Nope, de MSI-630 Rev. 1 (PB naam: Florida) had een KT133 chipset en geen integrated VGA, de Rev. 3 (PB naam: Halley) had de KM133 chipset met integrated S3 zut.
Allebei even 'echt'- het was de PB Explorer (nominaal MSI-6511) die afweek van MSI versies (met name de Explorer-D met ondermaatse VRM)
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:13:
[...]
er zit een agp 2x slot in (wat ik ook eerder zei) en dat weet ik cker

en weet ook wel hoe een pci slot eruit ziet, en hij zit er al in me gf2mx... in het agp slot maar als ik opstart en stop me kabel in me gf gebeurt er nix en in me onboard wel. en trouwens toen ie in me nieuwe comp zat zag ik ook in het hele begin van opstarten staaan van gf2.... 64mb en shit maar dat zie ik nu ook niet.
OK, maar twee mogelijke diagnoses hier:
1) je AGP slot is brak
of
2) je GF2MX heb je niet hard genoeg in het slot gedrukt
Die tweede is overigens veel waarschijnlijker (tenzij je de kromme pins al van boven in je AGP ziet zitten).
Waarom? Simpel: een PC met AGP 1.0 of 2.0 spec (dit moederbord heeft de 2.0 spec, wat AGP 4X ondersteunt, haal die twee niet door elkaar

) omschrijft slechts een enkele AGP poort. Zodra jij een VGA kaart fysiek in de AGP slot stopt, wordt de integrated S3 core electrisch van die poort gehaald en loopt de poort via de AGP slot.
Heb je dus nog beeld via je integrated VGA, dan zit in ieder geval electrisch die kaart niet goed in de slot. Als hij er fysiek wel goed in zit, dan is je AGP slot brak, maar waarschijnlijk moet je gewoon wat doordrukken.
Als dat laatste het geval is hoop ik dat je tot inzicht komt dat jouw problemen hier totaal niet aan "kut-PB" liggen, maar aan je eigen handelingen. PB heeft wel degelijk hier en daar behoorlijk rare dingen, maar gek genoeg gaan 99% van de anti-PB trolls niet daarover, maar zijn ze op user error te herleiden