf ook ME er opstaan en heb ook een chello abbo. maar alles werkt perfect. :)
Dus het zal bij jou ook moeten werken.

Verwijderd

Ja, ik ken dit probleem. Ik draai ook met ME en Chello. Ik kan je vertellen aan de helpdesk van Chello heb je niets. ik heb anderhalf uur met hun aan de telefoon gehangen omdat ik geen verbinding kreeg met Chello. En het enige wat Chello zei was "sorry, wij ondersteunen geen windows me. Wij kunnen niets voo u doen". Ik heb vervolgens mijn computerleverancier (BCE-Amsterdam) gebeld en deze vertelde mij dat ik maar eens de kabelmodem een kwartiertje uit moest zetten. En inderdaad, nadat ik dat gedaan kreeg ik weer verbinding met Chello!

Dus zet je kabelmodem eens uit en kijk wat er dan gebeurt. Ik heb ook een 3com kaartje!

Chello = |:(
BCE = *D

Verwijderd

ik ook geen probs maar heb geen terrayon , gewoon com21

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 11 december 2000 21:44 schreef samsam het volgende:
Chello = |:(
BCE = *D
Je vergeet:

Windows ME = ;( ----> Je had eerst nooit problemen toch? En nu met ME ineens wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Theeboon
  • Laatst online: 20:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Hmm vreemd ik heb Chello en WinMe maar nooit problemen gehad eigenlijk.

Je moet ze ook niet laten weten dat je WinMe gebruikt, je kunt net zo goed zeggen dat je Win98 gebruikt.. Allemaal 1 pot nat ;)

"I sit in my room and imagine the future."

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb allerlei vage problemen sinds ik ME draai, maar glukug doet mn Chello (Terrayon) het nog wel ;)

(ps. ik heb soms problemen met cds kopieren sinds ik ME heb)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draai je soms een vuurmuurtje ?
Toch niet ZoneAlarm 2.144 he?
Als daarvan de internet security op high staat, komt de DHCP van Chello er niet door.
No DHCP = No internet

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat jullie mijn twijfels kunnen sterken.

Ik heb een terayon modem inderdaad en had met win 98 SE inderdaad geen problemen. Maar dat vind ik geen reden om altijd maar op hetzelfde OS te blijven hangen.

Zonealarm heb ik inderdaad draaien maar niet op high. Medium is meer dan voldoende.

Het probleem ligt volgens chello (na gisteren avond echt aan ME. Dat de modem rood knippert!!! (gewoon niet op reageren maar ondersteuning weigeren)!!

Dus ik wacht het telefoontje van vandaag maar af. Mogelijke oplossing (ga ik vanavond proberen) winipcfg (en dat Ip adres als vast instellen).

We zien wel.

Gr.

Verwijderd

Grote bullshit van chello ik heb ook winME en geen enkel probleem ermee *D

eerlijk gezegd vind ik winME een stuk sneller dan win98SE de downloads en het gamen gaat een stuk sneller :) Y)

Verwijderd

win me is kei rot en werkt niet met dhcp instaleer hem op je eigen risico ik werk by chello en win me is bagger moet zeker 5x per dag aanraden hem eraf te flikkeren
dit probleem heb je alleen als je dhcp gebreukt dus alleen als je een terayon hebt
btw je download snelheid is in win me ook bagger

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 15:50 schreef HateBreeder het volgende:
Grote bullshit van chello ik heb ook winME en geen enkel probleem ermee *D

eerlijk gezegd vind ik winME een stuk sneller dan win98SE de downloads en het gamen gaat een stuk sneller :) Y)
nou dan heb je waarschijnlijk geen dhcp maar win me is wel een stuk langzamer

Verwijderd

het zelfde probleem zit trouwens in win2k
dus niet zeiken dat het niet werkt ik heb jullie gewaarschuwd
nog ff een keer dit probleem komt alleen voor by dhcp
niet by een vast ip (wil natuurlijk niet zeggen dat jullie dan je ip vast gaat invullen want an ben je na 1 week ook je verbinding kwijt

• Theeboon
  • Laatst online: 20:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Het ligt echt niet aan het OS hoor.
Hoogstens aan de netwerk instellingen ofzo.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

jawel dat ligt wel in het os ik heb zelf terug koppeling gehad van microsoft
en zij geven toe dat er dhcp problemen zijn is ook algemeen bekend

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

backupdevice

No Risk , Full Push

Forza @home!!!8-)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Hey Subzero

De geruchten gaan ook dat chello geen support geeft op WinMe
Omdat hierbij internet makkelijk te share is is dat waar ????
En die monters van chello zuigen ( die bij mij kwam leverde alleen de modem af de rest moest ik zelf doen, want hij had namelijk geen tijd :(
En het ligt er de laatste tijd wel erruuuuuuuggggggggggggg vaak uit in Friesland :r

Verwijderd

nee chello geeft inderdaad geen support aan win me en win2k
eigenlijk alleen om de reden dat dhcp niet
niet helemaal lekker werkt voor de rest werkt ie prima zelf met een netwerk er achter (mag officeel niet maar kan gewoon)

Verwijderd

ja de monteurs van chello zuigen inderdaad die zijn kei stupid

Verwijderd

Ik had winME met CHello installed, op geen manier aan de praat te krijgen, ook kerel van chello kreeg het niet werkende, ook virussen gescand, niks, ik werd gek....

Ik als laatste optie, install win2k, en werkt, god mag weten hoe....

Verwijderd

ik krijg hem wel aan de gang alleen valt ie meestal na een paar dagengewoon uit en krijg ik geen lease meer dit krijg ik ongeveer 15x perdag by chello te horen op de helpdesk

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 16:20 schreef KingKiller het volgende:
Hey Subzero

De geruchten gaan ook dat chello geen support geeft op WinMe
Omdat hierbij internet makkelijk te share is is dat waar ????
En die monters van chello zuigen ( die bij mij kwam leverde alleen de modem af de rest moest ik zelf doen, want hij had namelijk geen tijd :(
En het ligt er de laatste tijd wel erruuuuuuuggggggggggggg vaak uit in Friesland :r
tja internet is toch altijd makkelijk te sharen gewoon sygate winroute wingate of gebruiken

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 12 december 2000 16:29 schreef sub-zero het volgende:
ik krijg hem wel aan de gang alleen valt ie meestal na een paar dagengewoon uit en krijg ik geen lease meer dit krijg ik ongeveer 15x perdag by chello te horen op de helpdesk
De reden:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q189/2/55.ASP

't schijnt alleen bij ME vaker te gebeuren dan 98/SE >:)
ME = Meer Ellende ?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:47

collin

Who da man !!

ik heb alles vast ingeklopt en nergens last van :) hep ook al een keer gehad dat de DHCP server down was, handmatig IP adres ingeklopt, alles lopen.. Bullshit dat het niet kan

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 15:55 schreef sub-zero het volgende:
win me is kei rot en werkt niet met dhcp instaleer hem op je eigen risico ik werk by chello en win me is bagger moet zeker 5x per dag aanraden hem eraf te flikkeren
dit probleem heb je alleen als je dhcp gebreukt dus alleen als je een terayon hebt
Dus alleen problemen als je een terayon hebt? Dan lijkt me de oplossing voor de hand liggen...geen terayon gebruiken :+

En btw het is slap gelul dat je download snelheid met Windhoos ME bagger is. Ik haal met me cablemodempje max 300 KB/s! Ja dat is in kilobytes per seconde oftewel 2400 kilobits/s. Alleen niet via chello maar Surfnet via Unimaas :Y)

Niet dat ik windhoos ME zo geweldig vind, integendeel, maar mijn punt is dat dit OS dus geen nadelige invloed heeft op je download snelheid :Z

Verwijderd

Topicstarter
Sub-Zero..

Vast IP is door chello aan mij aangeraden! Ik mag, en god forbid dat ze me er niet uitgooien want dan gaan we natuurlijk meteen naar de consumentenbond, het ip dat ik (winipcfg) heb vast instellen bij mijn netwerk instellingen.

Dat gaan we dus doen vanmiddag. Kun je je voorstellen dat het KUT is dat je ME koopt en dan van chello geen (toch al klote) ondersteuning meer krijgt. Belachelijk toch!!

Ik heb inmiddels door het hele gebeuren een schade claim voor 2 maanden bij chello liggen, en dat terwijl ik er net deze maand al een terug heb. Er moet echt eens wat gebeuren daar. Stelletje prutsers///

Gr.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 16:24 schreef sub-zero het volgende:
ja de monteurs van chello zuigen inderdaad die zijn kei stupid
Ik denk trouwens niet dat ze dit bij chello leuk vinden, ik weet niet wat je functie is...

Verwijderd

Hoezo liggen die DHCP problemen aan WinME/Win2K?
Deze hadden dan wel als het goed is een nieuwe IP-stack gekregen, maar bij @Home totaal geen last van als je ME of 2000 draait
(of Whistler).
Conclusie: Chello heeft zijn/haar zaken niet goed voor elkaar.

Overigens let @Home alleen op de computernaam geloof ik (en misschien kabelmodem-MAC-adres)
Chello doet op MAC adres van netwerkkaart???

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Je moet niet alle Chello-monteurs over
één kam scheren... die van mij was vriendelijk en had kennis van zaken...

Jaap

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 december 2000 13:41 schreef J.apiooo het volgende:
Je moet niet alle Chello-monteurs over
één kam scheren... die van mij was vriendelijk en had kennis van zaken...
Zeker een invaller van een ander bedrijf. Of gedetacheerd.
Nee je hebt gelijk. Wat het is, als ze er niet uit komen dan lullen ze een slap verhaal waar je misselijk van wordt.

Woensdag kwam er 1 langs (modem had kuren, soms branden alleen de onderste 2 lampjes send/receive en de bovenste niet).

Zegt ie tegen me huisgenoot (die heeft er weinig verstand van) dat dat normaal is dan verstuurd ie of ontvangt ie info...

DUUUUH maar als de bovenste het niet doet dan is ie niet online. Maar het lag aan mij en niet aan hun. Ben al 6 weken bezig en nu met de nieuwe modem (waar het dus vogens chello niet aan lag) is het probleem opgelost... Nou en ik heb 3 verschillende monteurs gehad!!

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
mijn verbinding met sjello is een stuk sneller geworden na de installatie van ME. Het boot sneller, het surft sneller & ik heb in geen weken meer een "blue screen of death" gezien. Dus het zal allemaal wel meevallen met het slechte ME

As finishing touch god created the Dutch

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 12:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op dinsdag 12 december 2000 16:29 schreef sub-zero het volgende:
Mwahahaha sorry hoor maar dit is wel compleet ge..... >:) hahaha kan wel kloppe dat je bij chello werkt je weet r dus geen ruk van, dhcp onder me werkt perfect man jullie verbindingen zijn gewoon brak, draai em al vanaf t begin dat ie uit is en t draait net zo goed als 98 of 2k met chello verbinding.
heb je uberhaupt wel training gehad daarow?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

En inmiddels ondersteund chello nu de volgende os-en:

Windows ME
Windows 2000

>:)

• Pc123
  • Laatst online: 21:00
Het echte probleem zit in een bug in het TCP/IP systeem van ME. Als je computer uit staat terwijl de lease verloopt kan in een enkel geval het IP niet goed vrijgegeven worden waardoor je nooit meer (ook niet na reinstall, wel na reformat) een verbinding kunt krijgen. Ik heb toen ik eens ME had ( :r OS , heb nu 2k ) dit probleem ook gehad. Ik had het toen opgelost door een half kapotte kabel te nemen, zodat WinME denkt dat ie vrijgegeven is, maar dat ie dat eingenlijk niet is.

Verwijderd

Ik heb chello,
ik heb winME.
En het draait goed! 8-)

Windows98se heb ik ook gehad. Daar verbrak verbinding telkens..... als ik verbinding had. |:(
Netwerk kaart deed er erg vaag op, en updates halen zonder internet kan moeilijk...

Verder met WinME nooit problemen gehad met chello enzo. Behalve de storingen, maar daar hebt iedereen last van! :r

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
winME en chello deden het bij mij ook. alleen is de kans op problemen groter omdat ME gewoonweg niet kan netwerken.

daarom wil chello er niet aan. maar bij mij: kaart erin geprikt en het werkte. dus...

het verschilt.

ik zit overigens weer op win98se om andere redenen.

Verwijderd

Waarom draai je niet gewoon win2000?!? Er komt bij niks anders meer in! :) Win2000 knapt je computer echt wel van op! T'is alleen dat je bij sommige dingen (meestal spellen) een extra patch moet regelen ofzo.. maar voor de rest wegen de voordelen niet tegen de nadelen op!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 15:17

silitek

Tubes Only

ik heb winme
ik heb chello
ik heb win2000..........

draaid allemaal goed,...:P:P:P:P

Tubes....It's what make music music!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op dinsdag 12 december 2000 15:55 schreef sub-zero het volgende:
Onzin. Bewijs dit maar eens. Mijn downloadsnelheid is toch meestal 400kbyte/s, das niet echt bagger of wel? WinME is even goed als Win98 alleen moet je het dan wel kopen in de winkel :P Mijn WinME crasht nooit, de Windows98 daarvoor reboot soms omdat ie er ff geen zin meer in had :P Ok, media player loopt soms vast omdat ik fastwrites gebruik, maar dat ligt aan mplayer niet aan ME :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Dit noemen wij helpdesk boys iemand keihard het BOS inknallen. Natuurlijk grote onzin dit antwoord. Maar ben het ook gewend hoor ik belde laatst ook omdat ik de DNS server niet kon pingen maar kreeg wel een lease. Bel ik die helpdesk op zegt dat meissie dat ik me NIC of WIN opnieuw moet installen ........ zucht >:) Had dan gezegd dat ik me TCP/IP eruit moest pleuren en opnieuw toevoegen ofzo..... kortom onzin. Lag trouwens aan me winroute bleek later lol :)

Verwijderd

HEEE HUBERTO !!!!!!!!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

stap over op 2000 ;)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

In de laatste PCM staat een verhelderend artikel over dit onderwerp, het komt erop neer dat er een fout in ME zit, en het advies is W98 of W2K te gebruiken.

Kubuntu

• Pc123
Op vrijdag 22 juni 2001 21:30 schreef NEOTEK het volgende:
In de laatste PCM staat een verhelderend artikel over dit onderwerp, het komt erop neer dat er een fout in ME zit, en het advies is W98 of W2K te gebruiken.
Inderdaad, weinig mensen hebben er problemen mee, maar als het mis is, is het ook goed mis (zie mijn post hierboven).

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 19:17 schreef Pc123 het volgende:
Het echte probleem zit in een bug in het TCP/IP systeem van ME. Als je computer uit staat terwijl de lease verloopt kan in een enkel geval het IP niet goed vrijgegeven worden
Klopt als een bus.
bron:PCM

• Pc123
edit:
niet meer nodig, m'n broer had onder deze naam al op dit topic gereageerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2000 @ 16:02:
het zelfde probleem zit trouwens in win2k
dus niet zeiken dat het niet werkt ik heb jullie gewaarschuwd
nog ff een keer dit probleem komt alleen voor by dhcp
niet by een vast ip (wil natuurlijk niet zeggen dat jullie dan je ip vast gaat invullen want an ben je na 1 week ook je verbinding kwijt
Dat laatste (verbinding kwijt na ongeveer 1 week bij vast ip) is bij mij inderdaad het geval nadat ik een router heb geïnstalleerd. Weet jij hoe dat komt en nog handiger is als je me ook kan zeggen hoe dat is op te lossen?

Verwijderd

:r Chello :r
_/-\o_ DEMON _/-\o_

Zelfs als deze post onderbouwing had, voeg je hiermee niets toe aan de discussie. Je hoeft niet te reageren.

[ Voor 70% gewijzigd door Rafe op 04-01-2004 15:59 ]

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Mickey Mouse, welkom op GoT. Je hebt zojuist gereageerd op een 3 jaar oud topic, en dat is niet echt de bedoeling. Probeer met de search een antwoord op je vraag te vinden, en als dat niet lukt, begin dan een nieuw topic. Deze is een beetje outdated.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 10:33
Heb sinds kort Windows XP, maar daarvoor jaren zonder problemen met Windows ME gedraait met mijn chelloverbinding.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Grimli schreef op 04 januari 2004 @ 15:45:
Mickey Mouse, welkom op GoT. Je hebt zojuist gereageerd op een 3 jaar oud topic, en dat is niet echt de bedoeling. Probeer met de search een antwoord op je vraag te vinden, en als dat niet lukt, begin dan een nieuw topic. Deze is een beetje outdated.
de topic mag wel oud zijn, maar voor mij is het zeer actueel. na veel gezoek kwam ik dit oude bericht tegen waarvan mij de laatste regels intrigeerden omdat dat mogelijk een antwoord geeft op mijn probleem.
Pagina: 1