RSS feed

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 16:55

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik ben er wat laat mee, maar Femme melde dat er nu een "supported" RSS feed bestaat.

Helaas heeft femme ervoor gekozen om 2 channels in 1 feed te zetten. Alhoewel dit wat betreft de standaard kan, zijn er erg weinig readers en parsers die hier echt iets zinnigs mee kunnen. Misschien een idee dit toch te splitten, of iig los aan te bieden?

2e puntje: er zit (helaas) geen content:encoded in (but waai?), maar de XML DTD verwijziging zit er volgens mij nog wel in.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46834

ej, dat viel mij ookal op, ik gebruik het nu voor trillian, maar daar kan ik alleen instellen hoeveel hij moet displayen, dus bv alleen de bovenste 5. Dus kan ik de meuktracker er niet inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 11:22

Breuls

Bad Wolf

chem schreef op 18 januari 2004 @ 17:06:
Misschien een idee dit toch te splitten, of iig los aan te bieden?
Wil ik me wel bij aansluiten. Zie ook Breuls in "rss meuktracker". RSS heeft juist de mogelijkheden tot het opdelen van onderwerpen, en het zou zonde zijn dat niet te gebruiken.
2e puntje: er zit (helaas) geen content:encoded in (but waai?), maar de XML DTD verwijziging zit er volgens mij nog wel in.
Ik ben zelf niet zo'n fan van content:encoded. Voor zover ik weet heeft het niet veel toegevoegde waarde boven de description, behalve dan dat bij laatstgenoemde even de < en de & aangepast moeten worden, en c:e dat niet heeft. En niet alle aggregators kennen die extentie, waardoor ze alsnog naar de description grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
de c:e is juist erg handig om een zut HTML mee te sturen, met het complete bericht. Dat doet de huidige (onofficiele) feed ook namelijk, en dat is zoveel handiger dan alleen de titel kunnen lezen.
Introtekstjes van 20 woorden zijn ook ruk [/mening=chem]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

chem schreef op 19 januari 2004 @ 08:44:
de c:e is juist erg handig om een zut HTML mee te sturen, met het complete bericht. Dat doet de huidige (onofficiele) feed ook namelijk, en dat is zoveel handiger dan alleen de titel kunnen lezen.
Met RSS worden geen banners meegestuurd, dus is het imo ook niet zo slim om complete nieuwsberichten in een feed te zetten. Voor je het weet wordt je overal gesyndicate maar komt er geen hond meer op de site zelf.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Femme heeft vanmiddag dit op de FP gezet:
19-01: Nieuwe RSS feeds:
  • feeds/nieuws.xml (laatste 40 nieuwsposts)
  • feeds/meuktracker.xml (laatste 40 meukposts)
  • feeds/reviews.xml (laatste 20 reviews)
  • feeds/plan.xml (laatste 20 .plans)
  • feeds/plan/$AuthorID.xml (.plans per crewlid, laatste 20, max één jaar terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 16:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wouter Tinus schreef op 19 januari 2004 @ 12:27:
[...]
Met RSS worden geen banners meegestuurd, dus is het imo ook niet zo slim om complete nieuwsberichten in een feed te zetten. Voor je het weet wordt je overal gesyndicate maar komt er geen hond meer op de site zelf.
Je kan via RSS natuurlijk die banneer gewoon meegeven, dus waarom niet? Het voordeel van RSS is juist dat je vanuit 1 app verschillende nieuwsbronnen kan benaderen, als er dan alleen een titel staat met een link kan je net zogoed naar de site zelf gaan imo. Dit is een beetje een broodje ham-kaas zonder kaas ;).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

LauPro schreef op 19 januari 2004 @ 17:29:
Je kan via RSS natuurlijk die banneer gewoon meegeven, dus waarom niet? Het voordeel van RSS is juist dat je vanuit 1 app verschillende nieuwsbronnen kan benaderen, als er dan alleen een titel staat met een link kan je net zogoed naar de site zelf gaan imo. Dit is een beetje een broodje ham-kaas zonder kaas ;).
Toch is het niet bevorderlijk voor het aantal pageviews, mensen klikken nu eenmaal niet verder door op je site als ze de content in een of andere RSS-reader binnenhalen. Natuurlijk zijn er voordelen te noemen, maar die zijn niet voor Tweakers.net.

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter Tinus op 19-01-2004 17:43 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 11:22

Breuls

Bad Wolf

chem schreef op 19 januari 2004 @ 08:44:
Ja, maar mijn punt is: waarom dat niet gewoon in de normale tag doen? Even de < en de & omzetten en alles doet het net als in de c:e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 16:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wouter Tinus schreef op 19 januari 2004 @ 17:42:
Toch is het niet bevorderlijk voor het aantal pageviews, mensen klikken nu eenmaal niet verder door op je site als ze de content in een of andere RSS-reader binnenhalen. Natuurlijk zijn er voordelen te noemen, maar die zijn niet voor Tweakers.net.
Ik ontken ook niet dat het de pageviews niet bevordert, waar het mij om gaat is dat er zo niet volledig van RSS gebruik wordt gemaakt ('geen kaas') maar dat RSS min of meer wordt misbruikt als een reclame-uithangbord. Dat is prima alleen ik denk dat er dan niet veel mensen die RSS feed gaan lezen én bovendien een bijkomend neveneffect is dat er bij de gebruikers toe - die nieuw met RSS zijn - de indruk wordt gewerkt dat RSS 'meestal alleen een doorkliklink geeft'. En gezien de grootte van deze site vind ik dat je toch wel een bepaalde voorbeeldfunctie hebt en dat je moet voldoen aan de standaarden op dit gebied.

Daarnaast, wat is http://pda.tweakers.net/ dan wel niet? Daar zijn ook geen banners aanwezig en die versie door heel wat mensen (een ruwe berekening geeft mij 5%) met een pda of een text-based browser bezocht.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben ook geen voorstander van een RSS feed waarin complete nieuwsberichten toegankelijk wordt gemaakt. Het gaat om copyrighted content. Als die in open en bloot in een RSS feed komt te staan wordt het wel erg makkelijk om content te jatten. We hebben dan helemaal geen controle meer over wat er mee gedaan wordt.
Dat is prima alleen ik denk dat er dan niet veel die RSS feed gaan lezen én bovendien een bijkomend neveneffect is dat er bij de gebruikers toe - die nieuw met RSS zijn - de indruk wordt gewerkt dat RSS 'meestal alleen een doorkliklink geeft'. En gezien de grootte van deze site vind ik dat je toch wel een bepaalde voorbeeldfunctie hebt en dat je moet voldoen aan de standaarden op dit gebied.
Eerlijk gezegd heb ik geen enkele boodschap aan het 'geven van een voorbeeldfunctie'. Het delen van headlines via RSS is iets waar de bezoekers én Tweakers.net baat bij hebben. Tweakers.net schiet er niets mee op als mensen complete nieuwsberichten van de servers af kunnen trekken zonder de site te bezoeken. Sites zoals News.com geven ook geen complete artikelen door.

PDA/Print.tweakers.net is anders, dat is een simpele versie van Tweakers.net. Wij behouden alle controle over de content die daar verschijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 19-01-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Femme: RSS is idd vrij content-rip-gevoelig. Toch is het voor de gebruiker leuker als je het bericht al in je reader kan lezen; maar dat is jullie keuze, en daar heeft iedereen dan pech mee :P

iig bedankt voor het splitsen van de feeds, want de plans etc. zijn wel een aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Even reactie afgesplitst naar Light RSS Feed + Mixed Nieuws-/Meuk-/Reviews-Feed *devver* zodat alles centraal blijft :) .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.