Toon posts:

Router fout ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een geruime tijd een sweex router,en met WinME heeft dat nooit problemen op geleverd.Maar nu ik sinds 3 weken WinXP-Pro gebruikt,geeft hij geregeld deze fout:

---------- begin foutmelding,oproepbaar in het logboek ---------

Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00C126108DD4. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

------einde----

Weet iemand raad,of heeft iemand ook zoiets aan de hand gehad?

Het is namelijk zo dat als dit gebeurd,er helemaal niets meer gedaan kan worden,alleen resetten helpt nog,hij reageerd op geen ene toest of wat dan ook...

oja,en ik gebruik ADSL,dus geen kabel

Ik hoop dat er iemand wat weet hierop,want ik word er een beetje gestoord van... :(

Groeten,

Marco

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 17:08 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En wat heb je zoal zelf uitgegoogeld?

Behalve je foutmeldig, wat voor info kun je ons meer geven? Blijven alle lampjes wel branden op de router en ethernetkaart? Kun je je router nog wel pingen? Is er een nieuwere firmware voor je router? Kun je een ipconfig uitdraai geven?

(ps welkom op GoT, lees ook de faq nog een keer door je post klop niet helemaal)

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 18 januari 2004 @ 17:21:
En wat heb je zoal zelf uitgegoogeld?

Behalve je foutmeldig, wat voor info kun je ons meer geven? Blijven alle lampjes wel branden op de router en ethernetkaart? Kun je je router nog wel pingen? Is er een nieuwere firmware voor je router? Kun je een ipconfig uitdraai geven?

(ps welkom op GoT, lees ook de faq nog een keer door je post klop niet helemaal)
Hoi,
nou wat ik zelf gedaan hebt is alles wat maar wat te maken heeft gehad met DHCP aan hotfixen e.d van Microsoft gedownload,verder ben ik niet gekomen wat betreft het item zoeken in Google,tenminste,niets wat er op lijkt.

Verder heb ik de config van de router nog eens bekeken,maar daar zag ik niets in wat mij vreemd leek,tenminste,zoveel verstand heb ik er ook weer niet van (dat blijkt dus wel..)

Verder weet ik eigelijk niet of de lampjes uit gaan,dan wel nog branden,ik heb daar niet naar gekeken moet ik eerlijk zeggen

Nou hier onder dan de IPCONFIG,ik hoop dat je er wat aan hebt.en zodra het weer gebeurt laat ik het even weten of de lampjes uitgaan,of niet.

oja,bedankt,inderdaad ben ik nieuw,maare wat heb ik fout gedaan dan,het is toch een netwerk probleem?

Groet,
Marco

Windows IP-configuratie

Hostname:............................:MISNLD-gejtwzyx
Primair DNS-achtervoegsel....:
Knooppunttype.....................:onbekend

IP-Routering ingeschakeld....: nee
WINS-Proxy ingeschakeld.....: nee

Ethernet-adapter LAN verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving........................................:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres.......................................:00-C1-26-10-8D-D4
DHCP ingeschakeld.............................:ja
Autom. configuaratie ingeschakeld.....:ja
IP-adres..............................................:10.0.0.4
Subnetmasker.....................................:255.0.0.0
Standaardgateway.............................:10.0.0.2
DHCP-Servers......................................:10.0.0.2
DNS-Servers........................................:10.0.0.2
Lease verkregen..................................:Zaterdag 17 januari 2004 23:15:05
Lease verlopen....................................:Zaterdag 18 januari 2004 23:15:05

Verwijderd

Heb je een realtek netwerkkaart? Heb je heel XP up-to-date via windows update, ook je drivers? Probeer dan eens de laatste realtek driver te downloaden van www.realtek.com.tw, en die te vervangen met de XP versie. Desnoods eerst een "rollback" doen van de huidige driver, om een oudere versie terug te halen. Installeer dan de realtek driver. Kijk dan of je het probleem nog hebt.