Toon posts:

PB Halley Mobo en GF2MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pb halley mobo je weet wel van zon (kut) pb pakket. En nou heb ik me videokaart van me nieuwere computer erin gestopt. Maar ik kan nix zien op het beeld als ik hem in die videokaart stop wel in de onboard. en in het bios staat nergens iets van onboard uitschakelen ofzo. alleen dat ik het aantal MB van beide videokaarten in kan stellen. Als ik die van onboard op nul zet is de boel weg. dan moet ik me bios weer flashen :S er staat wel van Primary display adaptor : AGP <--- dat is goed. maar hij blijft op de onboard weergeven.
Wie weet hoe ik zo kan oplossen dat ik vanaf me GF kan computeren?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft het moederbord wel een AGP slot dan? Meestal is dat niet zo namelijk, en in dat geval heb je nu dus een PCI MX erin gezet (in een wit PCI-slot) en moet je de BIOS ook op PCI Primary zetten. Welke Gf2 MX zit er precies in dan?

Move OH --> VB

[ Voor 5% gewijzigd door Pollewob op 18-01-2004 17:05 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het plankje dat je hebt is een MSI, MS-6340 om precies te zijn (waarschijnlijk met een athlon 900 erop :P).
dit ding heeft een AGP slot en zodra daar een werkende agp kaart in zit schakelt die de onboard uit.

weet je zeker dat die kaart het doet?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 18 januari 2004 @ 17:04:
Heeft het moederbord wel een AGP slot dan? Meestal is dat niet zo namelijk, en in dat geval heb je nu dus een PCI MX erin gezet (in een wit PCI-slot) en moet je de BIOS ook op PCI Primary zetten. Welke Gf2 MX zit er precies in dan?

Move OH --> VB
er zit een agp 2x slot in (wat ik ook eerder zei) en dat weet ik cker
8)7 en weet ook wel hoe een pci slot eruit ziet, en hij zit er al in me gf2mx... in het agp slot maar als ik opstart en stop me kabel in me gf gebeurt er nix en in me onboard wel. en trouwens toen ie in me nieuwe comp zat zag ik ook in het hele begin van opstarten staaan van gf2.... 64mb en shit maar dat zie ik nu ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 januari 2004 @ 17:13:
Het plankje dat je hebt is een MSI, MS-6340 om precies te zijn (waarschijnlijk met een athlon 900 erop :P).
dit ding heeft een AGP slot en zodra daar een werkende agp kaart in zit schakelt die de onboard uit.

ja dat zal wel heb hem rechtstreeks uit een andere computer gehaald en erin gestopt dat kan bijna niet stuk zijn maar goed ik zal hem wel is testen in me nieuwere weer.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet zeker dat ie het doet

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:39:
[...]

ja weet zeker dat ie het doet
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

deze is handig om te gebruiken, zodat je neit iedere keer je topic loos aan het kicken bent.

Die kaart werkt dan in elk geval, heb je al eens een andere kaart getest om te kijken of het slot niet teovallig gewoon dood is.
Probeer ook eens om je onboard via de bios uit te zetten, comp uit te gooien en vervolgens die kaart erin te vrotten en te booten. Dit zou ook een oplossing kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 januari 2004 @ 17:43:
[...]

[afbeelding]

deze is handig om te gebruiken, zodat je neit iedere keer je topic loos aan het kicken bent.

Die kaart werkt dan in elk geval, heb je al eens een andere kaart getest om te kijken of het slot niet teovallig gewoon dood is.
Probeer ook eens om je onboard via de bios uit te zetten, comp uit te gooien en vervolgens die kaart erin te vrotten en te booten. Dit zou ook een oplossing kunnen zijn.
er staat nergens onboard uitschakelen :S echt overal gekeken

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Hmmm, op de MSI site kan ik geen 6340 met onboard VGA vinden.

Omdat de topicstarter ook geen enkele info geeft over deze PB computer kunnen we ook niet beginnen met zoeken op google. Misschien handig als de TS even wat serienummers van zijn pc/moederbord invoert op google om zo een manual of iets dergelijks te vinden.

Zo algemeen kan ik over it probleem niet zoveel zeggen, behalve dat een reële mogelijkheid is dat de AGP slot kapot is, zoals Terw_Dan ook al aangaf.

9800x3d

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

makje schreef op 18 januari 2004 @ 17:54:
Hmmm, op de MSI site kan ik geen 6340 met onboard VGA vinden.

Omdat de topicstarter ook geen enkele info geeft over deze PB computer kunnen we ook niet beginnen met zoeken op google. Misschien handig als de TS even wat serienummers van zijn pc/moederbord invoert op google om zo een manual of iets dergelijks te vinden.

Zo algemeen kan ik over it probleem niet zoveel zeggen, behalve dat een reële mogelijkheid is dat de AGP slot kapot is, zoals Terw_Dan ook al aangaf.
Klopt, het PB plankje wijkt iets af van de echte MS-6340

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 januari 2004 @ 18:57:
[...]

ik heb voor de rest ook geen preciesere info ik weet alleen dat het een PB Halley mobo is (ja dat heb je met die kut pakketen :S wou dat ik het nooit had gekocht.)

maar ik hoorde ook al zoiets dat er een jumper zou kunnen zitten voor agp?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
Ja dat zou kunnen, en in een manual zou dan moeten staan waar welke jumper voor dient.
download aida32 en misschien ontvang je dan meer informatie over je moederbord. Of je PC openschroeven.

http://www.aida32.hu/aida32.php

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Ik heb een plaatje + wat specs van je mobo gevonden: http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/halley.htm

Een handleiding van je mobo kan ik niet vinden. Wel lees ik op het forum aldaar dat je mobo automatisch de nieuwe videokaart zou moeten gaan gebruiken. Veel meer dan ndat kan ik je ook niet vertellen.

Anders neem je even contact op met de supportafdeling van hun, zij kunnen je misschien wel helpen....

9800x3d

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 18 januari 2004 @ 18:57:
[...]

Nope, de MSI-630 Rev. 1 (PB naam: Florida) had een KT133 chipset en geen integrated VGA, de Rev. 3 (PB naam: Halley) had de KM133 chipset met integrated S3 zut.

Allebei even 'echt'- het was de PB Explorer (nominaal MSI-6511) die afweek van MSI versies (met name de Explorer-D met ondermaatse VRM)
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:13:
[...]

er zit een agp 2x slot in (wat ik ook eerder zei) en dat weet ik cker
8)7 en weet ook wel hoe een pci slot eruit ziet, en hij zit er al in me gf2mx... in het agp slot maar als ik opstart en stop me kabel in me gf gebeurt er nix en in me onboard wel. en trouwens toen ie in me nieuwe comp zat zag ik ook in het hele begin van opstarten staaan van gf2.... 64mb en shit maar dat zie ik nu ook niet.
OK, maar twee mogelijke diagnoses hier:

1) je AGP slot is brak

of

2) je GF2MX heb je niet hard genoeg in het slot gedrukt

Die tweede is overigens veel waarschijnlijker (tenzij je de kromme pins al van boven in je AGP ziet zitten).

Waarom? Simpel: een PC met AGP 1.0 of 2.0 spec (dit moederbord heeft de 2.0 spec, wat AGP 4X ondersteunt, haal die twee niet door elkaar :z ) omschrijft slechts een enkele AGP poort. Zodra jij een VGA kaart fysiek in de AGP slot stopt, wordt de integrated S3 core electrisch van die poort gehaald en loopt de poort via de AGP slot.

Heb je dus nog beeld via je integrated VGA, dan zit in ieder geval electrisch die kaart niet goed in de slot. Als hij er fysiek wel goed in zit, dan is je AGP slot brak, maar waarschijnlijk moet je gewoon wat doordrukken.

Als dat laatste het geval is hoop ik dat je tot inzicht komt dat jouw problemen hier totaal niet aan "kut-PB" liggen, maar aan je eigen handelingen. PB heeft wel degelijk hier en daar behoorlijk rare dingen, maar gek genoeg gaan 99% van de anti-PB trolls niet daarover, maar zijn ze op user error te herleiden :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 19 januari 2004 @ 00:22:

2) je GF2MX heb je niet hard genoeg in het slot gedrukt
je had gewoon gelijk :S ik vet moeilijk doen hiervoor dus ik maak net ff de pc open duw ff hard op me gf2 en *klik* hij zit goed :S maar thnx voor deze simpele oplossing
Pagina: 1